Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-08 14:23
Let op!!!! Als je de film nog wilt kijken sluit dan dit topic :)

Gisteren de remake van Total Recall gekeken en heb mij prima vermaakt. Het orgineel heb ik volgens mij wel eens gezien maar staat me eigenlijk niets meer van bij.

Nu zijn er een paar puntjes waar ik niet over uit kom. Het idee van een plot in een plot met een plottwist. Denk aan bijv Sucker Punch achtige taferelen. Wie o wie kan het mij uitleggen.

Zo als ik het zie zijn er 2 opties
- Het is allemaal een droom
- Het is allemaal echt

Wanneer het echter allemaal een droom is (wat blijkt uit het einde dat hij het teken niet op zijn arm ziet staan terwijl ze bij Rekall dat er wel op hadden gezet) heeft hij dus zijn eigen vrouw in zijn droom dood gemaakt en een nieuwe chick gescoord. Nu niet echt heel erg relax. Daarnaast had hij voordat hij naar rekall ging al dromen over de chick van het verzet dus dit impliceert dat het wel echt is.

Wanneer het geen droom is waar is dan die stempel gebleven op zijn arm waar hij zo erg naar op zoek is op het einde.

Verder wisselen nog een paar van dit soort vreemde zaken zich af waardoor je denkt is het nou echt of niet. Al met al vond ik de film leuk maar dit soort einde vind ik maar vaag en irritant :) Wie kan wat licht in het duister scheppen?

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Johannn_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-10 15:12
Dat is volgens mij het hele idee van de film, net zoals bij het origineel het geval was.

Alleen had ik hier meer het idee dat het een droom was omdat op het einde meer nadruk werd gelegd op de (volgens mij) stempel die hij op zijn arm kreeg en er niet meer zat, net voor het einde krijg je daar een soort van flashback van te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-10 17:16
Natuurlijk is het een droom, wie is nu een geheim agent zonder het te weten. Het is vele malen geloofwaardige dat hij nog onder zeil ligt bij Rekall.

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
Cobb schreef op maandag 26 november 2012 @ 10:16:
Natuurlijk is het een droom, wie is nu een geheim agent zonder het te weten. Het is vele malen geloofwaardige dat hij nog onder zeil ligt bij Rekall.
Heb je the Bourne Identity niet gezien..... :)

En als het een droom is, ben je het er dan mee eens dat het wel een aparte is waarin je dus je vrouw dood maakt en er vandoor gaat met een andere chick.

[ Voor 20% gewijzigd door thewizard2006 op 26-11-2012 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:34

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Als je onbewust altijd een hekel hebt gehad aan je vrouw ;)

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
Blijkbaar weet niemand het echt. Kan op het grote internet ook niet echt een goed antwoord vinden.

De conclusie, beide situaties kunnen niet want ze sluiten elkaar uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kju
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-10 15:59

Kju

In de originele (die ik wel heel leuk vond) is het een droom, in de remake begon ik op het einde in te dommelen (vond het geen goede film), heb dus eigenlijk niet goed opgelet. Ik vroeg me eerder af hoe The Fall in elkaar steekt. Met name het dwars-door-de-kern-met-zero-gravity-aspect en dan ook nog (in de kern?) omdraaien om door te vallen..

En sommigen gaan wel ver om het uit te zoeken..

[ Voor 16% gewijzigd door Kju op 27-11-2012 15:00 ]

PSN: Kjujay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-10 16:49
In de originele is het een droom? Dan heb ik er toch heel anders naar gekeken.

spoiler:
Volgens mijn beleving is het in beide films realiteit;
- Hauser gaat undercover om het verzet op te doeken en laat zijn identiteit onderdrukken.
- Hauser neemt de identiteit Douglas Quaid aan.
- Quaid zijn echte indentiteit (Hauser) komt terug in zijn dromen en fantasieën.
- Quaid gaat naar Rekall en dat gaat mis omdat zijn echte indentiteit al via die methode is onderdrukt.
- Quaid gaat op onderzoek uit om de waarheid uit te vinden.
- Quaid komt er langzaam maar zeker achter dat hij Hauser is.
- Quaid/Hauser kiest ervoor om de Quaid identiteit te behouden en het verzet te helpen.

Dat is tenminste hoe ik beide films heb ervaren.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kju
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-10 15:59

Kju

Nou ja, er zijn wel veel mensen die het er niet over eens zijn. Het web zit vol posts er over.

[ Voor 4% gewijzigd door Kju op 27-11-2012 15:48 ]

PSN: Kjujay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
Kju schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 14:57:
In de originele (die ik wel heel leuk vond) is het een droom, in de remake begon ik op het einde in te dommelen (vond het geen goede film), heb dus eigenlijk niet goed opgelet. Ik vroeg me eerder af hoe The Fall in elkaar steekt. Met name het dwars-door-de-kern-met-zero-gravity-aspect en dan ook nog (in de kern?) omdraaien om door te vallen..

