Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:29

13art

Moderator Mobile
Topicstarter
Dit topic is bedoeld voor discussie over het toestel zelf. Levertijden en prijzen horen in een ander topic thuis. Dus graag dit topic niet voor gebruiken.

Meizu MX2 - Dream

Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/2e3r440.jpg

Op 27 november 2012 was de presentatie van het nieuwe paradepaardje van Meizu, de Meizu MX2.

Specificaties
ChipsetCPU: MX5S, 1.6 GHz 4-core A9, 32 nm HKMG
RAM: dual-channel 2GB LPDDR2 1066
Others: new generation of noise-reducing chip, dual-battery managing chip, independent audio decoding chip, independent photographic processing chip
Geheugen16GB, 32GB, 64GB
DisplaySize: 4.4 inches (New Mode 2)
Resolution: 1280x800 WXGA
PPI: 377 Pixels Per Inch
Color gamut: 16.7 million
Contrast ratio: 1000:1
Max brightness: 450cd/m² (typical)
Technology: Full Lamination, TOL, CABC, narrow frame (3.15 mm, with the rim of the display, the front panel and the side frame included)
CameraFront camera: back-illuminated, 720p 30 frames video recording
Rear camera: 8 mega-pixels back-illuminated, 1080p 30 frames per second video recording, 9 frames per second continuous shooting, four-direction panorama, gyros focus, blue-glass filter, 74° wide angle, face/gesture detection, WRD
MultimediaAudio: FLAC, APE, AAC, MKA, OGG, MP3, MIDI, M4A, AMR, WAV etc.
Video: MP4, 3GP, MOV, MKV, AVI, FLV, MPEG, M2TS, TS etc.Graphic: JPEG, PNG, BMP, GIF etc.
ConnectivityMobile network: GSM/GPRS/EDGE/WCDMA/HSPA+
Frequency: 900/1800 MHz (2G), 2100 MHz (3G)
Max downloading speed: 21.6 Mbps
WLAN: WIFI/WAPI (802.11 b/g/n), WLAN Direct (65 Mbps file transfer)
Bluetooth 4.0
NavigationGPS/A-GPS/GLONASS, Inertial navigation system, digital compass
Battery1800 mAh built-in lithium-ion battery
Talk time: 10 hours (3G), 13 hours (2G)
Standby time: 330 hours (3G), 380 hours (2G)
Internet connection: 7 hours (3G), 8 hours (WIFI)
Play video: 6 hours
Play music: 46 hours
Afmetingen124.9 x 64.9 x 10.2
Gewicht142g
MicroSDNee
SensorsTouch sensor, light sensor, IR proximity sensor, gravity sensor, digital compass, gyroscope
SystemFlyme 2.0 (based on Android 4.1)
LanguagesSimplified Chinese, Traditional Chinese, English, Russian
AccessoiresPower adapter, USB cable, back-cover opener, Micro SIM adapter, and cut-out template

Prijzen:
16GB: RMB2499($399)
32GB: RMB2999($479)
64GB: RMB3999($639)

Afbeeldingen
Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/eeykl.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/5pixlh.jpg

Foto's gemaakt met de MX2
Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/i4lu2v.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/efhpwx.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/4fzr7r.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/2qb6vc1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/2r5ey5g.jpg

Video's

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=LtleJNs15Oo]

Ander sites met informatie, previews(wanneer beschikbaar), reviews(wanneer beschikbaar), etc
Bron algemeen
Bron prijzen
Engadget

[ Voor 91% gewijzigd door 13art op 29-11-2012 13:58 ]

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Topicstarter
Dit topic heb ik vandaag even snel aangemaakt. Ben geen programmeer guru oid, dus van opmaak heb ik niet heel veel kaas gegeten. Mocht er iemand zich wat meer op de opmaak willen storten en dus mede auteur worden, dan hoor ik dat graag.

[ Voor 13% gewijzigd door 13art op 27-11-2012 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-07 06:45
Ik vind de OP er best mooi uit zien hoor, dus maak je maar geen zorgen :-)

En het is altijd aan te passen met extra informatie die beschikbaar komt.

Dit toestel klinkt qua specs en prijs wel interessant.
Ben alleen benieuwd of deze ook naar NL komt via normale kanalen, want volgens mij is de M2 alleen via grijze import verkrijgbaar.

Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:16
ben wel benieuwd wat dit betekend in de praktijk:
System Flyme 2.0 (based on Android 4.1)
is dit gewoon vergelijkbaar met sense en touchwizz, of gaat dit verder???

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Prulleman schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 16:31:
ben wel benieuwd wat dit betekend in de praktijk:

[...]

is dit gewoon vergelijkbaar met sense en touchwizz, of gaat dit verder???
Volgens mij kan je het vergelijken met MIUI.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
Meizu is juist bekend van MUI en dus zal het wel een verbeterde versie van MUI zijn...(hoop ik)

Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Laatst online: 19:16
hmmm xiaomi is toch de farikant die MIUI standaard installeert?

