STEAM - Gekocht spel, zonder banner of icoon

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrestraeon
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 02-10 10:03
Ik heb zopas GTA San Andreas op Steam gekocht (kon ik voor 2,49 euro niet laten :p) en gedownload voor OSX. Maar wanneer het spel in mijn game-collectie verschijnt staat er een grijs vak met enkel de naam erin, geen banner dus. Ook een vage achtergrond en icoon ontbreekt voor het spel als ik er via gegevensoverzicht naar kijk. Gebeurde onlangs ook met de demo van Limbo, maar ik had er toen geen aandacht aan gegeven omdat het een demo was.

Het ziet er dus net uit alsof je een niet-Steam spel hebt toegevoegd, dat staat er dan ook zonder enig figuur.
Het spel zelve (als ik er naar blader) heeft wel een icoon, het dus niet dat de spelbestanden aangetast zijn ofzo (ik heb al de spelintegriteit gecontroleerd met Steam: geen probleem).

Steam zelve weigert dus de spelinfo/icoon/banner af te halen van hun servers om het spel mee te versieren. Aangezien het me al bij de demo van Limbo overkwam (laatst gedownload spel) lijkt het alsof mijn Steam-client niet goed bij de servers geraakt om zulke info af te halen.

Wie kan me helpen om dat in orde te krijgen? Misschien de cache van Steam wissen zodat ie alle info/banners etc opnieuw moet afhalen? Of een soort van reset voor Steam? En hoe doe ik dat?

Alvast bedankt

Verwijderd

Zelfs niet steam games geven een banner, mogelijk zijn er een aantal titels die niet goed ingevoerd zijn. Mogelijk gebruik je nog het oude Internet Explorer voor het browsen, ik zie vaker dat dit alsmaar slechter werkt met de huidige websites? Je kan een ticket inschieten bij Steam en dan maar hopen want ligt het niet aan de browser of je Java versie etc. kan je niet veel doen > Working as designed!

Was is je steam gebruikersnaam dan kijkt mogelijk één van ons even naar je account vanaf een ander systeem via de browser ;)

• Terrestraeon
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 02-10 10:03
Ik heb meerdere computers en browsers, en Internet Explorer heb ik al zeker niet ;)
Gebruikersnaam is irrelevant want in bij mijn account staat GTA SA duidelijk met banner.
Het is in mijn eigen game-lijst, in het tabblad "Games", waar het is. Ik heb ondertussen een eigen banner/afbeelding toegekend dus het ziet er weer wat properder uit, maar ik vond het enkel bizar dat Steam het niet toekent bij een gekocht spel.

Ik ben wel ergens op het Steam forum tegengekomen dat sommige games niet voorzien zijn van een afbeelding/banner omdat de developer die in dat geval niet bijgevoegd zou hebben. Ik denk dat dat de oorzak zou zijn aangezien ik nog mensen gevonden heb die voor dit spel geen afbeelding hebben... Wel raar vindt ik dat Steam je games verkoopt die dan gebrekkig geleverd worden. Ok het is maar een afbeelding en achtergrond op het gegevensblad maar toch