Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-06 17:24

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Topicstarter
Normaal zie je dit alleen bij de abonnementen, maar laatste tijd weten de telecom providers: er is veel vraag naar internet dankzij tabletten en laptops. Met 3G modem erbij kun je mobiel internetten. De chip in tablet / laptop wordt echter zelden gebruikt voor sms of telefoneren, hiervoor is smartphone handiger in gebruik dan groot tablet tegen je oor...

Welnu, ik ben nu aan het uitzoeken naar een aantrekkelijke prepaid internet. Ik wil geen continu doorlopend abonnement omdat tabletpc niet regelmatig in gebruik is. 1x per week waarschijnlijk.
Telefoneren en SMS zijn niet hier nodig, dus zoveel mogelijk alleen internet a.u.b.

Wel is handig om van tijd tot tijd even via b.v. iDeal snel bytes bijkopen en dan kan ik weer verder. Dus niet naar winkel rennen voor prepaid kaartje!

En omdat ik al tablet pc heb, wordt het zelfs Sim Only variant. (USB stick kost gewoon teveel)

Even kijken naar kostenbeeld:
T-Mobile:
- 9,95 Euro voor simkaart
- eerste 3 maanden gratis tot 1 GB na 15 Euro upgrade.
- max 4,58 Euro per dag
- 0,31 Euro per MB
- Tegoed 2,50 op simkaart, na registratie 7,50 tegoed erbij.

Vodafone:
- 7,50 Euro voor simkaart
- 0,00 Euro op simkaart, 12,50 Euro tegoed na registratie erbij
- bundels: 35 MB = 2,50 / 300MB = 10,- / 700 MB = 20,- / 2 GB = 50 Euro
- geen verdere acties bekend

Telfort:
- gratis prepaid sim (tijdelijk) met 5 Euro tegoed
- echter voor internet moet je eerst bundel erbij kopen
- bundels: 25 MB = 5,- / 250 MB = 10,- / 500 MB = 15,-
- opwaarderen moet binnen 6 maanden gebeuren (dus niet echt onbeperkt geldig/houdbaar)
- bundel is 31 dagen geldig (dus ook weer niet onbeperkt)
- internet stopt meteen nadat het opgebruikt is

Er zullen wel meer aanbieders zijn, dat mag je hier plaatsen, ik zal proberen startpost aanpassen.
En welke prepaid sim only internet lijkt meest interessant en gunstig geprijsd? En natuurlijk moet het lang houdbaar zijn (Telfort is hier bijvoorbeeld streng).
Op afstand kunnen opladen is ook handig wil je onderweg snel verder gaan. Dan mag internet niet ineens helemaal weg zijn.

Kom maar op met je ervaringen en adviezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav1d
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

Topicstarter
Ik ben zelf T-Mobile gebruiker, en eigenschappen voor prepaid lijken ook acceptabel.

*bliep is nieuw voor me, dus ik zal alles maar moeten doornemen. Bedankt voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 318025

Dat *bliep sprak mij ook al erg aan, niet erg snel maar snel genoeg voor te internetten onderweg. En je betaald per dag € 0,50 lijkt me ideaal voor mensen die toch maar aan huis gekluisterd zijn en heel soms maar weg moeten, dan op zo'n dag gewoon mobiel internet aan zetten en ze zijn online onderweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

Topicstarter
0,50 Euro per dag = 15 Euro per maand. (voor het geval je heel erg bont maakt)
1 Euro voor snel internet tot 2GB is dus 30 Euro per maand.