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
Prulleman schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 16:38:
hmmm xiaomi is toch de farikant die MIUI standaard installeert?
Je hebt gelijk....(damn, ik heb echt mijn dag niet vandaag...ik maak de ene blunder na de andere...maar eens vroeg naar bed vandaag).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Topicstarter
Flyme is inderdaad een vorm van een skin die ze over Android 4.1 gegooid hebben. De Flyme 1.0 had twee kanten, aan de ene kant was het heel intuïtief en was het volgens sommige op dat vlak de besta launcher die er was, echter waren er de nodige bugs. Dat blijkt ook wel als je leest dat er (dacht ik gelezen te hebben) in de 3000 veranderingen zijn doorgevoerd.

Als je naar het filmpje kijkt zie je, afhankelijk van het scherm waar je in zit, de nodige icoontjes onderdaan verschijnen die je weer helpen met navigeren etc. (ook op de foto's te zien trouwens). Het gaat dus wel iets verder dan alleen een launcher. Ik vraag me dan ook af hoe makkelijk je er een andere launcher op kan zetten, of dat er dan problemen komen met navigeren.
speedme schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 16:05:
Ben alleen benieuwd of deze ook naar NL komt via normale kanalen, want volgens mij is de M2 alleen via grijze import verkrijgbaar.
Ik denk niet dat hij via de normale kanalen naar Nederland komt. Dat zal dan via grijze import moeten of zelf importeren.

Wat ik mezelf alleen nog afvraag is hoe het zit met de frequenties van de mobiele netwerken. Want de MX2 ondersteund hspa+ op 2100Mhz, maar hebben we deze uberhaupt wel in Nederland? (HSPA+ radio at 2,100MHz (2G at 900/1800) Hoe zit het dan met 3G? Ik wordt er nog niet helemaal wijs uit. Maar van wat ik er van snap zit ons UMTS netwerk ook op de 2100Mhz, dus zou dat betekenen dat met dit toestel ook gewoon HSPA+ beschikbaar is.

[ Voor 25% gewijzigd door 13art op 27-11-2012 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duderuud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:25

duderuud

Sliden is koel

Alweer een telefoon om op de radar te zetten, ik krijg het er maar druk mee.

(Heb een Xiaomi Mi2 en Huawei Honor 2 in bestelling staan al)

Motor-Forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Topicstarter
Wat ik zelf het grote voordeel vind van deze telefoon is dat hij niet zo groot is. Wel wat dik vergeleken met mn S2, maar lengte is prima, beter dan die grote telefoons als de S3 van tegenwoordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Mooi ding wel, maar om hem weg te zetten in Europa moet je niet met zulke prijzen aankomen denk ik :)
Mensen grijpen dan naar de bekende merken zoals HTC, Samsung, Sony of LG, maar dat denk ik maar :p

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Topicstarter
De meeste mensen wel ja. Maar moet zeggen dat ik er zelf wel gecharmeerd van ben. Maar ik ga eerst nog even reviews etc afwachten voordat ik besluit hem wel/niet te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15:59

Kiswum

Gadget reviewer

Mooi toestel, ik maak me overigens zorgen over de bandbreedte waarmee het toestel op 2G en 3G werkt. Volgens mij is dat niet geschikt voor de Nederlandse markt of wel? Volgens mij moet je dan op meer bandbreedtes zitten zoiets als dit: GSM 850/900/1800/1900 MHz & WCDMA 850/1900/2100MHz.

Extra specs zullen de komende tijd nog wel uitkomen, maar ik zal dit topic voor mezelf in de gaten blijven houden

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Topicstarter
Dit wordt aangegeven binnen de specificaties: Frequency: 900/1800 MHz (2G), 2100 MHz (3G). Is niet heel ruim dus.

De vorige versie stond het wat ruimer vermeld (in ieder geval op GSM Arena):
2G Network GSM 850 / 900 / 1800 / 1900
3G Network HSDPA 850 / 900 / 1700 / 1900 / 2100

Frequenties in Nederland zijn volgens mij zo verdeeld:"
KPN overal 900 en redelijk wat 1800
Vodafone overal 900 en niet zo veel 1800
T-Mobile overal 1800 en een beetje 900
Telfort (maakt gebruik van KPN netwerk)

Dus dan zou je in Nederland er wel gewoon mee uit de voeten kunnen.

[ Voor 85% gewijzigd door 13art op 28-11-2012 23:08 ]

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
Erg mooi toestel. Ik zal misschien een van de weinigen zijn, maar ik vind het dan wel jammer dat de home button geen echte knop is. Dat vind ik persoonlijk veel handiger dan alsmaar de aan-/uitknop te moeten gebruiken om het scherm aan te zetten.