En sommigen gaan wel ver om het uit te zoeken..
Hoe kan je een film met Kate Beckingsale EN Jessica Biel nu niet goed vinden ;)
Maar idd the Fall, kan volgens mij gewoon niet. Idee is wel erg leuk uitgedacht. Zeker dat ze omgedraaid moeten worden omdat ze anders ondersteboven aan de andere kant komen :)

Zoals in de OP kan ik mij het orgineel niet meer herinneren maar wat ik van de reviews etc lees wijkt hij toch wat af. Dat betekend dus ook dat de remake gewoon een andere plot twist kan hebben.

Echter als ik al die comments etc lees krijg ik het idee dat het gewoon de bedoeling van de film is om geen "fatsoenlijk" einde te maken en dat je mag denken wat je zelf wilt. Er zitten gewoon teveel tegenstrijdige zaken in die elkaar uitsluiten.

Als het een droom is hoe kan hij dan voordat hij in Rekall gaat al echte dromen hebben over Melina die hij later pas ontmoet
Als het een droom is hoe kan hij dan voordat hij in Rekall gaat toevallig die droom op dezelfde momenten hebben

Als het geen droom is waar is dan dat teken gebleven op zijn arm dat hij kreeg voordat hij in Rekall ging
Als het geen droom is, hoe toevallig is het dan dat hij net de Rekall droom van geheim agent zou krijgen

[ Voor 34% gewijzigd door thewizard2006 op 28-11-2012 08:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je een vrije val maakt, ben je de gehele tijd gewichtloos en kun je je relatief vrij bewegen ten opzichte van alles dat ook valt. De zwaartekracht draait bovendien niet ineens om. De zwaartekracht neemt langzaam af tot nul, en wordt geleidelijk weer groter maar dan de anderre kant op;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-10 14:08
Simpel. Het is geen droom.

Je kan namelijk alleen dromen van gezichten die je al een keer hebt gezien. Dit betekend dus dat de eerste droom van hem waarin Jessica Biel voorkomt echt is gebeurt of in ieder geval heeft hij haar al een keer ontmoet.
Dus hij is inderdaad de verzetsheld.

Item 4 op deze lijst (bronvermelding onderaan.) http://www.geekinheels.co.../04/sleep_infographic.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-10 16:34

Collaborator

You! Cake or Death?

Het hele vraagstuk "is het een droom" zat sterk in het origineel, maar in de remake word het alleen tijdens de film gebruikt voor wat cliche plottwists, maar uiteindelijk is het gewoon dus allemaal echt. Het originele idee word uiteindelijk overboord gegooid.

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

MuddyMagical schreef op woensdag 28 november 2012 @ 08:54:
Je kan namelijk alleen dromen van gezichten die je al een keer hebt gezien. Dit betekend dus dat de eerste droom van hem waarin Jessica Biel voorkomt echt is gebeurt of in ieder geval heeft hij haar al een keer ontmoet.
Dus hij is inderdaad de verzetsheld.
Want als ik droom over een meisje in rol X dan moet zij ook echt in het dagelijkse leven rol X hebben? Wat een hoer dan! :+ Als het een droom was: misschien was Jessica gewoon de koffiejuf die hij iedere dag ziet op weg naar werk. Ook dan is het een bekend gezicht.

Ook IMHO: in deze film is er gewoon te weinig door gedacht door de scriptschrijvers, zijn er wat scenes gesneuveld of is de SFX-man een keer wat vergeten. Of is het expres zo gedaan zodat er lekker veel exposure wordt gegenereerd zoals dit topic :+

[ Voor 16% gewijzigd door F_J_K op 28-11-2012 20:41 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCFreak
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 31-12-2022

DCFreak

If it aint broke, dont fix it.

Het verhaal is, vanaf dat hij onder zeil gaat bij Rekall, een droom. Echter is hij in werkelijkheid ook een geheim agent, maar dat is voor het vervolg :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
Ik ga er maar gewoon vanuit dat het echt is, heel veel toeval in het spel zit en dat de "stempel" door al het geweld en zweet er af is geweekt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
Ik heb die stempel volgens mij gemist. Iemand screenshotje ervan?

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
NitroX infinity schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 12:43:
Ik heb die stempel volgens mij gemist. Iemand screenshotje ervan?
Uh, het gebeurd zodra hij de injectie krijgt bij Recall en op het einde zie je hem over zijn arm wrijven (of ernaar kijken) waar de stempel zou moeten zitten maar hij is weg. Voor zover ik mij kan herinneren een soort rondje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
Hmm, gemist. Ik wist wel dat hij een kogelwond had aan een hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
NitroX infinity schreef op donderdag 06 december 2012 @ 13:56:
Hmm, gemist. Ik wist wel dat hij een kogelwond had aan een hand.
Dat is wat anders :) Maar ook dit is weer zo'n dingetje is het een droom of niet. Je zou hierdoor weer denken dat het echt is aangezien die chick ook een kogelgat heeft in haar hand. In de begin scene in zijn "droom" waar hij wilde ontsnappen werden ze door hun handen geschoten.

Pagina: 1