Airport Extreme Wifi uitbreiden met Linksys

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxi.Maal
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 02-07 16:08
Ik heb momenteel een Airport Extreme draaien als hoofd router, deze router creeert een Wifi netwerk. Nu wil ik mijn oude router (Linksys) inzetten om het Wifi netwerk uit te breiden, momenteel loopt er een UTP kabel van de Airport naar 1 van de LAN poorten op de Linksys.

Hoe kan ik dit het beste doen? Zijn dit de juiste stappen?
  • DHCP server op Linksys uitschakelen
  • SSID op beide routers hetzelfde instellen
  • Dezelfde Wifi encryptie instellen op beide routers
Is er een extra instelling nodig op de Airport Extreme of Linksys?

Ik hoop het zo voor elkaar te krijgen dat beide apparaten 1 groot Wifi netwerk aanmaken zonder dat de apparaten hoeven te “switchen”.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09:44
Heb je dit al werkend gekregen?

Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:11

lier

MikroTik nerd

Uitgangspunten zijn juist met die aanvulling dat je de kanalen een stuk uit elkaar moet houden: 1 en 6 of 6 en 11 oid. Zie ook: [HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wealthy_beggar
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-06-2021

wealthy_beggar

NID'er in opleiding

Nee dit is in principe alles wat je moet instellen, maar geef de Linksys ook een vast IP-adres!
Ik gebruik dezelfde opstelling om mijn netwerk uit te breiden. De suggestie van de kanalen is een goede! Kijk hier inderdaad eens naar.

| Mijn Game PC | Mijn Laptop | Leukste mohaa clan |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12:45
Door het gebruik maken van deze setup betekent het dan dat je device (laptop, telefoon) bij te weinig bereik van je Airport Extreme automatisch overschakelt (zonder hikken) naar de Linksys accespoint?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:11

lier

MikroTik nerd

wealthy_beggar schreef op woensdag 28 november 2012 @ 13:44: maar geef de Linksys ook een vast IP-adres!
Het IP adres is alleen nodig om de GUI van je router te kunnen bereiken...that's it.
GioStyle schreef op woensdag 28 november 2012 @ 14:15:
Door het gebruik maken van deze setup betekent het dan dat je device (laptop, telefoon) bij te weinig bereik van je Airport Extreme automatisch overschakelt (zonder hikken) naar de Linksys accespoint?
Dit zorgt ervoor dat elk device verbonden is met het meest krachtige draadloze netwerk.

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Maxi.Maal
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 02-07 16:08
Ik heb het gedaan zoals staat aangegeven, en dat werkt. Zelfde SSID, zelfde beveiliging en de kanalen uit elkaar houden.

Dank voor jullie reacties!
Pagina: 1