Hoi Tweakers!
Van het weekend heb ik mijn nieuwe systeempje in elkaar geknutseld(mijn eerste geheel zelf gebouwde). Ging met RTFM nog wel redelijk goed.
Nu merk ik dat als ik een spel speel in dit geval CS:GO, mijn processor volgens het ene systeem extreem heet wordt. En in de andere gevallen ~50C zit. Nu ben ik niet super tevreden met 50C maar natuulijk helemaal niet met 88C. Zie plaatje: http://i.imgur.com/eRz1S.png
Nu heb ik verschillende tools gebruikt:
Nu vraag ik mij af of ik het misschien verkeerd aflees, of dat de waardes niet kloppen, en hoe het zit met idle als ik in mijn BIOS kijk.
Nu heb ik inmiddels al een processorkoeler gekocht omdat ik vond dat die ik nu gebruik(stock bij mijn processor, al eigenlijk te veel lawaai maakt). Ook heb ik gelijk al Arctic Cooling MX-4 Thermal Compound (4g) aangeschaft maar was te lui om dit er gelijk op te smeren, aangezien er al wat stock-paste op zat. Nu ga ik dus binnenkort wel mijn nieuwe koeler er op zetten en er MX-4 op smeren, maar toch vraag ik mij af wat er van deze waardes kloppen en waar ik naar moet kijken.
Mvg,
Matthew
Van het weekend heb ik mijn nieuwe systeempje in elkaar geknutseld(mijn eerste geheel zelf gebouwde). Ging met RTFM nog wel redelijk goed.
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | AMD A8-5600K Black Edition | € 93,- | € 93,- |
1 | ASRock FM2A75 PRO4 | € 72,45 | € 72,45 |
1 | Sapphire Vapor-X HD5770 1GB GDDR5 PCIE | € 0,- | € 0,- |
1 | Western Digital Black WD1001FALS, 1TB | € 0,- | € 0,- |
1 | Western Digital Blue WD6400AAKS, 640GB | € 0,- | € 0,- |
1 | Cooler Master Silencio 550 | € 67,90 | € 67,90 |
1 | Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile | € 35,99 | € 35,99 |
1 | Cooler Master Real Power M520 | € 0,- | € 0,- |
1 | Samsung 830 series 128GB | € 88,95 | € 88,95 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 388,19 |
Nu merk ik dat als ik een spel speel in dit geval CS:GO, mijn processor volgens het ene systeem extreem heet wordt. En in de andere gevallen ~50C zit. Nu ben ik niet super tevreden met 50C maar natuulijk helemaal niet met 88C. Zie plaatje: http://i.imgur.com/eRz1S.png
Nu heb ik verschillende tools gebruikt:
- CPUID Hardware Monitor
- SpeedFan 4.47
- Asrock Extreme Tuning Utility(mijn moederboard tuning tool)
- BIOS check
x | Idle | CSGO |
CPUID Hardware Monitor | 48-59C | ~85C |
SpeedFan 4.47 | 36C | 55C |
Asrock Extreme Tuning Utility | 36C | 55C |
BIOS | 55C! | x |
Nu vraag ik mij af of ik het misschien verkeerd aflees, of dat de waardes niet kloppen, en hoe het zit met idle als ik in mijn BIOS kijk.
Nu heb ik inmiddels al een processorkoeler gekocht omdat ik vond dat die ik nu gebruik(stock bij mijn processor, al eigenlijk te veel lawaai maakt). Ook heb ik gelijk al Arctic Cooling MX-4 Thermal Compound (4g) aangeschaft maar was te lui om dit er gelijk op te smeren, aangezien er al wat stock-paste op zat. Nu ga ik dus binnenkort wel mijn nieuwe koeler er op zetten en er MX-4 op smeren, maar toch vraag ik mij af wat er van deze waardes kloppen en waar ik naar moet kijken.
Mvg,
Matthew
VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente