Corsair H80 garantie - Do not return to store?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04-10 14:45
Ik heb nu iets meer dan een jaar een Corsair H80 (waterkoeling) die er gister mee opgehouden is. Ik heb de H80 dus uit m'n PC gehaald en alles weer netjes in de doos gedaan om 'm op te sturen naar de winkel. Alleen bij het inpak viel het volgende briefje wat bij de doos zat mij op:

Afbeeldingslocatie: http://images.tweaktown.com/content/3/4/3491_20_full.jpg

Do not return this product to the store

For technical support or customer service contact Corsair customer service directly at: rmaserivce@corsair.com

Alleen lijkt mij dit meer voor Amerika etc. en ze hebben ook geen NL mailadres.

Dus zou dit ook voor mij gelden, of is het in NL wel de bedoeling dat je garantie via de winkel krijgt? Heb namelijk geen zin om een pakket naar het buitenland te moeten versturen ivm de kosten die daaraan zitten.

[ Voor 7% gewijzigd door J0ey op 26-11-2012 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Wat zei de winkel en/of Corsair toen je ze ermee confronteerde?

"XO is whatever you want it to be" - Abel Tesfaye
After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
Yorin schreef op maandag 26 november 2012 @ 15:39:
Wat zei de winkel en/of Corsair toen je ze ermee confronteerde?
Mail naar de winkel wel gestuurd, maar nog geen reactie gehad. Misschien dat iemand hier tegen hetzelfde aanliep? :)

[ Voor 28% gewijzigd door J0ey op 26-11-2012 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jazekers. Gewoon doen wat dat kaartje zegt en klaar. Ging prima hier met mijn H100.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:37

mrsar

waar een sar is,is een wodka

Corsair helpt je hier direct mee inderdaad (had zo'n foutieve H100) ging allemaal snel en goed :)

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
En welk adres hebben jullie gebruikt, gewoon de Engelse die op het kaartje staat? Waar moet je 'm dan heen sturen als ik vragen mag? Zal even een mailtje sturen iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat staat er nou duidelijk op dat kaartje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
Verwijderd schreef op maandag 26 november 2012 @ 16:11:
Wat staat er nou duidelijk op dat kaartje?
Het is gewoon niet logisch, en ik zei toch al dat ik contact op had genomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:24

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Overigens mag je gewoon terug naar de winkel als je wilt. In NL is het sowieso bij wet geregeld dat je een afpsraak hebt met jouw leverancier en dat die partij de afhandeling dient te doen. Maar als Corsair snel helpt is het misschien voor jezelf handig om het direct met hun te regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

J0ey schreef op maandag 26 november 2012 @ 16:13:
[...]

Het is gewoon niet logisch, en ik zei toch al dat ik contact op had genomen?
Wat is er dan niet logisch aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
Verwijderd schreef op maandag 26 november 2012 @ 16:20:
[...]

Nog nooit gehad dat een fabrikant persé wilde dat je direct contact op nam ipv. terug ging naar de winkel. Contact opgenomen zou binnen 48 uur een reactie krijgen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:48

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Verwijderd schreef op maandag 26 november 2012 @ 16:20:
[...]
Omdat er hier in Nederland (en ook hier op Tweakers) altijd sterk op gehamerd wordt dat je voor wettelijke garantie bij de winkel moet zijn. Zaken direct oplossen met de fabrikant kan resulteren in een situatie waarin je geen aanspraak meer kan maken op wettelijke garantie.

Neemt niet weg dat het inderdaad bij sommige fabrikanten stukken soepeler en sneller gaat als je het direct regelt. Voor de zekerheid kan het geen kwaad om dat even af te stemmen met de winkel, zodat die (bij evt. toekomstige kwesties waarbij de fabrikant geen thuis geeft) niet ineens moeilijk gaan doen omdat je een eerdere reparatie/vervanging buiten de shop om hebt gedaan.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De achterliggende gedachte bij deze koelers was/is is omdat die hele serie waterkoelers met problemen kampte. Aangezien die dingen met containers tegelijk richting nederland kwamen had het geen zin om hem bij de winkel om te ruilen want grote kans dat je er weer 1 uit dezelfde slechte batch kreeg.
Als je hem direct naar Corsair stuurde dan zorgden ze ervoor dat je er 1 kreeg die de problemen niet meer had. Zodoende.
Even zoeken op het www en dan had je daar makkelijk achter kunnen komen. Minste wat je had kunnen doen is even snel het productforum van Corsair kunnen bezoeken. Daar staat alles duidelijk in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jroz2001
  • Laatst online: 14-10 11:51
Je kan gewoon naar de winkel gaan. Grote kans alleen dat het dan langer duurt dan direct via Corsair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
Orion84 schreef op maandag 26 november 2012 @ 16:26:
[...]

Omdat er hier in Nederland (en ook hier op Tweakers) altijd sterk op gehamerd wordt dat je voor wettelijke garantie bij de winkel moet zijn. Zaken direct oplossen met de fabrikant kan resulteren in een situatie waarin je geen aanspraak meer kan maken op wettelijke garantie.

