Huis, tuin en keuken laptop. Max 500 euro.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 477025

Topicstarter
Hallo.

Na wat overleg is er besloten dat er voor pakjesavond een laptop zal worden aangeschaft in het gezin. Daarbij heb ik als oudste zoon en meest technische van het gezin om er een uittekiezen. De laptop zal voor de standaard zaken worden gebruikt en moet dan snel genoeg zijn om frustraties te voorkomen en een aantal jaar te gebruiken. Nu heeft een goede vriend van mij een goedkopere Dell. Deze viel mij positief op met betrekking tot bouwkwaliteit, prijs-kwaliteit verhouding etc.

Na wat research op de Dell site leek bij dit een goede laptop.

http://www.dell.com/nl/p/...=nldhs1&l=nl&s=dhs&~ck=mn
(middelste)

Ik vroeg mij af of er betere laptops in dit segment zijn. Doorsparen is geen optie. Het geld is er maar er is een max. van 500 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnLoarne
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18-07 23:55
Binnen budget is dit denk ik het snelste: pricewatch: Asus A55A-SX031V
i5 laat de rest binnen het budget qua CPU kracht achter zich en de HD4000 die in de i5 zit is ook redelijk krachtig :)

Discogs | 9900 Wp Oost-West | Honda CBR600F 1996

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
De Asus is volgens mij precies hetzelfde qua specificaties als de Dell. Aangezien de Dell ook 20 euro goedkoper is en ik daar goede ervaringen over heb gehoord heeft die mijn voorkeur. Bedankt voor je inbreng :).

Ik ga denk ik rond half 2 bestellen om hem voor 5/12 te hebben. Kan iemand mij nog op een ander idee brengen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foritain
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online

Foritain

BaasHaas

Voor 480 euro zou ik hier erg blij mee zijn. Nette machine, nette prijs.

Als er niet op gegamed gaat worden zou ik echter 1 alternatieve optie overwegen, koop een iets goedkopere laptop en knal er een SSD in.

bijvoorbeeld: Lenovo Thinkpad B570E2, een 128GB samsung 830 SSD, en een 10 euro 2.5" harddisk case waar je de originele HDD in zet als extra opslag. Zit je ook zo rond de 480 euro. Lever je in als het op gamen aankomt, maar als daar geen sprake van is, en je doet alleen web/mail/office taken, heb je voor het gevoel een veel en veel snellere machine. Moet je alleen even herinstalleren bij het omzetten van de schijf (eitje).

Uiteraard zou je dit in ook in de Dell kunnen doen op een later tijdstip. Nogmaals, niks mis met die machine m.i.

Het is maar iets om over na te denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TokoDude
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 18-07 00:37
Ik zal altijd Asus boven Dell kiezen , Dell is uit mijn ervaring minder betrouwbaar dan Asus.

Acer Predator| Intel Core I7-6700HQ|32 GB RAM|GTX 970M 3 GB|FULL HD|TRIPLE SSD RAID 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhip
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 13-07 16:36
TokoDude schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 12:40:
Ik zal altijd Asus boven Dell kiezen , Dell is uit mijn ervaring minder betrouwbaar dan Asus.
Ik heb persoonlijk weinig ervaring bij Asus dus hier zou ik niks over kunnen zeggen. Wel kan ik zeggen uit eigen ervaring dat Dell goed betrouwbaar is. Met een goede support/ service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bedankt voor de adviezen allemaal. Ik heb uiteindelijk de Dell besteld.

Hier kan dus een slotje op:).
Pagina: 1