Toon posts:

aankoop advies van mijn game pc 300-350

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,
Een aantal dagen geleden heb ik een ''game computer'' samengesteld,
en ik zou hier graag jullie mening over willen horen.
ik heb niet echt het allerruimste budget maar ik hoop dat het iets is.

http://azerty.nl/winkelma...D=1&product%5B439635%5D=1

hier wat dingetjes over hoe ik m wil gebruiken

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
voornamelijk gamen zoals Minecraft, Black ops 1 en gta IV en een beetje voor school (word, powerpoint etc)
Wat mag het systeem gaan kosten?
300-350 :P
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees
specifiek en noem merk en model.
ik heb een Yakumo beeldscherm uit 2005 maar de resolutie kan ik nergens vinden. en voor de rest heb ik alles.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
-
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
nee
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
nee

alvast bedankt,

Mvg Thom :9

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 24-02 22:33
Persoonlijk zou ik even doorsparen zodat je wel een iet of wat deftige GPU kan kopen. Ik weet dat je budget het eigenlijk niet toelaat maar aan de andere kant heb ik schrik dat je met deze GPU zwaar teleur gesteld gaat zijn.

Voor Minecraft zit het systeem wel goed, maar om Black Ops een beetje vlot te spelen is de GTS450 echt maar het absolute minimum (misschien lukt het nog op resolutie 1024x768 maar of je daar echt plezier aan gaat beleven... ik persoonlijk niet)

Een van onderstaande GPU's bijvoorbeeld zou al een enorme verbetering zijn:
(prijzen zijn een gokje, je moet maar eens in de pricewatch kijken.)

Basic/instap game: GTX650 110-130€ - GTX650Ti 150-170€
Basic/instap game: HD7770 100-120€
Low to mid end: HD7850 160-200€
Low to mid end: GTX660 210-220€

Die GTS450 zag je volgens mij vroeger veel voorbij komen in prebuild systemen van HP ofzo, en die werden dan verkocht als "gamemonsters"... allesbehalve waar dus...

EDIT: 2 topics van 2 usernames? :)

[ Voor 11% gewijzigd door Inrage op 26-11-2012 17:43 ]

• Lan Mandragoran
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 27-11-2025
Ik ben het helemaal eens met Inrage, voor een paar tientjes extra kun je het geheugen verdubbelen en een videokaart kopen waar je echt best leuke dingen mee kan doen. De prijs/kwaliteit-verhouding wordt op die manier een stuk beter.

• Thmz159
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 30-04 17:41
Het Azerty systeem dat je nu hebt staan heeft een moederbord met FM2 socket terwijl de processor AM3 is. Verder is voor jou budget denk ik de AMD HD 7750 wel passend. Die kan toch al behoorlijk wat draaien, zeker als de resolutie niet 1920x1080 is. Resolutie kan je trouwens vinden bij je grafische instellingen. Ook 2 GB ram is echt ondermaats. Voor 20 euro heb je 4 GB.
De hardeschijf is wel erg duur voor eentje van 320 GB.

Je kan bv eens kijken naar het budgetgamesysteem van de BBG ( reviews: Desktop best buy guide: editie november 2012 ) en de grafische kaart vervangen door een AMD HD 7750. Dan zit je nog wel een stukje boven de 350 euro maar veel meer kan je niet besparen zonder veel in te leveren op prestaties. (eventueel nog een beetje op case + voeding, of een moederbord zonder USB3)

[ Voor 10% gewijzigd door Thmz159 op 26-11-2012 18:00 ]

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Als ik jou was, zou ik kijken naar tweedehands spul.

Het wat oudere spul is goedkoop, maar vraagt ook meer stroom. Zolang je bij je ouders woont, gaat dat wel goed :P

Een voorbeeldje is de erg oude 4890. Zuipt stroom alsof het een lieve lust is maar is goedkoop tweedehands te krijgen maar qua performance vergelijkbaar met de 7770. Wel moet je in je achterhoofd houden dat ie geen directx 11 ondersteunt. Dat kan pas bij de AMD 5000 serie, waar de 58xx kaarten weer erg intressant zijn. Nvidea ondersteunt DirectX11 vanaf de 400 serie.

Heel toekomstbestendig is het niet, maar past nu wel in je budget.

People as things, that’s where it starts.

