Onkyo TX NR414 safe mode / Check SP wire

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 189497

Topicstarter
Sinds enkele maanden ben ik in het bezit van de Onkyo TX NR414 receiver. Vrijwel vanaf het begin schiet deze in de safe mode na enkele minuten tot enkele uren.

Wanneer ik de receiver weer aan zet komt er vaak op het display te staan "CHECK SP WIRE". Zodra ik dan op een knop druk gaat de receiver weer gewoon aan.
Ik heb inmiddels alle kabels langs gelopen en gecontroleerd of hier ergens een kortsluiting wordt veroorzaakt. Echter is dit niet het geval. Dit is ook goed te controleren bij mij aangezien ik alles middels banana plugs heb aangesloten.

Ik heb zelf het idee dat dit iets met de warmte te maken kan hebben van de versterker. Want als ik op hogere volume een film kijk (volume tot 35 open gezet , max is 70) schakelt de receiver sneller uit als op lage volume. (Vorige Onkyo stond in dezelfde TV meubel en had nergens last van...)

De TX NR414 heeft een vermogen van 130 W per kanaal (6 ohm).
Mijn speakers geven aan dat zij een versterker nodig hebben van 25W- 115W (8 ohm). Aangezien ik de receiver lang niet voluit open draai lijkt mij dat deze voldoende vermogen moet hebben.

Ook had ik nog ergens gelezen dat het niet raadzaam is om al je apparatuur op 1 stekkerblok aan te sluiten. Nou heb ik dat dus juist wel gedaan. Maar van een Belkin overspanningsbeveiliging mag je toch verwachten dat hij dit aan kan.

Wat zijn jullie gedachtes over het uitschakelen van deze receiver en de foutmelding? Kan deze foutmelding een gevolg zijn van wanneer de receiver te warm wordt? Of kan ik hem maar beter gelijk terug brengen voor reparatie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Heb je de polariteit op elke speakers gecontroleerd van receiver naar speaker? ( dus of de plus daadwerkelijk naar de plus loopt).

Verder geprobeerd om eerst 2 speakers (alleen de fronts) aan te sluiten?

[ Voor 22% gewijzigd door Lip op 27-11-2012 13:28 ]

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93986

Ik kan mij herinneren dat een dergelijke melding bij iemand in het Onkyo topic leidde tot een knal en een hoop rook en een gevalletje garantie. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaapie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:12
Anoniem: 93986 schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 13:29:
Ik kan mij herinneren dat een dergelijke melding bij iemand in het Onkyo topic leidde tot een knal en een hoop rook en een gevalletje garantie. :X
Anoniem: 387149 schreef op donderdag 22 november 2012 @ 11:00:
Ter lering ende vermaeck:

Kreeg steeds Check SP wire, om dat op te lossen banaanstekkers gekocht, alles aangesloten, nog steeds zelfde probleem. Alle stekkers los, nogmaals geprobeerd, nog steeds check SP wire.

Reset gedaan, aanzetten zonder bedrading: 2 harde knallen en rook.

Case aangemaakt bij Onkyo
Zou hem lekker terugbrengen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 189497

Topicstarter
Lip schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 13:27:
Heb je de polariteit op elke speakers gecontroleerd van receiver naar speaker? ( dus of de plus daadwerkelijk naar de plus loopt).
Ik heb alle kabels langsgelopen. Dit is vrij eenvoudig te controleren aangezien 1 van de draden een streep heeft. Hier zit niks fout.

Wat mij nog wel bezig houdt is dat de problemen zich eigenlijks pas voordoen wanneer de versterker aan het werk wordt gezet.

Bij mijn vorige Onkyo receiver kon ik de temperatuur uitlezen door de Display en Standby knop in te drukken. Op de NR414 heb ik de temperatuur nog niet in het display weten te krijgen. Is dit uberhaupt nog mogelijk met deze serie?