[ Voor 36% gewijzigd door SToRM666 op 29-11-2012 12:31 ]

PSN id: NL_SToRM

• 13art

13art

Moderator Mobile
Topicstarter
Hmmm knop is een knop toch? ;-)
Gebruik zelf nooit de home knop om mn telefoon aan te zetten. Maar inderdaad, zoiets is persoonlijk.

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Een capacitieve knop wordt pas geactiveerd als het scherm aan staat, een hardwareknop geeft altijd feedback. Voor mij maakt het persoonlijk niet uit of ik de aan/uit knop indruk of de hardwareknop. Er zit waarschijnlijk geen snelheidsverschil in. Het scherm gaat net zo snel aan en je weet de juiste knop altijd direct te vinden. Het enige wat je moet weten is: heb ik mijn toestel op z'n kop vast en wat is de voorkant :D

• duderuud

duderuud

Sliden is koel

Is deze telefoon al ergens te pre-orderen?

Motor-Forum.nl

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Volgens de TS'er is dit niet te plek om te discusieren over prijzen, maar in dit geval wil ik alleen aangeven dat dit 2 sites zijn waarbij je wellicht een pre-order kunt plaatsen:
www.android-sale.com/meizu-mx2.html
www.merimobiles.com/searc...h_query=meizu+mx2&x=0&y=0

Ik heb hier nooit besteld, maar ik zie deze sites regelmatig voorbij komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Topicstarter
SToRM666 schreef op donderdag 29 november 2012 @ 12:30:
Erg mooi toestel. Ik zal misschien een van de weinigen zijn, maar ik vind het dan wel jammer dat de home button geen echte knop is. Dat vind ik persoonlijk veel handiger dan alsmaar de aan-/uitknop te moeten gebruiken om het scherm aan te zetten.
Net op hands on filmpjes gezien dat je de "home captive button" wel kan gebruiken om het scherm aan te zetten. Even snel 2x aantippen en het scherm springt aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeenD
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-09 16:57
Ff dit topic volgen.

Een vriend van mij in China heeft deze besteld voor mij.
De prijs was doorslaggevend voor wat je krijgt.

Hij moest 100 rmb reserveren en dan krijg je er een headset bij. (Wel raar vond ik, leek me dat ie er sowieso bij zou zitten?) als t goed is kan hij m over 3 weken halen en dan opsturen. XD happy :D

Something something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Staalborstel
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 14-07 15:06
Dit lijkt mij ook een zeer interessante telefoon. Hij is rond de 360 euro exclusief BTW (16gb versie), wat een erg goede prijs is. Even wachten op benchmarks en reviews. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vind het ook een zeer mooie mobiel, jammer genoeg gaat het denk ik wel even duren voordat je hem normaal kan krijgen via de grijze markt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeenD
http://v.youku.com/v_show/id_XNDg0ODU4NTUy.html
vergelijking Xiaomi Mi-2 en de Meizu MX-2.

MX-2 is wel sneller, maar het ontloopt elkaar niet heel erg veel. MX-2 is iig vloeiender.

Something something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vermijd deze toestellen juist vanwege de iOS schil die ze er feitelijk op zetten, want dat is wat zowel Flyme en MIUI doen, ze kopieren de iOS ervaring voor een groot deel en geven hun eigen touch eraan.

Beide hebben dus ook geen launcher zoals je bij pure Android en de Sense skin van HTC wel ziet, dus de aanpassingen gaan veel dieper dan Sense.

Omdat het dus ook onzeker is of ik wel pure Android kan draaien neem ik de gok met deze toestellen niet, overigens is hij redelijk duur vind ik, de concurrentie is goedkoper, Huawei Honor 2 voor 1888 yuan en Xiaomi Mi2 1999 yuan.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2012 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even voor de duidelijkheid de Frequency: 900/1800 MHz (2G), 2100 MHz (3G) die zogenaamd dit toestel zal bestellen is puur alleen voor de standaard chineese telecoms maar hij ondersteunt ook GSM 850/900/1800/1900 MHz & WCDMA 850/1900/2100MHz. Petaband dus, Maar dit wordt niet benoemd omdat deze telefoon alleen wordt verkocht in de regio's waar deze Mhz niet worden gebruikt.

Mijnes is al besteld op liaow.com hij was in stock dus bestellen maar voor een totaal van 380 euro
Morgen wordt die waarschijnlijk verzonden

Bron

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/3w0YW.jpg

http://forum.meizu.com/vi...?tid=13922&extra=page%3D1

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2012 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Topicstarter
Ben heel benieuwd wat jouw ervaringen zijn. Ook vanwege flyme.... Maar graag natuurlijk ook over de geluidskwaliteit, met bellen maar ook van de speaker. Kleuren. Zijn er widgets te installeren die scrollen, etc, etc ;) Goed nieuws in ieder geval dat hij de andere 'banden' ook ondersteund.

