probleem, datakabel of repeater

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master-arjan
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 31-01 11:37
hallo mede tweakers,

ik heb thuis een probleem, ons modem staat op de begane grond in de meterkast en onze pc staat op zolder.
we hebben een fritzbox 7170 en een usb dongel.
nu hebben we de laatste tijd slecht bereik de connectie valt steeds weg.
dus wilde ik een datakabel gaan trekken, aangezien ze in onze plaats glasvezel aan het leggen zijn dagt ik twee vliegen in 1 klap te hebben.
de snelheid is 100Mb/s ,maar dit willen ze gaan upgraden naar 500Mb/s

nu ben ik thuis niet de baas en heeft de oude heer ook wat te zeggen.
die wil graag een repeater hebben.
nu aan jullie de vraag wat uit ervaring beter is.
en als dit de datakabel is, welke moet ik dan nemen: cat 5, 5e, 6 of tog de nieuwe 7

gr, arjan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 203842

Doe simpel en goedkoop. CAT 5e is op veel plekken te koop voor 39 euro (KOPER!!!). Dat is voor 100 meter.

Cat 5e kan genoeg aan (ik heb hier 15 jaar oude CAT 5e kabel liggen, en die haalt 750 Mbps (PC kan gewoon niet harder).

Cat 6 en 7 is overkill. En Fritzbox is een DSL modem / router. En ADSL gaat niet hoger dan een Mb of 20....

Dus als jouw kabel (CAT 5e) al 1 Gbps (=1000 Mbps) aan kan, prachtig......

Er zullen genoeg mensen zijn die straks gaan zeggen dat je voor dat prijsverschil meteen maar CAT6 of 7 moet nemen, maar bedenk wel, dat deze kabels dikker en stugger zijn (lees: moeilijker door buizen te trekken). Ook moet je speciale Cat6 aansluitdozen gebruiken etc....

En waarom eigenlijk?

Gebruik in ieder geval GEEN repeater. Dat zal meer problemen geven dan het op zal lossen.

[ Voor 32% gewijzigd door Anoniem: 203842 op 26-11-2012 23:25 ]