Toon posts:

Asus N55SF laptop scherm blank na Windows 8 update

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een paar weken geleden heb ik mijn Asus N55SF geupdate naar Windows 8. Dit ging prima, alles werkte goed.

Nu kreeg ik gister van Windows 8 een bericht dat Windows update een paar dingen had geupdate, en dat de laptop opnieuw opgestart moest worden (op dat moment had ik via HDMI de laptop aangesloten op mijn Samsung TV). Sinds deze restart werkt het scherm van mijn laptop niet meer. Ik zie dat de backlight wel aan is, en ik kan met de function toetsen ook de brightness verhogen/verlagen, maar de laptop laat geen pixels/text meer op het scherm zien (ook niet tijdens bootup, dus ook niet in de BIOS).

Via een VGA kabel en via HDMI op een extern scherm werkt het wel, alleen de built-in display werkt dus niet meer goed. Wat me meteen opviel was dat Windows in de device manager het laptop scherm nu weergeeft als een 'Digital Flat Panel 1024x768 60Hz'. Dit klopt niet, omdat het scherm 1920x1080 is. Dus hij detecteert het scherm fout.

Wat ik al geprobeerd heb, en niet werkte:
  • Uninstall de Windows 8 update.
  • Reinstall de onboard Intel video card software, en de nVidia GT555M software.
  • BIOS flashen (zelfde versie), BIOS flashen (oudere versie).
  • BIOS resetten door batterij van moederbord er uit te halen, en te restarten.
  • BIOS default settings laden.
  • In de BIOS gekeken naar screen/graphics opties, maar die zijn er niet, het is heel basic.
  • Laptop formatteren, Windows 7 er op doen.
Nu ik dus weer op Windows 7 zit, heb ik het probleem nog steeds. Ook hier in de device manager geeft hij aan dat het LCD scherm een 'Digital Flat Panel 1024x768 60Hz'.

Kan er nog een soort firmware/BIOS van het scherm zijn?

Wat kan ik proberen om het scherm weer goed te laten detecteren?

Verwijderd

Video kaart?

Verwijderd

Topicstarter
Er zijn er 2, de onboard intel hd graphics 3000 en de nVidia GT555M.

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Probeer eens met de FN+F8 toets te spelen. Die gaat over de scherm-outputs.

"XO is whatever you want it to be" - Abel Tesfaye
After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord

Verwijderd

Topicstarter
Dat heb ik al geprobeerd. Die toets werkt wel in het opzicht dat ik zie dat het scherm aangaat, maar er komt geen text/pixels op. De backlight van de LCD zie ik wel aangaan.

bump?>