In dat vergelijkingsfilmpje lijken de kleuren van de MX2 wel iets fletser te zijn en het zwart minder zwart. Maar goed dat valt alleen op als je ze naast elkaar hebt.

[ Voor 58% gewijzigd door 13art op 19-12-2012 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben zelf ook heel benieuwd naar de phone, maar ik ga ervan uit dat die januari binnekomt wegens 1ste en 2de kerstdag en oud en nieuw natuurlijk Maar ik zou jullie op de hoogte houden!

Weet iemand toevallig waar een zwarte backcover tekoop is? vind de witte namelijk wel mooi maar heb liever 1 zwart geheel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Staalborstel
Verwijderd schreef op woensdag 19 december 2012 @ 20:25:

Mijnes is al besteld op liaow.com hij was in stock dus bestellen maar voor een totaal van 380 euro
Morgen wordt die waarschijnlijk verzonden
Liaow.com was mij ook al opgevallen, denk je dat die website te vertrouwen is? Ik kan er erg weinig over vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Origineel design ook :/. Kansloos om compleet het iPhone/iPod front te pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Staalborstel
Verwijderd schreef op woensdag 19 december 2012 @ 21:43:
Origineel design ook :/. Kansloos om compleet het iPhone/iPod front te pakken.
Haha ach ja.. ik vind het iPhone/iPod front niet lelijk om eerlijk te zijn, al ben ik absoluut geen Apple fan. Maar het komt inderdaad wel erg inspiratieloos over 8)7 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Design vind ik heel mooi de dunne bezel en tja die knop ;p ik hou altijd wel van iPhone look maar meer van android en liaow.com als je kijkt op meizume.com zie je dat daar meerdere mensen de meizu mx hadden gekocht daar en accessoires en dat alles geleverd werd en een zeer goede after-sales hadden, en tja ik betaal met paypal en die kopers bescherming bevalt me altijd wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Staalborstel
Ja ik had die reacties op Meizume.com wel gelezen, ik denk dat ik te paranoïde ben als het om webshops uit China gaat :P.

• ikbenivo
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 31-10-2024
Ik zit erg te twijfelen tussen de xiaomi 2 en deze MX2. Een groot twijfelpunt is de accu. De capaciteit bij de MX2 is wel heel weinig, die van de Xiaomi is standaard al beter en kan nog een 3100 accu aan.

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Ik heb begrepen dat Flyme 1 geen widgets aan zou kunnen, is dit in Flyme 2 ook nog steeds? Wellicht kan Pukkie TW dit testen.

• SeenD
Die knop die op de iphone lijkt is ook een notificatie lampje voor gemiste gesprekken etc.
(toch?, of zit ik verkeerd, ik kan het ff niet meer terugvinden..)

Laowi nooit van gehoord. Als t betrouwbaar is dan ga ik daar in de toekomst wel bestellen.

My chinese buddy doet best wat moeite voor mij om die telefoon te regelen. En ik kan niet echt iets voor hem terug doen. Dan voel ik me altijd zo slecht. :|

Something something

Verwijderd

Flyme 2.0 ondersteunt widgets dacht ik als ik het zag in een filmpje weet niet meer welke ;p
En het is een notificatie lampje en touch button

• Staalborstel
ikbenivo schreef op donderdag 20 december 2012 @ 09:05:
Ik zit erg te twijfelen tussen de xiaomi 2 en deze MX2. Een groot twijfelpunt is de accu. De capaciteit bij de MX2 is wel heel weinig, die van de Xiaomi is standaard al beter en kan nog een 3100 accu aan.
Ik twijfel ook heel erg, heb jij al beslist? Aan de ene kant spreekt het design van de Meizu MX2 me wat meer aan. Verder schijnt de ROM vloeiender te lopen, en de hardware is iets beter. Maar de Miui rom schijnt ook heel goed te zijn.. lastig :P .

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Als de MX2 te rooten is, dan kun je er wellicht ook Miui op draaien. Ik weet niet of hij al beschikbaar is, maar die Rom schijnt best wel populair te zijn :)

• Staalborstel
Dat is waar, maar rooten of jailbreaken gaat bij mij altijd fout.. :P

[ Voor 12% gewijzigd door Staalborstel op 20-12-2012 17:05 ]

• Releases
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:26

Releases

Ja maar!

Hier kan je hem al bestellen: http://meizumxon.com/meizu-mx2-4-core-16gb-hk.html

Ook direct leverbaar zie ik.

• Staalborstel
Liaow.com geeft aan dat ze dit als "gift" versturen, waardoor je in de meeste gevallen geen btw hoeft te betalen, dat is wel een groot voordeel.

