Ik ben sinds een weekje de trotse eigenaar van een Sony Vaio Z (nieuwste model), en wat een fantastisch apparaat is dat zeg. Maar ik had een vraagje over de SSD die erin zit. Ze noemen het "Raid SSD" en ik dacht daar eigenlijk niets van, gezien SSD inherent een raid-achtige constructie is (alleen de I klopt niet
) maar nu ik em eens getest heb, zie ik tot mijn positieve verbazing:
Sequential read average: 912MB/s
Burst rate: 2068MB/s
WTF? Kennelijk is het ding rechtstreeks op PCIe aangesloten ofzo, anders zijn die snelheiden nooit haalbaar. Ik heb dit getest met HD Tune Pro. Met diezelfde tool heb ik ook de IOps getest, en nu komt de vraag: hoe kan het dat de IOps op zo'n belachelijk snelle SSD met veel pijn en moeite vlak boven de 10K uitkomt? Er zijn tenslotte SSD's die meer dan 50K IOps trekken...
Iemand een idee? Of is HD Tune de verkeerde tool om betrouwbaar te benchen?
Sequential read average: 912MB/s
Burst rate: 2068MB/s
WTF? Kennelijk is het ding rechtstreeks op PCIe aangesloten ofzo, anders zijn die snelheiden nooit haalbaar. Ik heb dit getest met HD Tune Pro. Met diezelfde tool heb ik ook de IOps getest, en nu komt de vraag: hoe kan het dat de IOps op zo'n belachelijk snelle SSD met veel pijn en moeite vlak boven de 10K uitkomt? Er zijn tenslotte SSD's die meer dan 50K IOps trekken...
Iemand een idee? Of is HD Tune de verkeerde tool om betrouwbaar te benchen?
日本!🎌