Map delen via internet [Win8/Win7]

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raffie77
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 26-06-2023
(jarig!)
Goedemorgen,

ik ben eigenlijk op zoek naar een oplossing voor het volgende:

ik doe een opleiding en ik wil bestanden delen met een andere cursist.
ik heb skydrive en dropbox maar die kunnen linken sturen om te delen.
maar wat ik wil is een mapje op mijn pc dus mapje "opleiding"
en de andere cursist moet dan ook dit mapje hebben.
als ik een bestandje toevoeg moet dat ook direct zichtbaar zijn op haar computer, dus moet gesynchroniseerd worden.

skydrive komt een eind, ik kan mijn mappen synchroniseren met skydrive, ik kan ook mappen delen met die ander, maar de gedeelde map komt bij de ander onder het mapje gedeeld en die word niet gesynchroniseerd met verkenner :? . Kijk en als dat nou wel zo was, was het probleem opgelost.

dus in een notendop: ik heb een mapje in mijn verkenner en zij heeft ook een mapje in verkenner en die moeten via internet gesynchroniseerd worden.

heeft iemand hier een oplossing voor?

ik heb win8 en zij heeft win7, maar ik denk niet dat dat wat uitmaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:13
Je hebt dropbox maar dit lukt niet? Welke foutmelding krijg je? Want dit is zo ongeveer de meest basis- (en de meest gebruikte) functie ervan?

Je installeert Dropbox, geeft aan welke map je wilt syncen, installeert Dropbox op de 2e computer, geeft weer een map op en Dropbox zorgt dat beide PC's dezelfde inhoud hebben in die map?

Als het beiden met een ander account moet dan kun je een map onder je Dropbox-folder delen met anderen: https://www.dropbox.com/help/19/en

Met Skydrive ben ik helaas niet bekend :)

[ Voor 21% gewijzigd door Paul op 27-11-2012 11:04 ]

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raffie77
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 26-06-2023
(jarig!)
@paul
Hey Paul dank je wel
ik heb het getest net en dat werkt supper.
ik heb dropbox altijd gebruikt om een backup te hebben van mijn documenten en om grotere bestanden te sturen. nu kan ik dus ook "samen werken" met mensen.

dank je voor je razend snelle reactie

Ralph