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

bedankt voor jullie snelle reacties,

inderdaad 2 dezelfde topics met 2 verschillende usernames, ik was ingelogd op het account van iemand anders :P toen ik het schreef.

ongv 10 min na dat ik het topic had geplaatst kwam ik erachter dat ik inderdaad 2gb RAM had aangekruisd dit moest eigenlijk 4 zijn.

Ook kwam ik erachter dat er een 320 GB harddisk inzat dit is nu veranderd naar 500 gb voor dezelfde prijs (geen idee waarom)

ik heb wat rond gegoogled en ik ben er achter gekomen dat mijn beeldscherm een resolutie heeft van 1280 pixels.

ik heb al jullie ideen gelezen en geprobeerd om ze te snappen.
ik heb nu dit lijstje gemaakt met een Radeon HD 7750 videokaart een iets oudere versie dan degene die bij de best buy guide staat (volgens mij) ik hoop dat jullie het allemaal nog volgen :P

http://azerty.nl/winkelma...D=1&product%5B239782%5D=1

ik heb ook geen idee of de ''socket'' hierop past

ik snap het allemaal niet meer door al die computer onderdelen :P

Mvg Thom

• thedon46
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 17:43
Zoals VasZaitsev ook zegt, zou ik voor 2e hands gaan. Dan krijg je veel meer voor je geld. Met het stroom verbruik valt dat echt wel mee dan. Het prijs/prestatie is veel hoger dan je in stroom er ooit duurder uitkomt.
Ik zou kijken voor een goede quadcore pc en met een videokaart uit de 400 serie, een 460 bijv. Dan kan je zelfs een nieuw spel als battlefield 3 nog redelijk spelen.

Voor dit budget krijg je geen computer die een redelijk spelletje speelt nieuw. 2e hands kom je dan een heel eind.

Ik kreeg ook het idee dat je nog niet vaker een computer in elkaar hebt gezet. Koop dan gewoon 2ehands, kan je gelijk kijken of het gewoon werkt of niet.

Als je vragen hebt kan je mee altijd een berichtje sturen als je iets over een onderdeel wilt weten.

Mvg Edward

• Terrz
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-05 20:22
Ik zou gaan voor tweedehands onderdelen met een klein budget. Dit scheelt echt een hoop!

Behuizing: kun je zo duur maken als je zelf wilt, ze staan zelf gratis op V&A. En aangezien een pc meestal onder het bureau staat en uiterlijk voor de prestaties niks uit maakt: neem een gratis oude witte behuizing!

CPU: AMD phenom II x4 945, 955 of 965 - kost je tussen de 50-70 euro
Voeding: 400W, 450W, 500W of iets in die trant van een goed merk - 40 euro
Grafische kaart: GTX460 of iets gelijk waardigs van AMD - 90 euro
---------------- +
200 euro

Nieuw zou ik het volgende kopen:

#ProductPrijsSubtotaal
1Gigabyte GA-870A-USB3€ 50,20€ 50,20
1Hitachi Travelstar 5K750, 500GB€ 44,47€ 44,47
1Kingston HyperX KHX1333C9D3B1K2/8G€ 29,05€ 29,05
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 123,72

Dan kom je totaal op een bedrag van rond de 320 euro en heb je een pc die games als battlefield 3 op medium/high goed kan spelen. (heb zelf een GTX460 gehad)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt allemaal voor jullie reacties.

ik heb wat rond gekeken en wat denken jullie, zou dit een beter systeem zijn? :

http://azerty.nl/winkelma...D=1&product%5B484019%5D=1

Gr Thom,

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

nope, ik zou niet gaan gamen op een Pentium systeem, is gewoon te zwak in mijn ogen.

Ik zou echt proberen zoveel mogelijk tweedehands te kunnen scoren. Een leuke oude quadcore zoals de Q-6600 van Intel of een Phenom II x3 of x4 van AMD.

GPU dus een 5770 CF opstelling of een 5850 of 5870.

Dan heb je veel betere prestaties voor een betere prijs.

Als behuizing is een oude witte behuizing goed genoeg, en vaak zo goed als gratis. Voedingen tweedehands zijn wat moeilijker te vinden, net als geheugen, maar, dat is ook niet zo duur

People as things, that’s where it starts.

• hugoy
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-04 12:04
Niet mijn advertentie, maar gewoon even erdoorheen zoekend kwam ik deze tegen:
V&A aangeboden: intel i7 860 systeem
Volgens mij is dat precies wat je zoekt.
Pagina: 1