P3 750 (100 mhz fsb) fcpga, goed te klokken?

Pagina: 1
Acties:
  • 117 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 31-01 01:56

edward2

Schieten op de beesten

Topicstarter
Ik krijg van de week dit cpu'tje binnen, wie heeft er ervaring met de overklokbaarheid van deze jongen?
M'n sys loopt overigings stabiel op 124 mhz fsb (met een 550@682 getest)
Is 124 fsb haalbaar voor deze cpu gezien de hoge multiplier?

Niet op voorraad.

Verwijderd

Afhankelijk of je een goed merk geheugen hebt en een goede cooler...

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Topicstarter
Oja, dat vergat ik nog te zeggen ik heb een Alpha koeler en pc 133 geheugen.
Ik weet dat het per sample verschilt, maar ik ben alvast benieuwd naar evt. ervaringen van anderen.

Niet op voorraad.

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Topicstarter
Ben zeker de enige?

Niet op voorraad.

Verwijderd

Zou best kunnen... Het is nl wat beter een langzamere p3 te kopen (550E en 600E zijn zwaar goed), want door de lagere multiplier kun je verder overklokken. Ook zijn deze procs meestal ver onder hun maximum gemarkt door intel. Dus veel meer kans op een dikke overclock als met de 750 (lijkt mij) en nog goedkoper ook!

• Mark_V
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 06-06-2022
fcpga piii's zijn sowieso niet de beste keus voor overklokken. de core is zo klein, dat hij amper te koelen is met een gewone koeler. Bovendien kunnen ze openscheuren. Check daar maar even wat pages over, zou ik zeggen....

Een piii500e, 550e of 600e slot1 werkt veel beter.

Verwijderd

waar je naar kijken moet als je wilt oc'n
is de stepping deze zou als je de beste resultaten wild boeken van de cB0 stepping
moeten zijn, hier een lijst van de meest intressante cpu's :

SL3XU 600E OEM
SL45U 600E Retail
SL3XV 650 OEM
SL45W 650 Retail
SL3XX 700 OEM
SL45Y 700 Retail
SECC2 Processors
SL43E 600E OEM
SL44Y 600E Retail
SL3XK 650 OEM
SL452 650 Retail
SL3XM 700 OEM
SL454 700 Retail

natuurlijk kan je ook een cA2 stepping kopen
maar dan moet je geluk hebben als je hoger dan 810Mhz komt. echter er is een probleem als je zo'n boven genoemde cpu wilt hebben,
ze zijn nog niet al te best te krijgen :(

greetingzzz
gigatech

Verwijderd

ca2 stepping komt inderdaad niet zo ver . 850 en dan is de koek op bij mij .

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Topicstarter
Ik kon een leuke deal maken, dus daarom heb ik deze, ik heb nu een 550 die loopt op max. 682 mhz (op asus p3-bf) en als ik hoger gaat begint Windows te zeuren.
Ik heb pc 133 geheugen maar vraag me af of deze wel van zo'n goeie kwaliteit is :(
Anyway we zullen het van de week eens proberen, thanx voor de reacties.
Het zal waarschijnlijk pas echt interresant worden als de thunderbirds in combinatie met DDR geheugen op de markt komen.

Niet op voorraad.

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

kijk in de cpu-database van www.overclockers.com ,daar zie je de resultaten van anderen met de 750

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Topicstarter
Schaduw: daar heb ik ook even gekeken en sommige halen leuke resultaten, ik denk dat ik maar eens zo'n orb cooler ga aanschaffen

Niet op voorraad.

• oCe
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-09 09:49

oCe

aka Dookie.

lucas; de core van de zowel de fc-pga als slot1 p3's zijn EXACT even groot. Bij de slot1 versie heb je d'r alleen nog zo'n plastik behuizing omheen... bij fc-pga versies druk je de cpu cooler rechtstreeks op de core, zonder een laagje plastik oid ertussen... met als gevolg dat de fc-pga juist *veel* beter te koelen is...

-I am Jack's wasted life.

• Bomberman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-01 15:31
Volgens mij zit bij de slot 1 versie de core aan de kant waar juist geen plastic zit...dus zou hij omdat Slot 1 coolers nou eenmaal een stuk groter te koop zijn beter te koelen zijn. Ik weet alleen niet of ze ook net zo hoog overclocken omdat de trace-lengths van de core naar het moederbord wat langer zijn dan bij FCPGA-modellen...

PC Specs

Pagina: 1