• ikbenivo
Ik heb zelf wel veel ervaring met MIUI, want dat draaide ik altijd op mijn htc hd2. Het is een mooie ui schil. Maar dat flyme ziet er ook best oke uit. Daarvoor zou ik het niet laten.
Mijn keuze zou nu uitgaan naar de Meizu MX2, omdat ik in alle vergelijkingsfilmpjes zie dat die net wat mooier loopt, sneller ook, en het scherm lijkt me qua contrast beter maar dat is wat lastiger beoordelen op youtube filmojes
Waar te bestellen, dat is de grote vraag. Er is weinig te vinden mbt de betrouwbaarheid van de chinese webshops...

• B0MBACI
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Ik ben nu in HK op vakantie en heb vandaag met de MX2 kunnen spelen, scherm is super scherp, UI ziet er echt goed uit, toestel is super snel, enige maar vond ik dat hij best wel dik is (maar ben nu ook de I5 gewend). Hij gaat hier de deur uit voor 399 euro voor de 16 GB.voor 450 wil ik er wel 1 meenemen ;)

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

De I5 is 7,6mm en is volgens mij 1 van de dunnere toestellen. Er zijn dunnere beschikbaar, maar de meeste zitten er toch wel ver boven en komen rond de 10 mm (10,2mm voor de X2). In dat geval zou je dus moeten kijken wat de voordelen zijn tegenover de nadeel van de dikte ;)

Ik vind het momenteel lastig om te kiezen tussen alle toestellen. Ik ben zelf nog in de race voor 4 verschillende toestellen die ik interessant vind en wellicht komt Oppo binnenkort met een een minder high end toestel, maar wel kleinere variant van de Oppo 5 en wellicht wel beter dan de Oppo Finder. Waarschijnlijk zal ik in januari de knoop doorhakken en een Chinees toestel bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duderuud

duderuud

Sliden is koel

Voor zover ik het kan zien is er een Hong Kong versie en een "RE" versie. Weet iemand het verschil? Is dat de frequentieband?

Motor-Forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenivo
voor zover ik weet is de hongkong versie rootable

Volgens liaow.com: http://www.liaow.com/meizumx216gbhongkong.php

What does Hongkong version mean:(..)Meizu MX2 also gets Hongkong version and China version,but both Meizu MX2 version are "Rootable",the only differnce about Hongkong version Meizu MX2 and China version (...)

[ Voor 74% gewijzigd door ikbenivo op 21-12-2012 09:36 . Reden: ik had het fout. Dacht dat hongkong versie alleen rootable was maar blijkbaar is het puur locatie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Staalborstel
De benchmarks vallen me best wel tegen eigenlijk, ik had niet verwacht dat het lager dan een HTC One X zou zijn.

http://www.android-hk.com...software-test-android-hk/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NouNee
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12-08 14:25
Ik ben ook benieuwd naar deze tel, alleen eerst wachten op de eerste reviews!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Staalborstel schreef op zaterdag 22 december 2012 @ 14:07:
De benchmarks vallen me best wel tegen eigenlijk, ik had niet verwacht dat het lager dan een HTC One X zou zijn.

http://www.android-hk.com...software-test-android-hk/
Volgens mij heeft de Meizu MX2 gewoon een A9 Quadcore, dus die benchmarks zijn niet super goed maar ook niet slecht.

Ik vind het aardige benchmarks, ik geloof ja dat die SOC net zo'n SOC is als in de SGS3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Staalborstel
Maar de SGS3 haalt toch weer (in de meeste gevallen) hogere benchmarks dan de HTC one X? :|

De SGS3 haalt 12071 volgens http://samsunggeeks.com/2...hmark-tests/#.UNXgxG_8KKE.

[ Voor 39% gewijzigd door Staalborstel op 22-12-2012 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Benchmarks zijn voor mij een soort richtlijn en als de scores redelijk overeenkomen met een Europees toestel voor 100 euro meer, dan kies ik liever voor de specialere Chinese variant die volledig aan mijn eisen voldoet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenivo
hij zal vast wel iets minder zijn dan de europese toppers, maar daar is de prijs ook naar.
Ik wil er graag 1 bestellen maar ik twijfel heel erg waar. Het is zo ondoorzichtig allemaal. Aliexpess, liauow.com, merimobiles.com of toch meizumxon.com. Hij is overal verkrijgbaar maar ik durf het eigenlijk gewoon niet aan. Ik weet dat dit topic hier eigenlijk niet voor bedoeld is maar ik hoop dat iemand me toch op weg kan helpen of kan aangeven wat nou een betrouwbare optie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou als je goed kijkt dan is Meizu toch wel een beetje de duurste high end Chinese smartphone die je kunt krijgen en dan heeft ie ook nog geen sd kaart slot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Het is waarschijnlijk niet de bedoeling om met prijzen of levertijden te strooien, maar deze update lijkt me interessant genoeg voor iedereen ;)

