Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[JS, Uploadify] Extra data naar upload script

Pagina: 1
Acties:

• Yoram
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-08 14:22
Beste mensen,

Na uren lang proberen en googelen grijp ik nu toch echt naar het almachtige hulpmiddel GoT. Ik kom er dus niet meer uit :p.

De situatie:
Ik ben bezig om een upload tool te maken waarmee eenvoudig afbeeldingen geupload kunnen worden. Dat doe ik met behulp van Uploadify. Daarmee kan je een lokaal afbeelding opzoeken op je PC welke dan in de "upload queue" word gezet. Alle data word doormiddel van een POST verzonden naar een PHP script welke dat verder verwerkt.

Ik heb er een tekstveld bijgemaakt waarin tags opgegeven kunnen worden en die moeten uiteindelijk bij de bestandsnaam komen. Met een property in de uploadify settings kan extra data worden verzonden naar het PHP upload script.

Het probleem:
Wat ik ook probeer, de tags worden maar niet meegenomen naar het PHP upload script. Het probleem ligt bij het punt dat Uploadify geinitialiseerd word voordat de data uit het tekstveld bekend is. Deze data word namelijk ingevuld voordat je op "Upload" klikt. Als ik het tekstveld een value meegeef word die wel meegenomen, omdat dan de data al bekend is voordat Uploadify geinitialiseerd is.

Ik heb geprobeerd om de data opnieuw te initialiseren door de formData in een function te zetten en die aanroepen als het tekstvak weer out focus is. Maar daardoor wil uploadify niet meer uploaden.

De vraag:
Hoe kan ik variabele data meegeven als Uploadify al geinitialiseerd is.

Alvast bedankt :)

Hallo!

• edeboeck
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20-11 12:23

edeboeck

mie noow noooothing ...

Ik weet niet of je hieraan iets hebt:
Extra data can be passed to the script as either a querystring attached to the uploader option, or via the formData option. Depending on what you’ve set as the method option (‘post’ or ‘get’), you can retrieve the information sent in the formData option in the server-side script using the $_POST or $_GET array.
This is useful if you want to do something like save the file under a different name. If you want to pass information that is set on the page before the upload begins, it’s best to use the settings method in the onUploadStart event so the formData is set right before the file uploads.
Ik neem aan dat de tweede alinea slaat op extra data VOOR de upload begint (niet jouw situatie dus), maar dat de eerste alinea opgaat voor extra data NA initialisatie.

• Yoram
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-08 14:22
Nondeju dat ik dat niet eerder zag :p. Ik kwam op een linkje terecht waarbij je later nog een value kan toevoegen.
http://www.uploadify.com/documentation/uploadify/settings/

That does the trick! Thanks

Hallo!

• edeboeck
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20-11 12:23

edeboeck

mie noow noooothing ...

Blij dat je de oplossing gevonden hebt (al was het dan niet in mijn post ;) )