Toon posts:

Win7 install failt. Missing bootmanager?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goede middag,
ik heb een probleem zoals het onderwerp reeds aangeeft.
ik heb een computer daar zit in een ssd 60g en een samsung hdd 500g.
Moederbord msi 67a-c45 proccesor i5 2800mhz en 4x2 g geheugen.
nou heb ik deze computer de afgelopen maanden gedraaid prima overigens toen ben ik overgestapt van xp naar win7.
ik heb met herinstal de ide naar ahci omgezet in het bios (alvorens eerst in regeedit de het register aangepast van 1 naar 0) zoals overall staat beschreven op internet).
heb de ssd met kill disk schoongemaakt en nu wil ik win 7 installen maar dan zegt hij dat me bootmaneger niet gevonden kan worden.
heb in het bios de cd op een staan alle usb sticks en toebehoren zijn eruit.
kabels in comp zijn gecontroleerd en aangesloten.
nu is me vraag.
is er een proggie wat doormiddel van een usb stick je boor devicemanager kan herinstaleren.
aangezien de ssd met kill disk is behandelt kan ik geen veilige modus of herstel acties uitvoeren dus ik lig een beetje uit de opties.

graag tot horens

ps kan het proggie easybcd booteble opgestart worden.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als je boot vanaf een WindowsDVD, en dan kiest voor een compleet nieuwe install, dan maakt die automatisch een bootsector aan op je SSD.
Heb je dat al geprobeerd? En wat was daar het resultaat van? Tot hoever kom je precies in je windowssetup?

Verwijderd

Topicstarter
TERW_DAN schreef op maandag 26 november 2012 @ 15:24:
Als je boot vanaf een WindowsDVD, en dan kiest voor een compleet nieuwe install, dan maakt die automatisch een bootsector aan op je SSD.
Heb je dat al geprobeerd? En wat was daar het resultaat van? Tot hoever kom je precies in je windowssetup?
ik kom gewoon helemaal niet tot instaleren hij start de win 7 cd in de la hoor je hem laden en dan zegt hij kan bootdevice mrg niet vinden. cd is helemaal schoon geen vuiltje niets ook dvd la is clean

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2012 15:33 ]

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Verwijderd schreef op maandag 26 november 2012 @ 15:30:
[...]

ik kom gewoon helemaal niet tot instaleren hij start de win 7 cd in de la hoor je hem laden en dan zegt hij kan bootdevice mrg niet vinden. cd is helemaal schoon geen vuiltje niets ook dvd la is clean
Die melding krijg je enkel als hij vervolgens doorstart vanaf de HDD. Je moet ALTIJD in Windows setup kunnen komen.

Is de disc die je gebruikt wel bootable? Is het een kopie?

En let alsjeblieft op je Nederlands. De d's en t's fout is tot daar aan toe, maar "mijn" is niet hetzelfde als "me", zinnen beginnen niet met hoofdletter, etc. Ook foutmeldingen en termen is het pure slordigheid als je daar spelfouten in maakt.

[ Voor 9% gewijzigd door LiquidT_NL op 26-11-2012 15:36 ]

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

• chickpoint
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-02 08:04
Kijk voor de zekerheid in je BIOS na of je boot volgorde goed staat.

Ik heb echt geen 9 tot 5 mentaliteit! Eerder 10 tot 3...

Verwijderd

Topicstarter
ik ben zwaar dislecties dus doe erg me best om het hier duidelijk neer te zetten sorry voor de d en ts.
cd is bootable heb in het verleden vaker de cds op andere computers gebruikt het is echt dat hij niet geen boot mrg kan vinden.

Verwijderd

Topicstarter
boot volgorde staat goed eerst cd dan ssd en dan hdd. kan je niet vanuit de opstart op een usb stick de bootmrg instaleren.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2012 15:45 ]

• revertive
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15-01-2025
Als de computer opstart vanaf DVD krijg je als het goed is een melding om een toets in te drukken om van DVD te starten, indien je dit niet doet start hij vanaf de ssd op en kan hij inderdaad geen boot mgr vinden. Ik weet niet of dit de oplossing is maar het zou kunnen.

Verwijderd

Topicstarter
revertive schreef op maandag 26 november 2012 @ 15:44:
Als de computer opstart vanaf DVD krijg je als het goed is een melding om een toets in te drukken om van DVD te starten, indien je dit niet doet start hij vanaf de ssd op en kan hij inderdaad geen boot mgr vinden. Ik weet niet of dit de oplossing is maar het zou kunnen.
Ik kom geen eens zo ver.
als ik die melding kreeg was ik al een heel stuk verder

