Normaal zie je dit alleen bij de abonnementen, maar laatste tijd weten de telecom providers: er is veel vraag naar internet dankzij tabletten en laptops. Met 3G modem erbij kun je mobiel internetten. De chip in tablet / laptop wordt echter zelden gebruikt voor sms of telefoneren, hiervoor is smartphone handiger in gebruik dan groot tablet tegen je oor...
Welnu, ik ben nu aan het uitzoeken naar een aantrekkelijke prepaid internet. Ik wil geen continu doorlopend abonnement omdat tabletpc niet regelmatig in gebruik is. 1x per week waarschijnlijk.
Telefoneren en SMS zijn niet hier nodig, dus zoveel mogelijk alleen internet a.u.b.
Wel is handig om van tijd tot tijd even via b.v. iDeal snel bytes bijkopen en dan kan ik weer verder. Dus niet naar winkel rennen voor prepaid kaartje!
En omdat ik al tablet pc heb, wordt het zelfs Sim Only variant. (USB stick kost gewoon teveel)
Even kijken naar kostenbeeld:
T-Mobile:
- 9,95 Euro voor simkaart
- eerste 3 maanden gratis tot 1 GB na 15 Euro upgrade.
- max 4,58 Euro per dag
- 0,31 Euro per MB
- Tegoed 2,50 op simkaart, na registratie 7,50 tegoed erbij.
Vodafone:
- 7,50 Euro voor simkaart
- 0,00 Euro op simkaart, 12,50 Euro tegoed na registratie erbij
- bundels: 35 MB = 2,50 / 300MB = 10,- / 700 MB = 20,- / 2 GB = 50 Euro
- geen verdere acties bekend
Telfort:
- gratis prepaid sim (tijdelijk) met 5 Euro tegoed
- echter voor internet moet je eerst bundel erbij kopen
- bundels: 25 MB = 5,- / 250 MB = 10,- / 500 MB = 15,-
- opwaarderen moet binnen 6 maanden gebeuren (dus niet echt onbeperkt geldig/houdbaar)
- bundel is 31 dagen geldig (dus ook weer niet onbeperkt)
- internet stopt meteen nadat het opgebruikt is
Er zullen wel meer aanbieders zijn, dat mag je hier plaatsen, ik zal proberen startpost aanpassen.
En welke prepaid sim only internet lijkt meest interessant en gunstig geprijsd? En natuurlijk moet het lang houdbaar zijn (Telfort is hier bijvoorbeeld streng).
Op afstand kunnen opladen is ook handig wil je onderweg snel verder gaan. Dan mag internet niet ineens helemaal weg zijn.
Kom maar op met je ervaringen en adviezen.
Welnu, ik ben nu aan het uitzoeken naar een aantrekkelijke prepaid internet. Ik wil geen continu doorlopend abonnement omdat tabletpc niet regelmatig in gebruik is. 1x per week waarschijnlijk.
Telefoneren en SMS zijn niet hier nodig, dus zoveel mogelijk alleen internet a.u.b.
Wel is handig om van tijd tot tijd even via b.v. iDeal snel bytes bijkopen en dan kan ik weer verder. Dus niet naar winkel rennen voor prepaid kaartje!
En omdat ik al tablet pc heb, wordt het zelfs Sim Only variant. (USB stick kost gewoon teveel)
Even kijken naar kostenbeeld:
T-Mobile:
- 9,95 Euro voor simkaart
- eerste 3 maanden gratis tot 1 GB na 15 Euro upgrade.
- max 4,58 Euro per dag
- 0,31 Euro per MB
- Tegoed 2,50 op simkaart, na registratie 7,50 tegoed erbij.
Vodafone:
- 7,50 Euro voor simkaart
- 0,00 Euro op simkaart, 12,50 Euro tegoed na registratie erbij
- bundels: 35 MB = 2,50 / 300MB = 10,- / 700 MB = 20,- / 2 GB = 50 Euro
- geen verdere acties bekend
Telfort:
- gratis prepaid sim (tijdelijk) met 5 Euro tegoed
- echter voor internet moet je eerst bundel erbij kopen
- bundels: 25 MB = 5,- / 250 MB = 10,- / 500 MB = 15,-
- opwaarderen moet binnen 6 maanden gebeuren (dus niet echt onbeperkt geldig/houdbaar)
- bundel is 31 dagen geldig (dus ook weer niet onbeperkt)
- internet stopt meteen nadat het opgebruikt is
Er zullen wel meer aanbieders zijn, dat mag je hier plaatsen, ik zal proberen startpost aanpassen.
En welke prepaid sim only internet lijkt meest interessant en gunstig geprijsd? En natuurlijk moet het lang houdbaar zijn (Telfort is hier bijvoorbeeld streng).
Op afstand kunnen opladen is ook handig wil je onderweg snel verder gaan. Dan mag internet niet ineens helemaal weg zijn.
Kom maar op met je ervaringen en adviezen.