EU Desktop/Laptop gebruiken in US

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• broess
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12-09-2020
Ik weet niet zo goed waar ik dit anders moet plaatsen...

Maar ik heb een jaar geleden via het oude desktop samenstell topic een nieuwe pc samengesteld en deze bij Alternate in elkaar laten zetten.

Nu heb ik het volgende, ik emigreer hoogstwaarschijnlijk binnen een half jaar naar Amerika. Maar nu, misschien een rare vraag, maar aangezien ze daar een ander soort stroomvoorziening hebben en ik simpelweg mijn stekker niet in het stopcontact krijg daar, kan ik gewoon een nieuwe voeding kabel kopen en deze gebruiken? Of komt er meer bij kijken?

Indien nodig kan ik de specs opzoeken in het oude pc samenstel topic...
Maar heeft iemand hier ervaring mee? Ik heb overigens ook een laptop die een Europese oplaad kabel heeft, kan ik deze ook gewoon vervangen door er een te kopen in Amerika?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Kijk naar het inputvoltage van je voeding. Vrijwel iedere PSU tegenwoordig kan 100 tot 240V aan, en is dus overal ter wereld bruikbaar, enige wat je hoeft te doen is er een andere stroomkabel in te prikken.
Hetzelfde geldt voor de adapter van je notebook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• broess
Okay, bedankt!

Hoef dus niet m'n epische PC te verkopen om vervolgens een nieuwe te kopen daar. Sweet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ySoSrs
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 21-06 16:31
Voor je pc kan je desnoods zo'n tussenstukje gebruiken, maar gewoon een andere voedingskabel is waarschijnlijk wel het gemakkelijkste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• broess
Een tussenstuk... Heb daar nare ervaringen mee.. Opladers die stuk gaan, door een tussenstuk.

Ik doe gewoon voor beide nieuwe kabels (laptop en PC)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15:05
Modern spul kan het allebei, de grootste hindernis is de stekker.

Mocht je toch ergens een trafo voor kopen, let dan goed op het vermogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Niet een tussenstuk, of een wereldstekker. Het kan wel ja, maar je moet gewoon in de US de juiste powercable halen. Dus niet klooien met een reisstekker.

Op de adapter van je laptop staat gewoon de input voltages, meestal zo: 110-240~ volt 50 - 60 Hz.

Voor de voeding moet je ook gewoon even kijken. Sommige kunnen het gewoon niet, maar dan heb je sowieso een el cheapo ding, maar dan is het enige wat nodig is een andere voeding scoren.

Ik heb in Canada jaren terug voor m'n oplader van m'n digitale camerea ook een nieuw netsnoer gekocht daar. Die $2 CAD was goedkoper dan een reisstekker, die sowieso al meestal van trieste kwaliteit is.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:44

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Als je PSU een voltage selector heeft dan moet dat goedkomen. Stroomkabel moet je daar gewoon bij de Bestbuy ofzo kunnen halen

Echter: hou er rekening mee dat je PC aardig wat zal wegen, en iedere kilo die je moet shippen is duur. Computers in de USA zijn een stukje goedkoper als hier, dus weeg vooral ook af of verkopen en daar nieuw halen niet makkelijker en goedkoper is :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• player-x
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 03:31

player-x

Disruptive by design

Als het stroom snoer van je power-brick van je laptop de volgende stekker heeft, is de kans heel groot dat hij werkt op iets van 90V tot 250V, staat ook op de brick welke voltage hij werkt.

Afbeeldingslocatie: http://image.made-in-china.com/2f0j00CEQTahGBFtJp/European-Standard-IEC-320-C7-Universal-Type-2C-Power-Connector-0ST2-YLD-054-.jpg

Als die die aansluiting heeft dan kan je in de US gewoon een nieuw snoertje op de luchthaven, of bij de eerste de beste computer/elektro shop halen.

En als ze meer dan $5 vragen word je echt geript.

[dislectie] hoeveel forum deelnemers heb je nodig om een peertje te vervangen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• broess
Afbeeldingslocatie: http://img836.imageshack.us/img836/7237/dscn6858.jpg

Ik heb zo'n soort aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• player-x
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 03:31

player-x

Disruptive by design

Nee dat is je laptop aansluiting.