Neemt niet weg dat het inderdaad bij sommige fabrikanten stukken soepeler en sneller gaat als je het direct regelt. Voor de zekerheid kan het geen kwaad om dat even af te stemmen met de winkel, zodat die (bij evt. toekomstige kwesties waarbij de fabrikant geen thuis geeft) niet ineens moeilijk gaan doen omdat je een eerdere reparatie/vervanging buiten de shop om hebt gedaan.
Bedankt, dat is inderdaad precies wat ik bedoel. :) Ik heb al contact opgenomen met de winkel, wacht nu even de reactie van Corsair af.
Verwijderd schreef op maandag 26 november 2012 @ 16:31:
De achterliggende gedachte bij deze koelers was/is is omdat die hele serie waterkoelers met problemen kampte. Aangezien die dingen met containers tegelijk richting nederland kwamen had het geen zin om hem bij de winkel om te ruilen want grote kans dat je er weer 1 uit dezelfde slechte batch kreeg.
Als je hem direct naar Corsair stuurde dan zorgden ze ervoor dat je er 1 kreeg die de problemen niet meer had. Zodoende.
Even zoeken op het www en dan had je daar makkelijk achter kunnen komen. Minste wat je had kunnen doen is even snel het productforum van Corsair kunnen bezoeken. Daar staat alles duidelijk in.
Ik heb hem pas iets langer dan een jaar dus ik neem hem aan dat dat gewoon een nieuwe batch is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:20
Eerlijk, alleen maar lof voor Corsair customer support eerlijk gezegt. Als je hem naar de winkel stuurt dan kan het wel even duren voordat je je koeler weer terug hebt (wel officiele manier). Als je hem naar Corsair stuurt krijg je direct een nieuwe naar je opgestuurd zodra zij je defecte H100 hebben ontvangen.

Corsair wilt altijd dat je direct met hun RMA afhandeld, dat is iets speciaals van Corsair maar EVGA doet dat volgens mij ook.

Voor een RMA aanvraag bij Corsair kan je hier terecht: http://www.corsair.com/support/. Ze hebben volgens mij gewoon een Nederlands adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

J0ey schreef op maandag 26 november 2012 @ 16:22:
[...]

Nog nooit gehad dat een fabrikant persé wilde dat je direct contact op nam ipv. terug ging naar de winkel. Contact opgenomen zou binnen 48 uur een reactie krijgen. :)
Dan heb je zeker nog nooit iets gehad van Logitech dat daadwerkelijk stuk is gegaan? :P
Logitech is daar namelijk nog makkelijker in, RMA aanvraag, bewijs leveren dat je je product vernietigd hebt (dus meestal iets van stekker opsturen, soms is foto's genoeg) en dan krijg je gewoon nieuw spul..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
Heb net een mail terug, het is inderdaad een adres in NL waar ik 'm naartoe kan sturen. :) Dat zal inderdaad sneller gaan dan via de winkel (hoop ik).
AlexanderB schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 13:46:
[...]

Dan heb je zeker nog nooit iets gehad van Logitech dat daadwerkelijk stuk is gegaan? :P
Logitech is daar namelijk nog makkelijker in, RMA aanvraag, bewijs leveren dat je je product vernietigd hebt (dus meestal iets van stekker opsturen, soms is foto's genoeg) en dan krijg je gewoon nieuw spul..
Nee, eigenlijk niet, maar dat is wel heel erg soepel inderdaad! Nog nooit gehoord dat fabrikanten zo makkelijk zijn. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

Verwijderd schreef op maandag 26 november 2012 @ 16:31:
De notities zijn er door Corsair zelf bij gedaan, het lijkt me er onlogisch dat ze een batch met mogelijke defecten voorzien van een dergelijke notitie, in plaats van deze gewoon niet uit te leveren.

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hoeft mij niet te geloven hoor. Check de corsair fora.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

Ik geloof dr geen zak van. Overigens heb ik een H70, en die doet het al anderhalf jaar prima, en daar zat ook zo'n briefje bij.. Het hele punt is dat ze dat dr bij stoppen als een vorm van premium garantie, in NL heb je aardig wat rechten als consument, maar in het buitenland is garantie vaak ver te zoeken, en als je dan direct via de fabrikant speelt, ben je het snelst geholpen. :) Daar is het briefje voor..

Ik heb het ook gehad met mn Club3D videokaart, opgestuurd via nederlandse hoofdkantoor, binnen een week had ik een nieuwe op de mat liggen, no stupid questions asked.. Weinig webshops die dat kunnen matchen..
J0ey schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 19:43:
Nee, eigenlijk niet, maar dat is wel heel erg soepel inderdaad! Nog nooit gehoord dat fabrikanten zo makkelijk zijn. :P
Mja, komt natuurlijk ook omdat Logitech dingen, vooral/juist de goedkope, gemaakt zijn van Nintendium ofzo, het enige wat vrij regelmatig stukgaat is de led-backlight bij bepaalde producten, maargoed, die worden dan vlot vervangen, en dat levert Logitech weer positieve reclame op.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas Hochstenbach
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14:47

Tomas Hochstenbach

Redacteur componenten
Corsair heeft een eigen reparatieservice in Nederland. Via de site kun je een RMA aanvragen. Uit eigen ervaring werkt dit allemaal zéér soepel en goed. Volgens mij zit er bij alle Corsair-producten zo'n briefje, in ieder geval ook bij mijn case.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
Het is helemaal duidelijk, bedankt allemaal! :) Verstuur het pakje morgen, zal nog even laten weten hoe lang het uiteindelijk gaat duren.
Pagina: 1