Op de site van Meizu, lijkt het erop dat je het toestel nu kunt aanschaffen.
16GB = +/-290 euro / 32GB = +/- 365 euro
De RE is een refurbished versie/niet lang genoeg geteste versie, maar zij geven aan dat je er met het dagelijks gebruik hier geen last van hebt... Het scheelt je in ieder geval bijna 100 euro bij de 32GB variant. De bestelling is denk ik alleen te doen als je in China woont/werkt/mobieltje hebt.
http://translate.google.c...A%2F%2Fstore.meizu.com%2F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ik heb niks meer gehoord van liaow.com dus bestel daar niet mensen:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenivo
Verwijderd schreef op maandag 24 december 2012 @ 17:40:
Nou ik heb niks meer gehoord van liaow.com dus bestel daar niet mensen:(
wanneer had je besteld dan? Is de betaling al rond?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De betaling was al rond had met CC gedaan, woensdag betaalt 19 dec en was meteen rond.
Hij zou de volgende dag verzonden zijn. maarja miss met kerst enz dus was het nog eventjes af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

om maar meteen Liaow.com af te branden is dan weer jammer, vooral als je ongeveer 3 werkdagen geleden een bestelling hebt gedaan. Dit had ook in NL kunnen gebeuren bij een bedrijf als Wehkamp.

Wat ik op veel sites zie staan is dat ze het uiteindelijk 4-5 dagen later de bestellingen pas versturen. Chinese pakketjes hebben vaak veel tijd nodig om deze kant op te komen (geen eigen ervaring overigens), verwacht het daardoor niet binnen 12 werkdagen thuis te krijgen. Als je teleurgesteld bent in een service/bedrijf, neem dan eerst contact op met hen en klaag daarna pas op het internet. Als je al wel contact hebt gehad/gezocht met het bedrijf, zet dit er dan ook bij als je klaagt op het internet.
Wat mij betreft zegt dit namelijk meer over jezelf als persoon dan het bedrijf die na 4 werkdagen nog niets heeft geleverd.
Wat mij betreft kan Liaow nog steeds betrouwbaar zijn, maar jouw pakketje zal dit pas echt bewijzen.

p.s. TNT deed er met briefpost de afgelopen week ongeveer 3 werkdagen over voordat hij arriveerde bij vrienden en familie.

[ Voor 0% gewijzigd door Kiswum op 25-12-2012 12:28 . Reden: typo's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad niet aardig om zo'n bedrijf direct aan schandpaal te hangen, die mensen werken daar voor een Appel en een ei ( In vergelijking met ons ) en die telefoons worden best met weinig winst verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, ik heb contact gezocht en ze reageren niet, toen ik bestelde zou die binnen 2 dagen verstuurd worden.
Maar sinds ik betaald heb hoor ik niks meer van ze en ook niks over me order

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Staalborstel
PukkieTw, al iets van ze gehoord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog steeds niet ik wacht nog 2 weekjes anders bij paypal aan de bel trekken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijne via liaow.com bestelt en binnen 14 dagen in huis.

Hele kerst mee kunnen spelen. Heb wel gemengde gevoelens om eerlijk te zijn. Alles werkt soepel, playstore, apps, games, maar vind Flyme soms wat onhandig en mis instellingen. Wellicht met root dat je wat meer dingen kan instellen. Batterij gaat bij normaal gebruik een dag mee.

Ik hink op twee gedachten. Toch maar aanzien, de telefoon rooten en wat aan de rom knutselen. Of toch maar te koop zetten en over 2 maanden me abonnement verlengen met een Nokia Lumia 920

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MGSNK
  • Laatst online: 16-09 22:34
Een Xiaomi Mi-Two kopen :+

Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat was ook het initiële plan. Maarja overlaten halen door enthousiaste neef :F

Opzich geen verkeerde telefoon. Alleen flymeOS is het naar mijn idee net niet... Denk dat ik te veel aan me Galaxy Nexus S gehecht ben ;)

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2012 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Staalborstel
Zet er miui op zodra het kan :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@xaser wanneer had jij besteld bij liaow.com? en kun je misschien wat foto's posten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Ik dacht even dat dit toestel rootaccess had, maar volgens mij is dit standaard bij de Xiaomi's. Welke opties mis je eigenlijk die niet via apps toe te voegen zijn?
Een voorbeeld van een sellingpoint bij veel toestellen is bijvoorbeeld multiburst foto's maken. Met Android kun je dit eenvoudig oplossen door een gratis app waarbij je 100 foto's in enkele seconden kan maken, zelfs op budget toestellen.

