Ik ben op zoek naar een nieuwe laptop. Qua design vind ik de Ultrabooks wel gelikt, maar het is geen absolute pré. Draagbaarheid in gewicht vind ik niet zo zeer van relevant belang
Doel: een laptop die veel in de woonkamer wordt gebruikt, geen vaste opstelling. Er wordt niet op gegamed, geen zware applicaties. Wel veel multitasken met Office-pakket, pdf's. Verder wat films streamen en het reguliere internetten. Ik koop niet vaak een nieuwe laptop en hoop dat het een jaar of 5/6 mee kan gaan.
Wensen:
- 15"
- Windows 8
- Chiclet keyboard
- (Vermoedelijk) minstens een nieuwe generatie i5 processor
- minstens 6 GB werkgeheugen (of raad iedereen 8 aan?)
- Minimaal 500 GB HD
- SSD is niet per se een must (gelet op t budget nu), maar gelet op de toekomst moet eenvoudig een SSD bij te plaatsen zijn, zonder dat het ten koste gaat van de DVD/Blu-ray brander
- onboard webcam
- onboard cardreader
- DVD (en Blu-ray) brander
- Design blijft erg persoonlijk, maar ik vind de Ultrabook style (simplistisch) wel erg mooi.
Ik twijfel enkel nog tussen de Asus n56vz en de Sony svs15, beide uit de pw.
Doel: een laptop die veel in de woonkamer wordt gebruikt, geen vaste opstelling. Er wordt niet op gegamed, geen zware applicaties. Wel veel multitasken met Office-pakket, pdf's. Verder wat films streamen en het reguliere internetten. Ik koop niet vaak een nieuwe laptop en hoop dat het een jaar of 5/6 mee kan gaan.
Wensen:
- 15"
- Windows 8
- Chiclet keyboard
- (Vermoedelijk) minstens een nieuwe generatie i5 processor
- minstens 6 GB werkgeheugen (of raad iedereen 8 aan?)
- Minimaal 500 GB HD
- SSD is niet per se een must (gelet op t budget nu), maar gelet op de toekomst moet eenvoudig een SSD bij te plaatsen zijn, zonder dat het ten koste gaat van de DVD/Blu-ray brander
- onboard webcam
- onboard cardreader
- DVD (en Blu-ray) brander
- Design blijft erg persoonlijk, maar ik vind de Ultrabook style (simplistisch) wel erg mooi.
Ik twijfel enkel nog tussen de Asus n56vz en de Sony svs15, beide uit de pw.
[ Voor 16% gewijzigd door dagizmo op 11-12-2012 11:43 ]