Itunes match geeft MPEG-4 terug of AAC

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55434

Topicstarter
besten,

Ik ben bezig mijn cd-collectie in Itunesmatch te zetten. Dat gaat goed. Na het matchen gooi ik alles van de HDD af en houd ik alleen de icloudversie.
So far so good

Als ik nu met met appeltje-I op een willekeurig nummer klik, heb ik bij het ene nummer een AAC indeling en bij het andere nummer een MPEG-4 indeling.
Kan iemand mij vertellen hoe dat komt?

het kan wel dat de ene cd als MPEG4 is geript en de ander als AAC. Maar in feite mag dat niet uitmaken want Itunes pakt de versie (bij een match) uit de itunes store. Kan het zijn dat de itunes store 2 (of meer) versies heeft, AAC en MPEG-4? En dat itunes dan denkt, "cd X is als AAC geript dus gebruiker krijgt de AAC versie en bij de volgende cd, deze is als MPEG-4 geript en de gebruiker krijgt MPEG-4" ??

Vr.gr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 00:31

RnB

Heel simpel gezegd zijn het beide dezelfde formaten, omdat AAC een deel is van de MPEG-2 en MPEG-4 specificatie.
Advanced Audio Coding (AAC) is a standardized, lossy compression and encoding scheme for digital audio. Designed to be the successor of the MP3 format, AAC generally achieves better sound quality than MP3 at similar bit rates.[2]
AAC has been standardized by ISO and IEC, as part of the MPEG-2 and MPEG-4 specifications.
Waarom iTunes bij het ene nummer de MPEG-4 indeling aangeeft en bij het andere nummer als AAC, dat durf ik niet te zeggen. Maar in feite zijn het dus dezelfde formaten.

Wel raar trouwens dat ie dat bij jou aangeeft, want mijn collectie geeft ie het volgende aan:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/mE6uAWRFONncmbc7JG2zSaZg/full.png

[ Voor 12% gewijzigd door RnB op 26-11-2012 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Gooi jij na de match je muziek weg? (dat het enkel nog in de icloud staat) Ik vind het heel vervelend. Ik heb het idee dat het matchen gewoon niet goed gaat.. Het is per nummer. Ik rip CD X en match deze. Itunes matched alles.. (dus geen upload) Dan is nummer 1 mpeg-4 en nummer 2 AAC nummer 3 ook AAC nummer 4 weer MPEG-4.. Er lijkt willekeur in te zitten en dat wil ik niet...

Wat bied jij aan? MP3? Losless?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB

RnB

Ik doe het altijd zo:

- Mijn gedownloade muziek (dit kan mp3 en m4a zijn) de juiste id3tags geven
- Alles in iTunes importeren en toevoegen aan iCloud
- Mijn bronbestanden weggooien uit iTunes en alle gematchte songs downloaden
- De gedownloade songs de juiste id3tags geven en weer toevoegen aan iTunes (en back-up)

En dan krijg ik gewoon de bovenstaande ''Kind''.

Gooi jij je bestanden wel weg? Want als jij dat niet doet, dan matcht ie ze wel, maar dan zie jij gewoon het bronbestand in je iTunes library.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ja ik gooi ze dus wel weg... Dit houdt in.. Na het matchen selecteer ik alle nummer en mik ik ze weg. (natuurlijk niet uit de cloud) Op dat moment zie ik een wolkje verschijnen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 466206

Indien het nummer niet gematcht is geeft hij een MPEG indeling, dan heeft hij het bronbestand (jouw MPEG bestand) geupload naar iCloud en haalt hij dus ook dat bestand weer terug.
Indien hij wel matcht, haalt hij het bestand uit de iTunes database en dat is een gematcht AAC bestand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 466206 schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 13:28:
Indien het nummer niet gematcht is geeft hij een MPEG indeling, dan heeft hij het bronbestand (jouw MPEG bestand) geupload naar iCloud en haalt hij dus ook dat bestand weer terug.
Indien hij wel matcht, haalt hij het bestand uit de iTunes database en dat is een gematcht AAC bestand.
Nope! Ik snap je denkwijze en zo zou het ook moeten zijn maar in mijn "slimme afspeellijst" genaamd geupload staan de nummers niet! In de lijst gematcht wel!
Is er een andere manier om te zien welke nummer geupload zijn en welke niet? (misschien dat mijn slimme afspeellijst niet goed werkt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB

RnB

Ja, die is er:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/MDusPCuzg0wotaExII0hHws9/full.png

Toch blijf ik het raar vinden, want je zegt dat je de bronbestanden weggooit, zodra die je muziek gematcht heeft. Is dit ook echt zo? Dus zie jij bij het iCloud wolkje een knopje of zie je daar niks?

Ter illustratie:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/00X7fytlIuLCkMLHG2ijOvTW/full.png

Bij die bovenste heb ik het nummer verwijdert, bij die eronder niet (bronbestanden in mijn library).
Pagina: 1