Dat zwarte doosje waar dat snoer aan vast zit heeft ook een losse stekker, kijk daar eens aan de 240V zijde

[dislectie] hoeveel forum deelnemers heb je nodig om een peertje te vervangen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• broess
Ohh, ja dat is er indd zo een. Volgens mij hebben alle laptops daar zo'n aansluiting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 459694

Niet allemaal. Die van mij heeft daar bijvoorbeeld een cloverleaf. Bijna hetzelfde, maar ziet er zo uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

broess schreef op maandag 26 november 2012 @ 20:17:
Ohh, ja dat is er indd zo een. Volgens mij hebben alle laptops daar zo'n aansluiting?
Dat is totaal niet boeiend, je hebt enkel een andere kabel nodig van het stopcontact naar de voeding. Als je land, neem je gewoon je NL-kabel mee naar de plaatselijke Walmart, of radioshack, en je zegt dat je een snoer wil met de zelfde uitgang, maar US ingang. Kost je echt nog geen $2USD

Dus, Als je nu deze hebt:
Afbeeldingslocatie: http://www.kabeldirect.nl/media/catalog/product/cache/1/image/400x400/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/e/u/euronet8_1.jpg

Gooi je die weg, en je haalt deze:
Afbeeldingslocatie: http://www.storetotaal.com/product_thumb.php?img=images/products/180714.jpg&w=250px&h=250

Je ziet dat het enige verschil is: Ze passen daar in het stopcontact

Je hoeft dus niet je hele voeding van de laptop te vervangen als deze gewoon ook 110~ volt 60Hz aankan.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• broess
Oki doki!

Prima. Thanks! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:16

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Hohohoho...

Hoogstwaarschijnlijk heeft TS een voeding dat 90V-240V slikt, maar dat weten we nog niet zeker. Er zijn wel degelijk nog steeds voedingen die enkel 90V-115V of 200V-240V aankunnen. Als je die laatste op een 110V spanning aansluit kun je vuurwerk verwachten :o

Doe dus geen aannames, kijk op de voeding in kwestie exact wat de acceptabele ingansspanningen zijn (staat er altijd op). Voor de laptop staat het op het 'baksteen', voor de PC kan het aan de buitenkant staan maar kan ook intern op een sticker op de zijkant van de voeding staan.

Als een van de twee niet op 110V kan draaien, vervangen.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• broess
Laptop: 100-240V ~ 1.6A 50-60Hz

Voeding weet ik niet, wat ik wel weet is dat het een Cooler Master Hyper 212 Plus is, uit 2011.

Kan wel op de doos kijken, die ik hoogstwaarschijnlijk nog ergens heb liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Een CM Hyper is geen PSU, maar een CPUkoeler :P
The Eagle schreef op maandag 26 november 2012 @ 19:16:
Als je PSU een voltage selector heeft dan moet dat goedkomen. Stroomkabel moet je daar gewoon bij de Bestbuy ofzo kunnen halen
ook zonder voltageselector kan dat prima. Vroeger moest je (bijna altijd) handmatig switchen, tegenwoordig doen PSUs dat automatisch en zie je die switches niet meer op voedingen. Op de voedingen die ik hier heb liggen heeft eigenlijk geen enkele PSU dat meer, maar die kunnen wel 100-240V aan.

[ Voor 85% gewijzigd door TERW_DAN op 26-11-2012 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• broess
Oh wat stom. Ik bedoelde XFX PRO 550 Watt, dat is mijn voeding. O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:16

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

broess schreef op maandag 26 november 2012 @ 22:08:
Oh wat stom. Ik bedoelde XFX PRO 550 Watt, dat is mijn voeding. O+
Simpel googlen:
http://xfxforce.com/en-gb...s/ProSeries-550W-PSU.aspx
AC Input Voltage (Vac):90-264
Oftewel no problem met 115V :)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 385882

Weet niet hoe je dat gaat doen, maar ik raad je aan om iig je GPU en PSU los te maken. Als je de originele dozen nog hebt kan je ze erin doen en met sterk plak band vast maken aan de binnen kant van je kast of iets dergelijks. Denk ook aan je HSF.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• broess
Uiteraard zal ik tijdens het shippen alles uit elkaar halen en in de dozen doen. No worries ;)
Pagina: 1