Macbook pro start niet meer op (Wit scherm+wieltje)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Gisteren begon mijn 2010 Macbook pro kuren te vertonen. Verschillende keren achtereen liep hij op een dusdanige manier vast dat ik hem alleen nog maar opnieuw kon opstarten door de powerbutton lang ingedrukt te houden.

Nadat dit meerdere malen gebeurde heb ik gekeken of er wellicht updates waren. Die waren er en wilde ik dus installeren. Helaas liep mijn macbook ook toen vast.

Als ik nu mijn macbook opnieuw wil opstarten kom ik niet verder dan het witte scherm met het apple logo en draaiend wieltje. Na hem een paar uur zo te hebben laten staan was hij nog steeds nieuw opgeschoten.

Vervolgens heb ik geprobeerd in de velige modus op te starten. (shift ingedrukt gehouden tijdens starten). Het balkje werd netjes gevuld. Maar weer bleef de installatie hangen bij het witte scherm+wieltje.

Ook een PRAM reset haalde helaas niets uit. :/

Zojuist heb een Hardware test uitgevoerd (D lang ingehouden tijdens opstarten) Maar ook daar kwamen geen fouten uit naar voren.
Op moment heb ik een uitgebreide hardware test lopen. En hoop ik iets te vinden....

Weet iemand wellicht een andere manier om dit probleem op te lossen zonder al mijn data kwijt te raken? Ik MOET de data namelijk redden aangezien ik vorige week aan mijn afstudeerscriptie heb gewerkt, en mijn laatste backup vorige week heb gemaakt ;(

Please help me out!
Als er onduidelijkheden zijn. please ask

Alvast heel erg bedankt voor het lezen van dit _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVE_NL
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10-09 09:43
Verwijderd schreef op maandag 26 november 2012 @ 09:31:
Hallo,

Gisteren begon mijn 2010 Macbook pro kuren te vertonen. Verschillende keren achtereen liep hij op een dusdanige manier vast dat ik hem alleen nog maar opnieuw kon opstarten door de powerbutton lang ingedrukt te houden.

Nadat dit meerdere malen gebeurde heb ik gekeken of er wellicht updates waren. Die waren er en wilde ik dus installeren. Helaas liep mijn macbook ook toen vast.

Als ik nu mijn macbook opnieuw wil opstarten kom ik niet verder dan het witte scherm met het apple logo en draaiend wieltje. Na hem een paar uur zo te hebben laten staan was hij nog steeds nieuw opgeschoten.

Vervolgens heb ik geprobeerd in de velige modus op te starten. (shift ingedrukt gehouden tijdens starten). Het balkje werd netjes gevuld. Maar weer bleef de installatie hangen bij het witte scherm+wieltje.

Ook een PRAM reset haalde helaas niets uit. :/

Zojuist heb een Hardware test uitgevoerd (D lang ingehouden tijdens opstarten) Maar ook daar kwamen geen fouten uit naar voren.
Op moment heb ik een uitgebreide hardware test lopen. En hoop ik iets te vinden....

Weet iemand wellicht een andere manier om dit probleem op te lossen zonder al mijn data kwijt te raken? Ik MOET de data namelijk redden aangezien ik vorige week aan mijn afstudeerscriptie heb gewerkt, en mijn laatste backup vorige week heb gemaakt ;(

Please help me out!
Als er onduidelijkheden zijn. please ask

Alvast heel erg bedankt voor het lezen van dit _/-\o_
Werkt opstarten in veilige modus? (shift inhouden)
zie apple website voor meer uitleg.

Welke versie van OSx gebruik je, (mountain) lion?

edit: Mocht hij toevallig 1 x opstarten in veilige modus, meteen backuppen van je scriptie bestand voordat je probeert weer normaal te starten.

[ Voor 3% gewijzigd door RVE_NL op 26-11-2012 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
RVE_NL schreef op maandag 26 november 2012 @ 09:36:
[...]

Werkt opstarten in veilige modus? (shift inhouden)
zie apple website voor meer uitleg.

Welke versie van OSx gebruik je, (mountain) lion?

edit: Mocht hij toevallig 1 x opstarten in veilige modus, meteen backuppen van je scriptie bestand voordat je probeert weer normaal te starten.
Bedankt voor het meedenken. Maar opstarten in veilige modus haalde niets uit helaas.
Het besturingssysteem dat ik gebruik is
Mac OS X 10.6

Als ik binnenkom zal ik uiteraard meteen alles back uppen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVE_NL
Verwijderd schreef op maandag 26 november 2012 @ 09:46:
[...]

Bedankt voor het meedenken. Maar opstarten in veilige modus haalde niets uit helaas.
Het besturingssysteem dat ik gebruik is
Mac OS X 10.6

Als ik binnenkom zal ik uiteraard meteen alles back uppen :)
Heb je een 1 externe usb schijf die je kunt formatteren?