Een vaste abonnement bij T-Mobile tot 2,5 GB is 27,96 Euro (actie 20,46 voor 1 jaar) per maand, dat geeft je al 7,2/2,0 Mbps
Stapje lager is 3,6 Mbps en dat kost 15,25 (10,25 voor 1 jaar) per maand, echter bundel is maar 500 MB.
T-Mobile heeft ook soms-versie. Snelheid is 3,6 Mbps en per MB kost 0,20 Euro.
Alleen soms-versie is gevaarlijk. 2GB internet op soms-versie kost je 400 Euro! Maar T-Mobile heeft al limiet ingesteld voor 4,58 per dag. Nog altijd veel geld, zeker als je niet kan opletten...
Bij overtreden van abonnement bundel wordt snelheid afgeknepen.

Voor 1 Euro bundel moet je wel opletten dat je niet teveel aanlaat. Voor je het weet ben je duurder uit dan vaste abonnement.

Verder is bliep nog steeds interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chengbondkwok
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09:01
Ben prepaid kan je proberen. Ze bieden voor 9,99 per maand 1GB internet tegen 1Mb snelheid aanboden. Na de 1GB ging het omlaag naar het onwerkbare 64/64 a.k.a. onbepaald internet.

Hier is een link naar het prijsschema van Ben voor meer informatie:
http://ben1.poort80.net/d...en_prepaid_prijslijst.pdf

Nou weet ik alleen niet zeker of een simkaart voor je mobiel ook op je tablet kan gebruiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 404361

chengbondkwok schreef op maandag 26 november 2012 @ 18:36:
Nou weet ik alleen niet zeker of een simkaart voor je mobiel ook op je tablet kan gebruiken...
dat kan ik bevestigen

• chengbondkwok
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09:01
Het enige probleem van Ben is dus de houdbaarheid. De databundel is dus 30 dagen geldig en moet dan opnieuw opgewaardeerd worden voor 10 euro. Daarnaast zal je het waarschijnlijk maar 1x per week gaan gebruiken, waardoor het niet echt cost-effective is.

Het voordeel is dan weer dat je 'bijna onbeperkt' internet hebt op je tablet en je de hele maand voor 9,99 geen zorgen hebt. Dit vind ik persoonlijk fijner, want anders blijf je maar checken en checken.

Op een rijtje gezet:
- € 9,99 voor 1GB internet op 1Mbit/s snelheid
- Na de 1GB 64Kb/s
- € 9,99 voor simkaart

Voordelen:
- Zo goed als zorgeloos internetten op je tablet
- In vergelijking met andere providers tegen zelfde hoeveelheid redelijk goedkoop
- Mogelijkheid tot opwaarderen via iDeal

Nadelen:
- wellicht niet cost-effective voor jou
- 30 dagen houdbaar, daarna opnieuw opwaarderen
- T-Mobile heeft niet bepaald goede dekking
- 'Traag' internet wellicht een issue

Anoniem: 404361

beltegoed en bundels zijn gesplitst bij Ben.. Je betaalt de bundels niet met je beltegoed maar koopt ze apart via de ¨Ik Ben¨ pagina met iDeal.. Kwa netwerk moet ik zeggen dat de alternatieven die hierboven staan of hetzelfde netwerk gebruiken of substantieel duurder zijn, dus het is maar de vraag waar je prioriteiten liggen.

[ Voor 37% gewijzigd door Anoniem: 404361 op 29-11-2012 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:43
Al jaren ervaring met Telfort hier, min of meer noodgedwongen. Telfort mobiel internet kan ik je met klem afraden, het werkt hier vaker niet dan wel, slechte dekking,etc. Ik begeef me altijd tussen A'dam en Utrecht, toch twee steden van formaat, maar internet heb ik zelden. Inmiddels meerdere telefoons versleten en altijd dezelfde trage, instabiele verbinding.

Vriendin had precies hetzelfde totdat ze overstapte naar een andere provider, en dat is precies wat ik na dit contract ook ga doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MurtnR
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 07-07 21:22
Ben prepaid. 10 euro voor 1 GB internet, maandlang.
Simkaart was meende ik 10 euro inclusief 10 euro beltegoed maar weet ik niet zeker.
T-mobile netwerk, nooit problemen mee gehad.
Pagina: 1