Canon Digital Ixus

Pagina: 1
Acties:

• eelcoo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-08-2025
Heeyz,

Ik kan de search niet gebruiken (je zal de oorzaak wel weten) dus ik doe het maar even zo..
Ik heb sinds gisteren een Canon Digital Ixus, heel mooi ding enz. enz. , maar ik vind het zwaar kut dat mijn comp het niet gewoon als een "verwisselbare schijf" in "deze computer" ziet (als dit überhaupt kan). Ik heb BTW WinME

/me just wants simple control :+

• Roko
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik heb ook een Ixus en WinMe en heb helemaal geen probleem. Ik gebruik een externe CF-reader van SanDisk waarin ik de CF geheugenkaart steek, die wordt automatisch door WinMe herkent en het up/downloaden gaat erg snel

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:22

Exirion

Gadgetfetisjist

Er zit toch prima software bij dat ding? Je bent de eerste die er over klaagt. Zal het nou aan jou liggen of aan die Ixus... ;)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 21:30
Op vrijdag 01 juni 2001 15:01 schreef Roko het volgende:
Ik heb ook een Ixus en WinMe en heb helemaal geen probleem. Ik gebruik een externe CF-reader van SanDisk waarin ik de CF geheugenkaart steek, die wordt automatisch door WinMe herkent en het up/downloaden gaat erg snel
Heb ik ook... werkt toppie!!
Je kan direct vanaf je CF werken, ideaal.

Verwijderd

Zo`n probleem had ik ook met m`n nikon coolpix 990, maar gewoon nieuwe software downloaden en hij deed het prima.
Misschien werkt dat ook bij jouw Canon Digital Ixus!

• eelcoo
Hmm, ik heb dus geen kaartlezer (BTW:wat kost zo'n ding ongeveer??). Maar met die Sony DSC-P1 kan je als je de camera met USB aansluit hem gewoon zien in "deze computer".. maar ik heb voor de rest ook niet zoveel te klagen over die prog ( Canon Zoombrowser), maar het lijkt me gewoon veel handiger op de andere manier...en nog iets: hij roelt ;)

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 17:44

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op vrijdag 01 juni 2001 14:58 schreef -=Eelco=- het volgende:
Heeyz,

Ik kan de search niet gebruiken (je zal de oorzaak wel weten) dus ik doe het maar even zo..
Ik heb sinds gisteren een Canon Digital Ixus, heel mooi ding enz. enz. , maar ik vind het zwaar kut dat mijn comp het niet gewoon als een "verwisselbare schijf" in "deze computer" ziet (als dit überhaupt kan). Ik heb BTW WinME

/me just wants simple control :+
Ik hoop voor je dat je hem hier hebt gekocht?
Errug goedkoop.....

Maareh... hoe bevalt dat ding? Ik heb hem dus net ook besteld

• eelcoo
Op vrijdag 01 juni 2001 19:28 schreef wfvn het volgende:

[..]

Ik hoop voor je dat je hem hier hebt gekocht?
Errug goedkoop.....

Maareh... hoe bevalt dat ding? Ik heb hem dus net ook besteld
Nee, daar niet gekocht.. Mijn vader wou hem liever bij een vertrouwde zaak kopen, zodat als er iets mee aan de hand is hij gewoon ernaartoe kan gaan en geen gedoe..Prijs waarvoor ik (oke oke...mijn vader ;) )hem gekocht heb: 1500,- inc. BTW en met extra accu. (bij Speed Shop) BTW.. zoals ik al eerder zei maakt hij erg scherpe foto's 8-)

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op vrijdag 01 juni 2001 19:45 schreef -=Eelco=- het volgende:

[..]

Nee, daar niet gekocht.. Mijn vader wou hem liever bij een vertrouwde zaak kopen, zodat als er iets mee aan de hand is hij gewoon ernaartoe kan gaan en geen gedoe..Prijs waarvoor ik (oke oke...mijn vader ;) )hem gekocht heb: 1500,- inc. BTW en met extra accu. (bij Speed Shop) BTW.. zoals ik al eerder zei maakt hij erg scherpe foto's 8-)
Nice to hear.... * WFvN is getting happier by the minute

Hoe zit het in low-light-conditions?
Er wordt gezegd dattie slecht wil focussen bij weinig licht (hebben wel meer camera's last van).... maar wat is weinig? Kan je een indicatie proberen te geven?

En hoe zit het met de opnamen die binnenshuis worden gemaakt? Heeft hij daar geen problemen mee met z'n ISO100? Of trapt hij de sluitertijd gewoon een eindje omhoog?

• eelcoo
Op vrijdag 01 juni 2001 19:48 schreef wfvn het volgende:

[..]

Nice to hear.... * WFvN is getting happier by the minute

Hoe zit het in low-light-conditions?
Er wordt gezegd dattie slecht wil focussen bij weinig licht (hebben wel meer camera's last van).... maar wat is weinig? Kan je een indicatie proberen te geven?

