Driver problemen GTX 680

Pagina: 1
Acties:

• Freeman
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06-02 23:59
Hallo allemaal,

Afgelopen zaterdag heb ik mijn systeem geupgrade naar Windows 8 (fresh install), alles ging goed totdat keer op keer mijn driver eruit klapte:
Afbeeldingslocatie: http://gyazo.com/76eef05a36ee617edfd965d3f1c7a59d.png?1353969762

Welke driver ik ook pak, ik kreeg bovenste melding telkens of gewoon een directe freeze.
Eerst dacht ik dat dit een Windows 8 kwaaltje was, dus nu draai ik weer een paar uurtjes op Windows 7, maar ook nu heb ik dezelfde problemen.
Voorheen nergens last van gehad.

Ik heb voor de zekerheid mijn geheugen 7uur lang getest met memtest+, hier kreeg ik geen errors.
Ook voor de zekerheid heb ik mijn CPU getest d.m.v. Prime95, ook hier kreeg ik geen foutmeldingen.

Vragen:

Kan het liggen aan een corrupte geinstalleerde windows 7 versie via mijn cd?
Kan het liggen aan een voeding die niet meer helemaal betrouwbaar is?

Hardware lijst:

Zotac gtx 680 - stock
Intel I7 3770k - stock
Sabertooth z77 - stock
16GB vengeance - stock
CM 850W silent PRO

Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen?
Ik ben ten einde raad.

Gr. Johnny

[ Voor 29% gewijzigd door Freeman op 27-11-2012 13:36 ]

• A87
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

A87

Kan ook een issue zijn met IRQs van je audio of netwerk driver.
Zet die drivers eens 1 voor 1 uit.

en installeer die nvidia drivers is opnieuw en kijk of je wel de juiste installeert en geen beta.
Daarnaast moet je alle UPDATES van windows hebben op niveau van vandaag november 2012

[ Voor 74% gewijzigd door A87 op 27-11-2012 13:39 ]

https://www.youtube.com/channel/UCl2XLRJ3VgCspwNG4_XCrkQ

• Freeman
Ik heb de default audio drivers van mijn moederbord niet geinstalleerd, ik gebruik zelf een Logitech G35, met de software van Logitech.(nieuwste versie)

• A87
  • Niet online

A87

probeer desnoods ook eens die audio drivers van moederbord te installeren of die logitech drivers ff uit te zetten.
Kan altijd een fail zijn van IRQs die door elkaar heen lopen.

Zeker als je driver freezed is dat nogal gangbaar

[ Voor 25% gewijzigd door A87 op 27-11-2012 13:41 ]

• Freeman
Dat kan ik proberen, maar wel frapant als het daar aan zou liggen..
Wat als ik naar het installere nvan de driver toch nog de problemen heb? Waar zou het dan aan kunnen liggen, ik heb al veel geprobeerd.. zonder succes :(

[ Voor 53% gewijzigd door Freeman op 27-11-2012 13:44 ]

• A87
  • Niet online

A87

Gewoon altijd alles nalopen dus. Is gewoon een driver conflict, dat kan aan wel 1000 dingen liggen,.
Of er zit een zware overclock op, of de kaart is al kapot toen je hem nieuw kreeg en draait niet op standaard clock frequenties.

Ook downlocken dus.......

[ Voor 170% gewijzigd door A87 op 27-11-2012 13:47 ]

• Freeman
Ik heb al mijn hardware op stock instellingen draaien, downclocken heb ik totaal geen kaas van gegeten.
Loop eerst alles na, als meer mensen tips hebben laat maar komen :p

• Sagaris
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-10-2025
Waarom gebruik je trouwens oude video drivers? Driver 306.97 is de laatste stable driver, 310.xx de laatste beta driver. Mijn 680 met 310.xx driver werkt prima op W8.

• Freeman
Die printscreen in mijn startpost was een momentopname, ik heb zelfs met de nieuwste driver van nvidia deze issues die ik hier omschreven heb.

• Freeman
Alles qua hardware draait stock, evenals bios instellingen.
Ik heb mijn kaart in een systeem van iemand anders gezet, en die heeft dik anderhalf uur kunnen gamen zonder issues.

Kom ik thuis stop ik mijn kaart erin, 10 minuten later klapt opnieuw mijn driver eruit..

