• Berty89
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 12-01-2022
Ik weet zeker dat ik deze vraag al eens ergens gezien heb maar na lang googelen heb ik geen resultaten gevonden. Is het mogelijk om het blauwe opstartscherm van windows 7 over te slaan?

Heb nu mooi dat Mediaportal direct start na het opstarten, het enige lelijke is dat ik eerst nog het blauwe welkomsscherm zie aangezien ik mijn bureaublad helemaal zwart heb en de taakbalk is automatisch naar beneden.

Bij voorbaat dank.

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
Ja, zorgen dat je maar 1 gebruiker zonder PW hebt en het systeem in een werkgroep.

[ Voor 24% gewijzigd door DukeBox op 27-11-2012 13:16 ]

• Mint
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-02 15:31

• CherandarGuard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-10-2024
DukeBox schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 13:15:
Ja, zorgen dat je maar 1 gebruiker zonder PW hebt en het systeem in een werkgroep.
Volgens mij sla je het laadscherm dan niet integraal over hoor; je hoeft alleen niet meer in te loggen.
En nee, ik denk niet dat het mogelijk is dat scherm over te slaan. Misschien kun je wel de kleur aanpassen? Ik denk alleen wel dat dat een wat lastiger klus zal zijn.

Verwijderd

http://www.pcsnippets.com...sh-screen-in-windows-7/10

Kort gezegd, bij msconfig de no gui boot aanzetten.dat icm met en auto login (of een account zonder wachtwoord) en je pc zou na het bios scherm gewoon zwart moeten opstarten.

• Berty89
Ik krijg inderdaad geen inlogscherm, dat had ik al wel gevonden, ik wil gewoon dat dat blauwe scherm word overgeslagen. Maar als ik CharandarGuard moet geloven is dit dus niet mogelijk.

• Berty89
Edit:

Ik heb het helemaal voor elkaar.

Kort samengevat, om het windows logo voor het blauwe windows welkomstscherm aan te passen doe je het volgende:

Start > Programma's en bestanden zoeken > type: msconfig > tabblad computer opstarten > zonder gebruikersinfterface starten aanvinken.

Om vervolgens het blauwe welkomsscherm over te slaan download je dit stukje software
http://www.julien-manici....logon_background_changer/
(pak dus een zwarte achtergrond of dezelfde achtergrond als je mediaportal/xbmc splashscreen)

Hoop dat anderen hier ook wat aan hebben.

[ Voor 89% gewijzigd door Berty89 op 27-11-2012 15:34 ]

• CherandarGuard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-10-2024
Cool, weer wat geleerd.
Pagina: 1