Afsluittijd windows 7 vertragen.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klunssmurf
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Beste medetweakers,

Ik loop tegen het volgende probleem aan na het toevoegen van een Cache drive in windows7.

Het afsluiten van het systeem gaat te snel sinds ik een Corsair Accelerator 45GB naast mijn normale harddrive heb geplaatst. Hierdoor wordt niet alle data weggeschreven en moet er altijd een restore van de cachedrive plaatsvinden zodra ik een coldboot doe.
Dit heeft eerder geleid tot een corrupt systeem waardoor ik een nieuwe installatie heb moeten uitvoeren.

Ik heb het probleem al voorgelegd bij Corsair en bij Microsoft (Full support) echter zonder succes.
Google is in dit geval not my best friend... vindt alleen maar topics om afsluiten te versnellen of extra wachtijd om processen af te sluiten maar niks over een timer die mijn systeempje gewoon tijd geeft om weg te schrijven.

Voor allle duidelijkheid, het systeem sluit echt razendsnel af.. klik...plof (1 sec)
Zodra ik de SSD verwijder zijn de afsluitijden zoals iedere normale pc met een harddisk.

Specs:
MSI 760gm P-23
AMD FX4100
2x 1 GB 1333MHz mem
Maxtor 200GB HDD (voor systeem crash WD green 640GB)
Corsair accelerator 45GB
nvidia GTX 550ti

O.S. win7 64 premium, verder alles laatste WHQL drivers en firmware.

Wie weet hoe ik de afsluittijd kan aanpassen?

https://www.youtube.com/@Klunssmurf-zc3yd/featured

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squ1zZy
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
Waar staat je controller op in de BIOS? AHCI? BIOS up-to-date?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:18

heuveltje

KoelkastFilosoof

Maak/zoek een progje wat na af te worden gesloten nog eerst een x seconden een pop-up opgooit ?
Heb geen beschikking meer over delphi, anders kon ik het zo wel maken in een minuut of 10 gok ik, misschien dat iemand in dev je verder kan helpen ?

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squ1zZy
  • Niet online
heuveltje schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 17:14:
Maak/zoek een progje wat na af te worden gesloten nog eerst een x seconden een pop-up opgooit ?
Heb geen beschikking meer over delphi, anders kon ik het zo wel maken in een minuut of 10 gok ik, misschien dat iemand in dev je verder kan helpen ?
Het heeft een oorzaak. Zou niet met tooltjes gaan werken, maar uitzoeken wat er aan de hand is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:18

heuveltje

KoelkastFilosoof

Squ1zZy schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 17:16:
[...]

Het heeft een oorzaak. Zou niet met tooltjes gaan werken, maar uitzoeken wat er aan de hand is :P
Ik gok eigenlijk dat die ssd de oorzaak is :)

Windows denkt dat er een normale hd in zit, sluit normaal af, en plempt alles naar de hd, wacht tot dat weggeschreven is, en zet dan de pc uit.
Alleen in werkelijkheid knalt hij het op een cache ssd, die bevestigd dat alles weggeschreven is, en die krijgt de kans niet om het op te slaan, want de pc is al uit :)

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-06 16:38

Nvidiot

notepad!

Zou dit niet helpen? \[mux-hardware] SSD Battery

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squ1zZy
  • Niet online
Heb je dataplex geinstalleerd trouwens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Er is wel een smerige workaround eventueel... en dat is dat je via GPedit.msc aanzet dat je pagefile zeroed out moet worden @ shutdown.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klunssmurf
  • Niet online
Heb Dataplex software geinstalleerd.
Drivers zijn de laatste AHCI van AMD.
BIOS ook laatste versie en staat ook op AHCI.

Zodra ik dataplex disable is er niks meer aan de hand, de cache drive werkt dan natuurlijk ook niet meer.
Helaas krijg ik geen ondersteuning van Dataplex, verwijzen mij vrolijk door naar Corsair.

@ nvidiot...door je link over de ssd battery kreeg ik het idee om ff te testen met een aparte voeding die niet uitgaat op de SSD aan te sluiten.... helaas, nog steeds het zelfde probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squ1zZy
  • Niet online
Bekend problem met Dataplex...

• Klunssmurf
  • Niet online
Heb er idd al wat over gelezen, met laatste firmware van SSD tot nu toe bij iedereen opgelost wat ik heb gelezen.

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-07 00:34
Wellicht een optie:

Run -> Regedit > HkeyLocalMachine > System > Currentcontrolset > Control en dan de waarde
"WaitToKillServiceTimeOut" verhogen naar 20.000 of meer.

Of het in jouw situatie werkt weet ik niet, maar het valt altijd te proberen.

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squ1zZy
  • Niet online
Klunssmurf schreef op donderdag 29 november 2012 @ 18:11:
[...]

Heb er idd al wat over gelezen, met laatste firmware van SSD tot nu toe bij iedereen opgelost wat ik heb gelezen.
Heb je de laatste firmware?
Pagina: 1