Ik heb thuis gedaan:

Andere voeding aan het systeem gekoppeld en flink lopen stressen tegelijkertijd de volgende programma's laten draaien:

- Prime95
- Heaven Benchmark (hoogste settings)
- Flink wat IE + FireFox pagina's met verschillende youtube filmpjes laten runnen
Dit heb ik voor anderhalf uur gedaan, systeem was 100% stabiel, geen BSOD's of drivers die eruit klappen.

Mijn conclusie was dus dat het mijn voeding was, om dit buiten te sluiten heb ik het zelfde gedaan met mijn eigen voeding + het bovenstaande.
Maar "helaas" bleef mijn systeem ook gewoon stabiel, zonder uitvallers en BSOD's.

Uitgesloten:

- CPU, deze haalt Prime95 zonder errors of iets in die richting.
- RAM, afgelopen nacht heb ik memtest+ +/- 7uur laten draaien, ook deze test ging zonder problemen
- GPU. bij andere mensen kan er gewoon normaal gegamed worden zonder issues + het stressen door middel van Heaven Benchmark ging ook goed

Hoe groot is de kans dat een instabiele voeding(gezien de uitklappers van m'n driver op willekeurige momenten) mijn drivers eruit laat klappen?
Morgen wordt dit getest, om te kijken of het daadwerkelijk mijn voeding is.

Maaar.. wat als het niet aan mijn voeding ligt?
Dan weet ik echt totaal niet wat er nu loos is met mijn systeem.

• A87
  • Niet online

A87

Ja het kan ook aan de voeding liggen

• Freeman
Vandaag opnieuw weer van alles lopen testen:

- Voeding gemeten in idle modes, hier waren geen rare waardes uitgekomen. Voeding is perfect
- Door middel van KillDisk mijn SSD gewiped, vervolgens een Fresh installatie uitgevoert van Windows 7.
Ik heb de latest nvidia driver geinstalleerd en de latest beta driver, met beide versies kreeg ik vrijwel direct een vastloper.

Vervolgens de graka in een andere PCI-E slot gedaan, en ook dit mocht niet baten..

Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen?
Ik heb in mijn ogen alles geprobeerd en weet het gewoon niet meer..

• dabelg
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-06-2025
je hebt K series processor wat doet ie zonder graka ? met stress test

wat doet graka in andere pc (pc van maat ofzo)

kan altijd zijn dat er iets scheelt hardwarematig

Mijn iRacing profiel / YouTube / Twitch.TV

• Freeman
Zo, we zijn een week verder en totaal nog niet verder gekomen.
Ik heb een flinke topic lopen op highflow: http://forum.highflow.nl/...-gtx680-14056/index6.html

De volgende handelingen heb ik uitgevoerd:

- CPU getest door middel van Prime95 (geen errors)
- Geheugen getest met MEMtest+ (geen errors)
- Heaven Benchmark voor minimaal 3 uur achter elkaar aangezet en ondertussen mijn systeem flink lopen stressen (geen errors)
- KillDisk gedraait op mijn SSD zodat mijn SSD geheel schoon is, hierna weer opnieuw Windows 7 geinstalleerd.
- Videokaart in een ander systeem gezet (geen errors)

Ik kan zonder problemen een spel draaien, maar in Windows 7 kunnen ineens deze problemen komen.
De crashes gebeuren ook willekeurig.

Ik heb een spare voeding thuis liggen, en helaas krijg ik hiermee ook problemen.

• Freaky Maus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 05:55
Ik heb exact dezelfde error (met een GTX570 icm 306.97) als ik World of Warcraft speel. Alleen in dat spel, de overige spellen kan ik spelen zonder deze crash maar in WoW heb ik het soms twee keer in vijf minuten.

Heb de laatste driver momenteel, maar ook andere (waaronder bèta) drivers geprobeerd, niks verhielp dit probleem. Mijn setup draait zo'n 13 maanden, ook met WoW. Toendertijd geen enkel probleem met dezelfde setup, sinds de laatste drivers (300+ ?) van nVidia heb ik dit probleem.

Maar misschien kun je ook is googlen op 'GTX570 wow crash'. Ik kwam uit op het windowed spelen, nu weet ik dat jij het niet in games hebt maar wellicht staat er handige info in voor je. Persoonlijk houd ik het gewoon op gekloot van nVidia met de drivers..

Specs

Pagina: 1