Als je opties mist, dan kan het best wel zijn dat deze eenvoudig te downloaden zijn via de Google Play.

p.s. als je kiest voor de Lumia 920, bedenk dan heel goed welke apps je nu gebruikt en zeker niet wilt missen. Ik vermoed dat 10 van de 50 top games niet beschikbaar zijn. Dit getal kan hoger liggen bij apps. Check dus de app store van Windows phone voordat je wegloopt van Android.
Ik heb zelf een half jaar met WP7.5 rondgelopen en werd gefrustreerd door de apps die steeds maar niet beschikbaar waren. Een aantal voorbeelden waren toen Ruzzle, webcam app, Wordfeud en een goed navigatiesysteem op een Samsung Omnia W. Op Ruzzle na is alles inmiddels beschikbaar of bijna beschikbaar, maar ik ga voorlopig niet meer terug in de tijd en blijf ik bij Android waarbij de apps eigenlijk direct leverbaar zijn en niet pas na 6 maanden (Wordfeud en Draw something zijn na 6-10 maanden uiteindelijk geport naar WP).

[ Voor 44% gewijzigd door Kiswum op 28-12-2012 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag in Guangzhou Meizu verkoop punten tegen gekomen, wat blijkt ze verkopen iPhones.

Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/2qmkfiv.jpg

En volgens mij was dit een echte Meizu winkel, heb direct even met de MX2 gespeeld, niet mijn ding maar het scherm zag er goed uit.

Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/pwprp.jpg

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2012 05:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeenD
SInds gister de Meizu binnen

Eerste gevoel, beetje plastic achtig... Ik ben altijd iPhone gewend geweest. Dus tja een prijsverschil van 400 euro moet ergens op gecut worden.
Verder in het kort, fijn apparaat, goed gewicht, grootte is ook nice.
Pulserend lampje (home knop) voor notificaties is erg prettig.

Scherm is erg mooi.

3G netwerk gebruik ik T-Mobile
Download was 1913 kbps
Upload 436 kbps

Foto's in low light vind ik wat beter dan de iPhone. Alleen in normaal licht is de kleurweergave van de iPhone beter.

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/17015327/Meizu/Photo%2003-01-13%2010%2043%2008.jpg
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/17015327/Meizu/Photo%2003-01-13%2010%2043%2033.jpg
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/17015327/Meizu/Photo%2003-01-13%2010%2044%2036.jpg
Foto's van het toestel heb ik gemaakt met een iPhone.

Nog wat foto's gemaakt met de telefoon zelf:
http://dl.dropbox.com/u/17015327/Meizu/P30103-103225.jpg close up - theebeker
http://dl.dropbox.com/u/17015327/Meizu/P30103-080903.jpg buiten vanochtend om 7:30 (bewogen omdat de hond ook aan t trekken was. :P)
http://dl.dropbox.com/u/17015327/Meizu/P30103-104211.jpg druk plantje :P
http://dl.dropbox.com/u/17015327/Meizu/P30103-104225.jpg buiten

Video
https://www.dropbox.com/s/2uchb6647c6ug34/V30102-155353.mp4

Screenshots:
http://dl.dropbox.com/u/17015327/Meizu/S30103-103941.jpg
http://dl.dropbox.com/u/17015327/Meizu/S30103-104022.jpg

sorry voor het niet verkleinen van de thumbs...

Als je nog vragen hebt, of tests wilt doen. Of meer foto's roep even :)

[ Voor 10% gewijzigd door SeenD op 03-01-2013 11:04 ]

Something something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Topicstarter
Dank voor deze foto's. Scherm ziet er inderdaad erg netjes uit.
Benieuwd wat je van de geluidskwaliteit vindt van het bellen maar ook van de speaker zelf. Maar ook hoe lang je met 1 acculading doet. Als je tijd hebt, misschien leuk om een uitgebreide review te schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeenD
l3art schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 11:17:
Dank voor deze foto's. Scherm ziet er inderdaad erg netjes uit.
Benieuwd wat je van de geluidskwaliteit vindt van het bellen maar ook van de speaker zelf. Maar ook hoe lang je met 1 acculading doet. Als je tijd hebt, misschien leuk om een uitgebreide review te schrijven.
Lol, ik heb een opname gemaakt. http://dl.dropbox.com/u/17015327/Meizu/C30103-112927.mp3 de telefoon waarmee ik belde was mn cheap ass zakelijke HTC Desire.

Ik vind het geluid helder en goed als ik word gebeld. SPeaker functie ook, kraakt niet.

Met muziek afspelen is de speaker goed, alleen de treble is wat minder, de bass is beter dan van de iPhones. Maar de kwaliteit is ook wel minder dan dat van de iPhone.

@Accu, kan ik nog niet over oordelen.

