Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Alternatief voor Windows verkenner gezocht.

Pagina: 1
Acties:

• StephanNL
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21-09-2023
Hallo,

Ik ben op zoek voor iemand op mijn stage een alternatief programma voor het zoeken van bestanden en inhoud ervan en dat je ook in de shares kan zoeken inplaats van alleen dat die de schijven alleen doorzoekt. Het programma moet niet te technisch zijn want het gaat om een leek gebruiker die niet gemakkelijk om kan gaan met veranderingen.

Het moet kunnen werken tussen een citrix omgeving ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Ik heb al veel programma's geprobeerd

Programma's die ik heb geprobeerd:

Total Commander: Te technisch en kan ook niet in shares zoeken.
Q-Dir: Kan niet verder zoeken dan de HDD's zelf
MultiCommander: Kan ik ook niet mee zoeken in HDD's

[ Voor 32% gewijzigd door StephanNL op 27-11-2012 09:45 ]

Verwijderd

Zou handig zijn dat je dan aangeeft wat je zoals getest hebt.

Scheelt (onnodige) reacties met software die je al getest hebt, waar jij weer op reageert "nee, die doet niet wat ik wil want die heb ik al geprobeerd..." ;)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je zou eens kunnen kijken naar Everything. Ik gebruik het op mijn Win7 en WinVista machines, omdat de zoekmogelijkheden van het OS daarin ruk zijn en het bevalt me heel goed voor desktop gebruik. In hoeverre het werkt over het netwerk weet ik zo niet, dat zou je even moeten bekijken.

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:43

Sabbi

je denkt aan mij.

Total Commander.

• StephanNL
Heb het bijgewerkt met 3 programma's hopelijk weet iemand iets.

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

voor het zoeken van bestanden en inhoud ervan en dat je ook in de shares kan zoeken inplaats van alleen dat die de schijven alleen doorzoekt
Zoek je een verkenneralternatief, of een zoek-tool?
Als zoektool: waarom voldoen de verkenner niet / wat is dan het beoogde gebruik daarbij? Als er regelmatig gezocht moet worden, zou ik vooral een fatsoenlijke index laten opbouwen en/of serverside zoeken.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Met ^^. Als ik een share open met Verkenner en ga typen in het zoekveld, gaat-ie vrolijk in die share zoeken. Ik vraag mij dus net zo hard af als de rest wat er mis is met de standaard verkenner.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• StephanNL
Ze willen hier een alternatief verkenner hebben een soort stage baas van mij. I was like wut to maja. Ze willen graag dat die bestanden zoekt maar ook in de inhoud van bestanden kijkt in andere shares

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Dan ben je vooralsnog gezakt ;)

Als je niet weet wat er wordt bedoeld: vraag door. Iets willekeurigs opleveren is zinloos als je niet weet wat nu de bedoeling is. Garantie op problemen.

De "baas" zegt tegen jou: 'mijn auto rijdt erg instabiel, regel een nieuwe!' en je gaat braaf kijken naar een stevigere auto. Als je even zou doorvragen zul je merken dat je beter kunt zeggen dat hij drie meter naar links moet rijden: asfalt rijdt stabieler dan de blubber er naast. Of je zult merken dat hij bedoelde dat je nieuwe banden moest regelen ipv de huidige lekke.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Je hebt nu dit probleem, weet dus wat de 'klant' vraagt:
Afbeeldingslocatie: http://crossthebreeze.files.wordpress.com/2008/01/analogy.jpg

Commandline FTW | Tweakt met mate

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

_O-
Oh so true :P

Met hierboven dus. Even terug naar de reden van de vraag, als het alleen om zoeken gaat zijn er genoeg dingen te vinden of zelfs alternatieven, denk aan het aanzetten van indexing op een 2008(r2) server zodat je win7/2008r2* client die shares via de Server index kan doorspitten..

Als er wat anders bedoeld wordt, dan zul je daarop door moeten vragen :Y

*omdat je Citrix noemt: daar zit een server OS onder.

[ Voor 8% gewijzigd door alt-92 op 27-11-2012 20:17 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• StephanNL
indexing willen ze niet doen omdat dat het systeem voor andere gebruikers slomer maakt. Ik vind het zelf ook bietje apart maja er zijn nou eenmaal mensen die niet goed kunnen tegen veranderingen. Ja het gaat hier om iets dat je kan zoeken ook in bestanden. Want die mevrouw heeft meer dan 500 docx bestanden en als ze soms iets wilt hebben in een bestand is het een stuk gemakkelijker dat ze gewoon in die bestanden kan zoeken. Ja ze gooit nooit iets weg dat ik zo heb gehoord want dat vindt ze gemakkelijk..

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Indexering kan (als je zoveel achter kunt lopen) 's nachts. Ad-hoc fulltext zoeken kost juist heel erg veel meer resources. Zeker als je die zoekopdracht een paar keer herhaald...

Kortom: mijn advies zou zijn serverside indexering, evt zelfs serverside zoeken. Mocht dat niet werken: zelf een zoektool met index. Ik heb jarenlang met veel plezier dtsearch gebruikt, tot de standaard Windows-tools prima voldeden.

Wat denken ze te winnen met een andere verkenner?

• Remco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-11 16:28
Wat is er mis met Windows search?

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.

Pagina: 1