Verwijderd

Ik geloof eigenlijk niet dat je BIOs opstartvolgorde goed is én je CD goed. één van de twee is sowieso fout want hij komt zover dat hij weet wat hij laden wil en het er niet is.
Dus óf een andere CD maken, óf een USB stick (véél handiger) óf je bootvolgorde fixen, maar één van die drie gaat het toch echt worden.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 26 november 2012 @ 15:58:
Ik geloof eigenlijk niet dat je BIOs opstartvolgorde goed is én je CD goed. één van de twee is sowieso fout want hij komt zover dat hij weet wat hij laden wil en het er niet is.
Dus óf een andere CD maken, óf een USB stick (véél handiger) óf je bootvolgorde fixen, maar één van die drie gaat het toch echt worden.
Boot in het bios net gecheckt staat goed.
Cd in andere computer deze waarmee ik antwoord gecheckt start gewoon op zonder ook maar een seconde te twijfelen.
usb stick maken ?iets meer uitleg wat je bedoelt (ik sta voor elke optie open)

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Verwijderd schreef op maandag 26 november 2012 @ 15:39:
ik ben zwaar dislecties dus doe erg me best om het hier duidelijk neer te zetten sorry voor de d en ts.
cd is bootable heb in het verleden vaker de cds op andere computers gebruikt het is echt dat hij niet geen boot mrg kan vinden.
Excuses. Hoe dan ook vind ik het geen excuus om geen hoofdletters te gebruiken (zoals ik zei, d's en t's maken mij niet zoveel uit, zeker voor een dyslect) of even je post na te lezen, zeker als je een fout overtypt.

Tevens, lees even de regels van GoT in het algemeen. Je intentie is wel goed, maar je breekt wat regeltjes met betrekking tot je topictitel en je plaatst meerdere posts achter elkaar (gebruik de edit knop).

Hoe dan ook, wat mensen je proberen te zeggen: die melding krijg je dus omdat hij geen bootable device kan vinden, dat betekent dat OF je DVD gaar is, OF je lezer, OF je bios volgorde niet goed staat. Heb je niet zo'n key die je kan indrukken bij het booten om een bootdevice te kiezen?

Tot slot: hij doelt met dat USB er op dat je Windows vanaf een USB stick kan installeren.

[ Voor 9% gewijzigd door LiquidT_NL op 26-11-2012 16:24 ]

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

• Somoghi
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-02 01:13
Waarschijnlijk herkent de bios simpelweg je DVD speler niet, doordat deze draait via een controller.
Stel in de bios in dat deze in IDE modus moet draaien, of iets dergelijks. Je hoeft windows dan natuurlijk niet direct te installeren, maar dan heb je in ieder geval duidelijk of het hier aan kan liggen.

Mocht je dit nu niet willen, dan zou je altijd nog een externe speler aan je pc kunnen hangen om vanaf daar te installeren.

Omdat het kan...

Verwijderd

Topicstarter
LiquidT_NL schreef op maandag 26 november 2012 @ 16:23:
[...]

Excuses. Hoe dan ook vind ik het geen excuus om geen hoofdletters te gebruiken (zoals ik zei, d's en t's maken mij niet zoveel uit, zeker voor een dyslect) of even je post na te lezen, zeker als je een fout overtypt.

Tevens, lees even de regels van GoT in het algemeen. Je intentie is wel goed, maar je breekt wat regeltjes met betrekking tot je topictitel en je plaatst meerdere posts achter elkaar (gebruik de edit knop).

Hoe dan ook, wat mensen je proberen te zeggen: die melding krijg je dus omdat hij geen bootable device kan vinden, dat betekent dat OF je DVD gaar is, OF je lezer, OF je bios volgorde niet goed staat. Heb je niet zo'n key die je kan indrukken bij het booten om een bootdevice te kiezen?

Tot slot: hij doelt met dat USB er op dat je Windows vanaf een USB stick kan installeren.
Excuses aanvaard.
Ben al blij dat jullie mee willen helpen. Dvd gecontroleerd doet he. cd/dvd speler gecontroleerd zitten er twee in ze kunnen toch niet allebei afgestorven zijn. Bios staat goed zie vorig bericht. Ga nu vanaf usb stick instaleren proberen moet ik de usb dan eerst bootable maken hoe werkt dat. ik ga wel even google.

En denk niet dat ik zoon key heb.
(Heb je niet zo'n key die je kan indrukken bij het booten om een bootdevice te kiezen?)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2012 16:33 ]

• Somoghi
Zoals gezegd, de spelers worden niet op de juiste manier gevonden, waardoor er dus geen bootmanager kan worden geladen.

Omdat het kan...

Verwijderd

Somoghi schreef op maandag 26 november 2012 @ 16:33:
Zoals gezegd, de spelers worden niet op de juiste manier gevonden, waardoor er dus geen bootmanager kan worden geladen.
Dit zou zomaar het probleem kunnen zijn, alhoewel ik er heden ten dage nogal aan twijfel dat er nog drives en controller combo's zijn (buiten RAID controllers die er niet voor bedoeld zijn om een DVD driveje aan te hangen natuurlijk) die dit probleem daadwerkelijk veroorzaken.

USB stickie maken kun je googlen, maar je kunt ook even in het Windows Clients subforum de stickies doorneuzen, staan guides e.d. in.