Something something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SeenD schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 10:59:
SInds gister de Meizu binnen

Eerste gevoel, beetje plastic achtig... Ik ben altijd iPhone gewend geweest.
Waren de eerste drie iPhones ook niet gewoon van plastic? Scherm vond ik er inderdaad ook wel mooi uit zien, maar die iPhone achtige interface niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
De eerste iPhone niet, die was van aluminium en een klein stukje plastic voor de antenne.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Bedankt voor de 1e sneakpeak van de MX2 :) Over de accu kun je denk ik pas iets zinnigs zeggen als hij 2-4 keer is opgeladen en als je klaar bent met het uitvinden van je toestel. Dit komt neer dat je waarschijnlijk op de 5e dag de accu kunt testen op normaal gebruik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeenD
Ja, het grootste nadeel is wel flyme...
de afgelopen dagen heb ik m wel vaak moeten opladen. Maar ja, ben ook nog redelijk nieuw met android. Dus zit veel te spelen ermee.

@Diqiu-Long, goed punt, iPhone 4 en 4s was niet plastic, hoe snel je die andere alweer vergeet :)

Something something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SeenD schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 22:50:
Ja, het grootste nadeel is wel flyme...
de afgelopen dagen heb ik m wel vaak moeten opladen. Maar ja, ben ook nog redelijk nieuw met android. Dus zit veel te spelen ermee.

@Diqiu-Long, goed punt, iPhone 4 en 4s was niet plastic, hoe snel je die andere alweer vergeet :)
Blijkbaar is het in China een trend dat grote spelers allemaal hun eigen iOS achtige user interface in elkaar knutselen, want bij mijn Huawei Honor 2 heb ik dat nu ook.

Met de Android 4.1.2 update heeft ook Huawei zijn eigen user interface uitgerold en ook deze is gebaseerd om het eenvoudiger te maken, dus jawel iOS achtig, maar ik kon de launcher gewoon vervangen door Nova launcher.

Ik weet niet of dat ook met Flyme zou werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeenD
Je kan wel andere launchers doen, alleen MX2 heeft niet de 3 buttons.
Ze gooien een of andere balk er onder met de terug knop en is erg buggy icm nova of action launcher...
Misschien moet ik wat andere launchers proberen.

[ Voor 4% gewijzigd door SeenD op 05-01-2013 15:07 ]

Something something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C0rnelis
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 26-08 22:21
Standaard uitgeschakelde views tevoorschijn toveren:

Tonen:
*#*#6961#*#*

Verbergen:
*#*#6960#*#*

Nu kun je een lijst bekijken van alle geinstalleerde apps en hun grootte in Settings>Accessibility>Apps. (Ik heb echter de 32 GB versie en dit scherm verteld mij dat er 1.8GB vrij is om apps te installeren (200MB in gebruik). Of dit een fout is en het scherm daarom niet getoond is of dat dit daadwerkelijk het limiet is weet ik niet. Het lijkt in ieder geval niet om het RAM te gaan (heb hierna alle lopende apps gekilld en dit veranderde niets aan deze aantallen). Je ziet dat je inderdaad maar 2GB tot je beschikking hebt voor het installeren van apps.
Tevens voegt dit Battery toe aan Settings>Accessibility, dit toont een lijst van apps en hun bijdrage aan het batterijgebruik, maar lijkt wel de grafiek te missen van vanilla android.

Of er meer is heb ik nog niet gezien :)

Afbeeldingslocatie: http://www.dumpyourphoto.com/files7/193672/y8Jaq2p.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.dumpyourphoto.com/files7/193673/JXYyzE5BIU.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.dumpyourphoto.com/files7/193674/Y5fFqZBH32.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door C0rnelis op 19-01-2013 19:44 . Reden: opslagcapaciteit voor apps bevestigd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het forum is geen marktplaats

[ Voor 82% gewijzigd door 13art op 06-03-2013 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-09 23:53
Iemand die iets weet over de accuduur van de Meizu MX2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pukson
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 11:33
Ik zag zojuist dat de Meizu MX2 was afgeprijsd naar 277 dollar dus zo rond de 210 euro.
Dat vind ik een leuk prijsje voor een prachtig toestel vooral de witte :9~
Weet iemand waar de prijs daling al is ingevoerd en zijn er mensen hier met ervaringen

Add me op Stadia: Gloogle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie heeft er ervaringen met de Meizu mx2?
ik heb hem sinds gisteren avond in huis, mooi toestel, alles lijkt echt vloeiend te gaan.
Maar wat ik mis is dat ik het toestel niet in het Nederlands kan zetten?

Kan dit? of zit de Flyme in de weg? En is er de mogelijkheid om de Flyme skin eraf te halen?

Ook ben ik benieuwd naar het notificatie licht, een voordeel van mijn Samsung was dat ik dit led lampje in kan stellen met een kleur, kan dit hier ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daiov97
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 14:35
Die mogelijkheid is er waarschijnlijk wel, weet niet of er al roms zijn. Volgens mij kan je je telefoon rooten, linkje hier: http://www.meizume.com/me...-root-your-meizu-mx2.html
Dan zou je er een andere rom op kunnen zetten (weet niet of je hier bekend bij bent)
Pagina: 1