En hoe zit het met de opnamen die binnenshuis worden gemaakt? Heeft hij daar geen problemen mee met z'n ISO100? Of trapt hij de sluitertijd gewoon een eindje omhoog?
echem... Ik ben wat digitale camera's betreft echt geen expert..ik weet wel dat er een speciale functie op zit dat je de flitser langer kan laten flitsen ofzo zodat er genoeg belichting opkomt...heeft ook iets met sluitertijd te maken geloof ik maareh je moet anders de PDF handleiding ff downen @ http://www.canon.nl .

maareh weet iemand nog antwoord op de vraag of ik met deze camera ook de bestanden in "deze computer" kan zien????

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op vrijdag 01 juni 2001 21:26 schreef -=Eelco=- het volgende:
maareh weet iemand nog antwoord op de vraag of ik met deze camera ook de bestanden in "deze computer" kan zien????
Na heel wat lezen op fora..... heb ik begrepen van niet........

Maar ik heb dus nog geen ervaring...

Wil je de boel wel direct kunnen lezen, dan zal je toch gebruik moeten maken van een adapter (USB/PCMCIA/nog-iets-anders?)

• eelcoo
`hmm zal ff kijken in de pricewatch voor zo'n cardreader...maar eigenlijk heb ik niet zo'n zin om daar ook weer voor te betalen, want het gaat zo ook best (met die canon zoombrowser kan je ze ook allemaal in 1 keer downloaden en ook plaatjes uploaden.

• ralfbosz
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:01

ralfbosz

xm create bosz -c

Op vrijdag 01 juni 2001 19:45 schreef -=Eelco=- het volgende:

[..]

Dat was zeker de oude Ixus? De Ixus 300 heb ik niet lager dan 1580 gezien (budgetfoto). Zelf heb ik de Ixus 300 gekocht...

rm -r *

• Flox
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14-04 20:57
Ik wacht nog ff op de ixus V lijkt me heel vet... Hoeveel fotos kun je trouwens ongeveer opslaan op 8 mb?

Waar kan ik trouwens die cardreader vinden in de pricewatch?

Ps kun je met die ixus 300 ook geluid opnemen bij die kleine stukjes film?

Earth is nice, heaven is better...

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

-=Eelco=-.... ff een vraagje:
Heb jij toevallig een 128MB-kaartje gekocht bij je Ixus?
Duidelijkere vraag: Weet jij of de normale IXUS digital ook 128 MB CF'jes vreet?

• eelcoo
Op zaterdag 02 juni 2001 18:43 schreef wfvn het volgende:
-=Eelco=-.... ff een vraagje:
Heb jij toevallig een 128MB-kaartje gekocht bij je Ixus?
Duidelijkere vraag: Weet jij of de normale IXUS digital ook 128 MB CF'jes vreet?
Op zaterdag 02 juni 2001 16:16 schreef Flox het volgende:
Hoeveel fotos kun je trouwens ongeveer opslaan op 8 mb?

Waar kan ik trouwens die cardreader vinden in de pricewatch?

Ps kun je met die ixus 300 ook geluid opnemen bij die kleine stukjes film?
hmm.. alle vragen:

-Ik heb geen 128 MB kaartje, dus ik weet dat niet, maar ik weet wel dat ie 64MB compitabel is, en daar passen in hoogste kwaliteit al >40 foto's op = genoeg..

-Foto's op 8 MB: >60 foto's 640 X 480 fine
+-10 foto's 1600 X 1200 fine
5 foto's 1600 X 1200 super fine

-cardreader is niette vinden in pricewatch --> ga naar google.com en zoek op Compactflash Cardreader in nederlandse pagina's

-Ja, bij de Canon Digital Ixus 300 kan meen ik wel geluid worden opgenomen.

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op zaterdag 02 juni 2001 21:19 schreef -=Eelco=- het volgende:
-Ik heb geen 128 MB kaartje, dus ik weet dat niet, maar ik weet wel dat ie 64MB compitabel is, en daar passen in hoogste kwaliteit al >40 foto's op = genoeg..
... niet voor mij :)
177 foto's op 128 MB fine-compression... dat lijkt mij wat beter naar m'n zin :)
-Foto's op 8 MB: >60 foto's 640 X 480 fine
Schieten op 640x480? Dan neem ik m'n webcam wel mee :)
-cardreader is niette vinden in pricewatch --> ga naar google.com en zoek op Compactflash Cardreader in nederlandse pagina's
Ik heb ergens een pcmcia-adapter gezien van zo'n 35 gulden... dat is zeer aantrekkelijk als je in ieder geval 2 laptops in huis hebt :)

Jammer dat je geen ervaring hebt met 128MB... maar evengoed bedankt.
Pagina: 1