Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Stokertje97
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 15-11-2023
Ik ben op zoek naar een nieuwe high-end android smartphone. Ik heb momenteel een iPhone 4 maar ik wil toch weer terug naar android (ik had voor de iPhone een HTC Desire waar ik heel erg tevreden over was)

Mijn oog is gevallen op drie toestellen, namelijk de One X+, de Galaxy S3 en de Note 2. De normale One X is voor mij geen optie, omdat ik de batterij daarvan te matig vind.
Ik vind de accu heel belangrijk. Ik wil het liefst een telefoon die gewoon minsten één dag mee gaat met normaal tot redelijk intensief gebruik.
Ik gebruik mijn telefoon veel voor:
Films en series kijken
TV kijken
Games spelen
Browsen, twitteren, facebook, whatsappen enz
Mail checken
Muziek Luisteren

De dingen die ik plus- en minpunten vind:

One X+
+++ 2100 mah batterij
+++ Sense
+++ Scherm (Ik heb het scherm bekeken in de mediamarkt en dat was echt .. _/-\o_ , dit gevoel had ik totaal niet bij de Samsung's)
++ Design
+ Bouwkwaliteit
+ JellyBean out of the box
+ 25 GB dropbox
- Schijnt redelijk warm te kunnen worden
-- Erg duur, de duurste van het drietal (+- €580)

Galaxy S3
+++ 2100 mah batterij
++ 50GB Dropbox
++ Goedkoop tov de anderen (€460)
+ Camera
+ MicroSD uitbreiding
+ Verwijderbare batterij
- Touchwiz
- Voelt goedkoop aan (is op te lossen met een case)
-- PenTile scherm (merk je dit in dagelijks gebruik?)
-- Al wat ouder, dus krijgt misschien wat minder lang software updates

Galaxy Note II
+++ Grote scherm
+++ 3100 mah batterij
++ 50GB dropbox
+ Zelfde camera als S3
+ Geen Pentile
+ Micro SD
+ Verwijderbare batterij
+ Jelly Bean out of the box
+ 2GB ram, betere multitasking
-Touchwiz
- Voelt wat goedkoop aan
--- De grootte van het toestel
Het scherm is hier geen nadeel, de grootte van het scherm (voordeel) doet het het feit dat het een Amoled is wat ik niet zo mooi vind, te niet.

adhv deze specs zou je zeggen dat de Note de beste keuze is. Maar:
1. Het grootste voordeel van de Note vind ik ook gelijk het grootste nadeel: De grootte. Past hij nog comfortabel in mijn broekzak? Ik ben 1.70m en draag redelijk wijde broeken, geen skinny jeans oid.
En is hij nog gewoon als een smartphone te gebruken? Dit vind ik een zeer belangrijk punt, misschien wel het belangrijkste.
2.Ik ben een groot fan van HTC Sense, als ik de keuze zou maken op puur alleen de interface/ software zou het zonder twijfel de One X+ worden.
Het pennetje van de Note biedt voor mij geen meerwaarde. De snelheid van de toestellen ontloopt elkaar volgens mij ook niet heel veel, dus hierop ga ik geen telefoon kopen.
Dus, wat zou nou voor mij de beste keus zijn? Gaat de Note in mijn broekzak passen, of kan ik beter voor de kleinere, maar duurder One X+ gaan voor de software en het design of een hoop geld besparen en voor de S3 gaan?

[ Voor 16% gewijzigd door Stokertje97 op 26-11-2012 20:48 ]

• SuperKneus
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:27
Als ik dit zo lees zou ik proberen om de phablet van HTC te kopen

nieuws: Gerucht: HTC Deluxe is smartphone met 1080p-scherm voor Europa