Goedemorgen,
Ik zit met het volgende probleem. Ik heb een dropdown menu opgezet die netjes in en uitklapt. Alleen het is de bedoeling dat de ingeklapte versie er als volgt uit ziet.

Op dit moment is het menu als volgt opgebouwd.
Het probleem ontstaat door de .hide functie die er eigenlijk voor zorgt dat het menu helemaal verdwijnt doordat die een display:none toepast. Hoe kan ik hier het makkelijkst omheen werken om vervolgens de beginwaarde (ingeklapt) op te maken
Ik zit met het volgende probleem. Ik heb een dropdown menu opgezet die netjes in en uitklapt. Alleen het is de bedoeling dat de ingeklapte versie er als volgt uit ziet.

Op dit moment is het menu als volgt opgebouwd.
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| function collapslist(){ $('.collapsible').each(function(){ $('.collapsbutton h2',this).after('<span class="iconspan"></span><br />'); $('.collapsbutton ',this).click(function(){ if($(this).next('.collapscontent:visible').size()>0){ $(this).addClass('closed').next('.collapscontent').addClass('closed').slideUp(); } else { $(this).removeClass('closed').next('.collapscontent').removeClass('closed').slideDown(); } return false; }) $('.closed', this).hide().prev('.collapsbutton').addClass('closed'); }) } |
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| <div class="block nopad collapsible" id="menu" > <div id="m@(Model.Id)" class="navbar collapsbutton"> <h2 class="menuheader">@Library.Coalesce(parent.MenuName, "Menu")</h2> </div> <div class="collapscontent @Model.IsEqual(new DynamicNode(4358),"","closed")"> <ul class="list"> @foreach (var item in parent.Children.Where("nodeTypeAlias!=\"mcitRepository\"").Where("Visible")) { <li id="i@(item.Id)"> <a class="listlink" href="@item.Url">@Library.Coalesce(item.Title, item.Name)</a> </li> } </ul> </div> <div class="clear"></div> </div> |
Het probleem ontstaat door de .hide functie die er eigenlijk voor zorgt dat het menu helemaal verdwijnt doordat die een display:none toepast. Hoe kan ik hier het makkelijkst omheen werken om vervolgens de beginwaarde (ingeklapt) op te maken