Nogmaals ook: de bootmanager moet hij lezen van het medium waarvan hij probeert te starten. Als je bij het booten ziet dat hij de DVD ronddraait, en dan met die melding komt, dan is het probleem dus wel degelijk dat je drive die CD niet kan lezen (bios instelling of drive of CD, maar íets is er dan fout). Als hij na de DVD ook je harddisk of SSD nog aanspreekt (let p het hdd ledje) dan is hij dus de DVD voorbij en probeert hij nu de vaste schijf, wat ook inhoudt dat het ding niet als bootdisk herkend werd met dezelfde drie factoren als potentiele probleembron.

Gooi je harddisk los en hang maar één dvd drive ana je PC en probeer dan eens van die DVD te booten. als dat niet werkt andere dvd drive proberen. Wanneer dat werkt je SSD toevoegen, en kijken of het nog werkt. Zo ja, installeren en de rest er pas na installatie aanhangen.

• Somoghi
Meestal is de key F12 ( voor bootdevice) maar als e spelers niet op de juiste manier herkend worden, staan deze ook daar niet tussen. (bijvoorbeeld als deze via een separate rom van een raidcontroller worden aangestuurd)

Je zou nog kunnen proberen om 1 van de spelers op diezelfde controller als de ssd aan te sluiten, gewoon om te kijken wat dit doet.

Omdat het kan...

• Somoghi
Verwijderd schreef op maandag 26 november 2012 @ 16:41:
[...]

Dit zou zomaar het probleem kunnen zijn, alhoewel ik er heden ten dage nogal aan twijfel dat er nog drives en controller combo's zijn (buiten RAID controllers die er niet voor bedoeld zijn om een DVD driveje aan te hangen natuurlijk) die dit probleem daadwerkelijk veroorzaken.
Tja, zou inderdaad niet mogen natuurlijk, daarom uitsluiten.. Gekkere dingen heb ik al gezien..
Verwijderd schreef op maandag 26 november 2012 @ 16:41:
[...]

Nogmaals ook: de bootmanager moet hij lezen van het medium waarvan hij probeert te starten. Als je bij het booten ziet dat hij de DVD ronddraait, en dan met die melding komt, dan is het probleem dus wel degelijk dat je drive die CD niet kan lezen (bios instelling of drive of CD, maar íets is er dan fout). Als hij na de DVD ook je harddisk of SSD nog aanspreekt (let p het hdd ledje) dan is hij dus de DVD voorbij en probeert hij nu de vaste schijf, wat ook inhoudt dat het ding niet als bootdisk herkend werd met dezelfde drie factoren als potentiele probleembron.

Gooi je harddisk los en hang maar één dvd drive ana je PC en probeer dan eens van die DVD te booten. als dat niet werkt andere dvd drive proberen. Wanneer dat werkt je SSD toevoegen, en kijken of het nog werkt. Zo ja, installeren en de rest er pas na installatie aanhangen.
Om de dvd uit te sluiten kun je natuulijk deze proberen in een andere PC, simpel kijken of je in het installatiemenu terecht komt.

Omdat het kan...

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10-02 13:58

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Verwijderd schreef op maandag 26 november 2012 @ 15:39:
Fouten maken we allemaal. We hebben wel meer leden die in meer of mindere mate dyslectisch zijn. Maak gebruik van een browser met ingebouwde spellingscontrole om je post zo leesbaar mogelijk te maken. Daar ben je uiteindelijk zelf het meest bij gebaat, want een duidelijke, leesbare probleemomschrijving zet ons het snelste op het juiste spoor om je te helpen!

• chickpoint
Verwijderd schreef op maandag 26 november 2012 @ 16:31:
[...]

Excuses aanvaard.
Ben al blij dat jullie mee willen helpen. Dvd gecontroleerd doet he. cd/dvd speler gecontroleerd zitten er twee in ze kunnen toch niet allebei afgestorven zijn. Bios staat goed zie vorig bericht. Ga nu vanaf usb stick instaleren proberen moet ik de usb dan eerst bootable maken hoe werkt dat. ik ga wel even google.

En denk niet dat ik zoon key heb.
(Heb je niet zo'n key die je kan indrukken bij het booten om een bootdevice te kiezen?)
Een bootable USB stickje maken is tegenwoordig vrij makkelijk.
Microsoft heeft hier een eigen tooltje voor gemaakt:
http://www.microsoftstore....Help_Win7_usbdvd_dwnTool

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de hulp allemaal. Het probleem was het volgende.
Voeding lichtelijk overleden verkeerde aansturing van stroompjes richting het moederbord. Moederbord ook overleden dit was een gevolg hiervan. Oude moederbord voor garantie opgestuurd en nieuw moederbord geplaatst een z77-g45 msi. Nu nog even daarvan het bios uitpluisen want hier zit zoveel op en aan. Iemand ervaring met rapid storage divice waarvoor het dient.

• chickpoint
Ik neem aan dat je Rapid Storage Technology bedoelt?
http://www.intel.com/support/chipsets/imsm/sb/cs-020784.htm

Pagina: 1