Routers met ondersteuning 1-to-1 NAT

Pagina: 1
Acties:

• ElCondor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:23

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Topicstarter
Naar aanleidng van dit topic:
Fritz!Box 7390 en meerdere WAN IP adressen
waar ik nog wachtende ben op een antwoord van AVM het volgende:

Ik ben op zoek naar routers die 1-to-1 nat ondersteunen.
Ik krijg binnekort een internet verbinding met meerdere IP adressen beschikbaar en ben daarvoor op zoek naar een router.
De meeste routers die ik gezien heb zijn enterprise oplossingen van meestal 19" rack formaat met een behoorlijk prijskaartje.

Ik vroeg mij nu af of er ook MKB routers zijn, die liefst ook van een kleiner formaat dan 19" rack zijn.

Ik heb er tot nu toe een paar van één producent gevonden: de ZyxEL ZyWall serie voor small business, waarbij de ZyWall USG20 en de USG50 het meest interessant zijn, want ik ben niet op zoek naar een draadloze oplossing.

Echter zou ik er graag nog een aantal van andere producenten vinden, maar de meeste maken allemaal 19"modellen. Kent iemand er nog een paar?

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)

• plizz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-12 21:50
Je kan misschien op marktplaats een tweedehands enterprise rourter vinden. Welke eisen stel je nog meer aan die router?

• ElCondor

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Topicstarter
Wel,

hij moet ingebouwd worden in de stoppenkast, waar al een aantal device worden geplaatst. Vandaar dus een zo klein format mogelijk en niet al te veel herrie ;)

Marktplaats is nog niet eens zo'n gek idee. Maar moet dan wel weten wáár ik naar zoek. ZyxEL ken ik niet, ik geloof dat het wel een goed merk is, maar zou graag ook nog wat vergelijkingsmateriaal vinden.

Het gaat er dus niet om waar ik het moet zoeken, maar eerder wát zoek ik (merk en type)?

Ohw, en het liefst nog Gbit WAN verbinding, als het kan.

[ Voor 6% gewijzigd door ElCondor op 26-11-2012 13:25 ]

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:15
pfsense heeft een aantal appliances die het ondersteunen. Kosten volgens rond de 350 euro. Het kan wel alles wat je wilt. Het zijn dan alleen wel 100Mb aansluitingen dan. De GB is wat prijziger.

Eventueel een RB750GL, kost een stuk minder, maar doet het ook allemaal wat je wilt.

Maar aangezien je niet aangeeft wat je prijs range is, weet ik niet of dit in je budget valt.

• ElCondor

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Topicstarter
Thx!

Ik ga er eens naar kijken. Voor nu is 350 wat aan de hoge kant, maar het zou nog net gaan. Moet ik er wellicht ff voor sparen. Ik zit er ook niet NU om verlegen, maar wil wel later hier gebruik van gaan maken.

Maar tussen de 350 en 400 is denk ik wel de max.

-edit-
Die MirkoTik is wel een krachtig doosje. Grappig ding, daar moet ik me echt eens in gaan verdiepen.
Iemand daar al ervaring mee?

[ Voor 20% gewijzigd door ElCondor op 26-11-2012 14:15 ]

• degroot
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
sonicwalls kunnen het ook , goedkoopste model kan het al zelfs ( tz200)

www.degroot-it.nl

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 11:46
Op marktplaats staat een sonicwall TZ205 voor 300 euro, deze voldoet voor zover ik kan beoordelen aan al te eisen (software opties voor de gewenste NAT opties, 5 Gbit poorten (dynamisch configureerbaar) en mooi klein. Is echt leuk spul die sonicwalls, gebruik zelfs een TZ210 en zeer tevreden.

• ElCondor

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Topicstarter
Leuk spul die SonicWalls, maar voor Gbit snelheid betaal je gelijk een stuk meer, terwijl je dat bij die MikroTiks niet doet, sterker nog, die zijn een stuk goedkoper.

Wel een behoorlijke leercurve, denk ik.

Pagina: 1