[Windows 7] Nieuwere laptop, overzetten of herinstalleren

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 274613

Topicstarter
Hallo,

Misschien klinkt dit als een domme vraag, maar ik weet het zelf nog niet zeker. Op google kan ik ook niks vinden.

Op het werk werken we met de Hp Probook S series. Ikzelf heb de 4530S met I3 processor.
Nu heb ik per ongeluk de "verkeerde" laptop besteld. Het moest de opvolger zijn,maar het is ook de I5 geworden.
I5 met een Radeon videokaart ipv de intel die in deze zit.
Nu heb ik met mijn manager afgesproken dat ik de laptops wissel en mijn laptop aan de gebruiker geef. Prima dus, sneller en een dedicated videokaart :)

Nu is op het uiterlijk na er bijna geen verschil. Er zit bluetooth 4.0 op de nieuwe, een andere processor en een amd videokaart.
Wat is nu het "beste", de nieuwe laptop opnieuw inrichten en dus ook alle programma's e.d. opnieuw installeren (en ik heb er dik 150, vele met aangepast instellingen, krijg je als ict beheerder), of een image maken van deze installtie en die op de nieuwe laptop zetten. Dan kan ik deze herstellen naar fabriek en voor de gebruiker opnieuw inrichten.

Naar mijn weten (kan ook een fabeltje zijn) past windows zich bij de installatie aan aan de hardware en maakt hier aanpassingen voor. Zoals mij verteld is heeft ook geheugen bijplaatsen minimaal effect omdat windows niet "gewend" is hiermee om te gaan.

Is dit fabel of niet? als ik deze installatie overzet, heb ik dan gewoon een sneller systeem.
Ik weet dat het beter is om gewoon alles te herinstalleren om met een fris systeem te beginnen, maar ik heb veel prgramma's via handleidingen geinstalleerd met aangepaste instellingen. Ik ben zeker 1 week bezig wil ik dat weer allemaal installeren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:23

TheVMaster

Moderator WOS
Ehh....ik zou sowieso opnieuw installeren, misschien kun je dan gelijk een aantal van die 150 apps achterwege laten :+

Je kunt overigens gerust een image maken van die installatie (met dism is dat zo gedaan), dat fabeltje over het geheugen, dat lijkt mij ook echt een fabeltje inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 274613

Topicstarter
Nou, er zitten geen programma's tussen die ik kan missen.
vmware, camerabewaking, spamfilter management, san management remote tooltjes, print server tooltjes.
Ik zit op 112 trouwens, ik heb iets overdreven.

Ja, dacht ik ook.
Maar zo hoorde ik ook dat als je een single core door een dual core verving windows die ook niet goed gebruikte, omdat het OS op een single core was geinstalleerd.
Maar dit maakt dus niet uit? Als ik hem letterlijk om zet wordt hij toch sneller?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Als je hardware gaat veranderen waar drivers voor nodig zijn krijg je problemen. Aangezien cpu's en werkgeheugen geen drivers vereisen kun je die gewoon uitwisselen.
Toch zou ik voor een verse installatie gaan, je weet maar nooit wat voor andere hardware erin zit. Ik heb dan altijd het gevoel dat je een splinternieuwe BMW koopt met de motor van een Kevertje... Van buiten ziet het er leuk uit, maar het werkt toch net niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Bartjezz schreef op maandag 26 november 2012 @ 16:11:
Als je hardware gaat veranderen waar drivers voor nodig zijn krijg je problemen. Aangezien cpu's en werkgeheugen geen drivers vereisen kun je die gewoon uitwisselen.
Toch zou ik voor een verse installatie gaan, je weet maar nooit wat voor andere hardware erin zit. Ik heb dan altijd het gevoel dat je een splinternieuwe BMW koopt met de motor van een Kevertje... Van buiten ziet het er leuk uit, maar het werkt toch net niet...
Nee, volgens mij is de enige echte reden om te reinstallen als je harddisk controllers verandert (dus ook moederbord), anders moet het altijd op te schonen zijn (toch?).

Toch hou ik ook altijd wel van een verse install, om de performancewinst maximaal te maken :D

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.