Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een oudere dualcore AMD barebone die ik laatste als server had geinstalleerd. Werkte prima maar op een gegeven moment ging de monitor niet meer aan. Na een paar keer rebooten weer wel tot op een gegeven moment de monitor helemaal niet meer aan ging. Dus ik heb geprobeerd met de videokaarten te rommelen (3 stuks), de voeding (3 stuks), het geheugen (4 stuks), monitors en kabels. Nou dan moest het wel aan het mobo liggen dacht ik. Ik weer een AM2 mobo (in barebone) via marktplaats opde kop getikt. Weer zelfde verhaal! Nou dan moest het wel de cpu zijn... 2 AM2 cpu's via MP besteld... Zelfde verhaal!!

Dus...

3 CPU's
2 Mobo's
3 voedingen
3 videokaarten + onboard vga's
4 geheugen bankjes

In 2 compleet verschillende samenstellingen dus hetzelfde verhaal.. Ik weet het niet meer..

Ok, ik ben niet meer super bij de tijd op dit gebied maar heb ik m'n leven toch heel wat pc'tjes in en uit elkaar gehaald.

Wat kan dit in godsnaam zijn???

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Weet je zeker dat alles compatible is met elkaar om mee te beginnen?

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-02 15:25

KatirZan

Wandelende orgaanzak

En dat je monitor niet gewoon defect is?

Heb je misschien ook alles als single geprobeerd, dus bij zo basic mogelijk beginnen en zo proberen op te werken...

Hoor je wel de bekende piep tijdens het starten, of hoor je dit ook niet?

Wabbawabbawabbawabba

Verwijderd

Topicstarter
Alles heeft voorheen precies goed zo gewerkt dus alles is compatible ja..

4 verschillende monitors ook en nee geen piepje. Zover ik kan zien zit er in geen enkel systeem een speakertje. Zelfs een hele oude erbij gepakt.

Alles is heel basic ja. Mobo, geheugen, wel/geen videokaart en hardeschijf.

Hmmm had verwacht in één klap hier een goed antwoord te krijgen haha

• syntags
  • Registratie: Mei 2012
  • Niet online
het zou natuurlijk ook gewoon kunnen dat allebei de borden defect zijn :)

• kgb545
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 31-01 22:56
De computer start dus wel enigszins op ? Maar de monitor springt dan niet aan?
Ik zie nog niet ertussen staan dat je een ander kabeltje hebt geprobeerd, je weet maar nooit :)

• syntags
  • Niet online
CMOS van beiden borden gereset ?
( blijft gissen eh )

• tweakers2
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Software probleem , .... je gebruikt een verkeerde resolutie welke de monitor niet kan weergeven
Boot vanaf een linux live cdeetje /usb stick en je weet het ;-)

• PhaeTom
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-02 15:41
Ik dacht ook aan compatibiliteit. Vaak is het zo dat een ander moederbord het niet op lost, omdat de processor door het bord of zijn bios (nog) niet ondersteund wordt. Daarnaast kan het MP mobo natuurlijk defect zijn. Ik zou het nu uit handen geven en voor een paar tientjes laten checken door een bedrijf.

• syntags
  • Niet online
PhaeTom schreef op woensdag 28 november 2012 @ 23:10:
Ik dacht ook aan compatibiliteit. Vaak is het zo dat een ander moederbord het niet op lost, omdat de processor door het bord of zijn bios (nog) niet ondersteund wordt. Daarnaast kan het MP mobo natuurlijk defect zijn. Ik zou het nu uit handen geven en voor een paar tientjes laten checken door een bedrijf.
een beetje zonde van het geld bij zoiets ouds, voor die paar tientjes kanje net zo goed een setje kopen van 4 jaar nieuwer ofzo :)

Verwijderd

Alles uitbouwen en dan per moederbord de onderdelen testen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga ze idd maar bij paradigit afgeven. Heb er nu al teveel in geinvesteerd om het te laten liggen. Dan maar weer een compleet setje op mp plaatsen.

Bedankt voor de hulp!
Pagina: 1