ID tags mp3 verwijderen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amazon62
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21-12-2024
Hallo,

Wie o wie kan mij helpen?

Ik heb een mp3 bestand. Deze mp3 staat in een verzamelalbum die ik zelf aangemaakt heb.
Nu heb ik de ID tag van dit bestand veranderd in het programma Tag & Rename, zodat de oorspronkelijke albumnaam vervangen is door mijn eigen albumnaam.

Maar nu blijf ik die oorspronkelijke albumnaam terug zien in mijn muziekspeler! Terwijl ik deze toch echt aangepast heb. Ook als ik bij de properties kijk, dan zie ik de oorspronkelijke naam niet terug.

Hoe kan dit toch?

Gr Maarten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:31

Cyphax

Moderator LNX
Ik weet niet welke muziekspeler je hebt maar bij die van mij (een Cowon D2+) moet eerst het bestand eraf worden gehaald, dan bijwerken en dan weer terugzetten op de speler. Probeer dat eens bij jou.

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:49

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Er zijn twee versies van ID3 tags. Check even de settings van tag&rename of hij ze beiden overschrijft. Ik weet dat die programma's nog wel eens onderscheid willen maken daarin.

Het kan dus best zijn dat je de nieuwe V2 tag hebt aangepast en windows die info ook toont bij de properties, maar dat je muziekspeler de oude V1 tag uitleest en dat die mogelijk nog de oude info bevat.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvB83
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-01 05:24
Kan je inderdaad helemaal gek van worden. Ik gebruik tegenwoordig mp3tag, mits goed ingesteld kan je daarmee alles wel verwijderen. Ik haal de v1-tags standaard weg, dat kan alleen maar tot de problemen leiden zoals jij ze nu omschrijft. Als je vervolgens zorgt dat je alleen de v2-tags beschrijft, dan kan je niet meer in de problemen komen.

Spelers die alleen v1 kunnen lezen kom je tegenwoordig bijna niet meer tegen, dus problemen hoef je daarmee eigenlijk niet te verwachten.