Dan stop je de installatie cd in je macbook, start de OSx installatie (alt/option) ingedrukt houden.
Vervolgens als het installatie scherm gestart is open je het schijfhulpprogramma en formatteer je je externe HD.
Dan volg je de installatie wizard en installeer je OSx op je externe schijf.
Als het vervolgens geïnstalleerd is boot je de nieuwe OSx installatie (alt/option ingedrukt houden bij starten) vanaf je externe HD, dan kun je op die manier je interne HD weer benaderen.

Ik weet niet of onderstaande ook werkt, nooit geprobeerd omdat mijn mac geen cd drive heeft:
Wat je ook kunt proberen is met een ubuntu live cd te starten, dan hoef je osx niet op je externe schrijf te installeren, en zo vervolgens je interne hd benaderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:52
Start hem eens in single user / verbose mode. Bij het opstarten op apple + s of apple + v drukken

http://support.apple.com/kb/HT1492

[ Voor 11% gewijzigd door laurens0619 op 26-11-2012 10:43 ]

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ankhie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:56

ankhie

Co-founder bij Mobile2Morrow

Ik heb zelf een maandje of 1,5 iets soortgelijks gehad bij mijn iMac (late 2011), alhoewel het bij mij begon na een complete systeemstop in Diablo 3 met allemaal mooie kleurtjes in mijn scherm die je eigenlijk liever niet wil zien. Bij mij bleek de videokaart opgeblazen te zijn en die had het moederbord deels meegenomen (en het scherm met vlekken). Ben toen naar de Apple Store in Amsterdam geweest en alles gefixt. Die hebben een backup van mijn data gemaakt en ik kreeg hem netjes na een paar dagen met data terug :)

Nou zeg ik niet dat het hetzelfde is maar het klinkt in elk geval wel als iets soortgelijks als een stuk hardware dat stuk is.

Edit: Voor de volledigheid, de hardware test runde bij mij ook zonder problemen maar er was op geen enkele manier meer te booten. Hij bleef in Verbose mode hangen, safe mode hangen en PRAM en SMC reset hadden ook geen nut.

[ Voor 14% gewijzigd door ankhie op 26-11-2012 12:41 . Reden: Additionele informatie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ben inmiddels bij een iCenter geweest. Godzijdank werkte de HD nog naar behoren. De SATA kabel bleek kapot te zijn. _/-\o_

Ben nu bezig de HD in een externe Harddisk behuizing te plaatsen. Eens kijken of ik zo de data kan benaderen.

Bedankt voor de tips in iedergeval :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Te vroeg gejuicht. Ik heb hier alleen een windows PC beschikbaar. Het lijkt er op dat ik met een windows PC de Mac Harddisk niet kan benaderen door het verschil in bestandstructuur. Tips om dit probleem te omzeilen zijn zeer welkom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVE_NL
Verwijderd schreef op maandag 26 november 2012 @ 19:04:
Te vroeg gejuicht. Ik heb hier alleen een windows PC beschikbaar. Het lijkt er op dat ik met een windows PC de Mac Harddisk niet kan benaderen door het verschil in bestandstructuur. Tips om dit probleem te omzeilen zijn zeer welkom
Kun je je interne schijf nog met je mac verbinden?
Zie dan mijn post, dat zou gewoon moeten werken.. kost alleen wat tijd (en je hebt een externe schijf/usb stick met voldoende ruimte voor de OSx installatie nodig)

[ Voor 14% gewijzigd door RVE_NL op 26-11-2012 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hans_lenze
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13-09 21:37
Verwijderd schreef op maandag 26 november 2012 @ 19:04:
Ubuntu live CD, HFSexplorer, Bootcamp drivers (zit een HFS+ driver bij), MacDrive trial.

Om er een paar te noemen.
Kun je je interne schijf nog met je mac verbinden?
Zie dan mijn post, dat zou gewoon moeten werken.. kost alleen wat tijd (en je hebt een externe schijf/usb stick met voldoende ruimte voor de OSx installatie nodig)
Dat werkt natuurlijk ook gewoon: je externe behuizing aan je macbook zonder schijf hangen en op alt drukken tijdens het opstartgeluid. Je kunt dan gewoon weer opstarten van de USB schijf alsof de schijf in de macbook zelf zit.

[ Voor 25% gewijzigd door hans_lenze op 26-11-2012 20:04 ]

while (! ( succeed = try ()));

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarryInDeWarrie
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16-06 11:42
TransMac
http://www.acutesystems.com/sharetm.htm

Zojuist 130 GB aan data overgezet, HD uit oude MBP in externe behuizing gedaan.
Pagina: 1