• Deruxian
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Topicstarter
Hallo,

Binnenkort krijg ik de hd televisie van mijn ouders op mijn kamer. Nu wil ik graag het beeld van mijn pc overbrengen naar mijn tv. Bij mijn ouders doe ik dat via hdmi (tv)-hdmi (laptop). Alleen zag ik dat mijn videokaart 2x DVI had. Nu is er volgens mij een DVI to HDMI adapter meegeleverd of anders koop ik er een. Ik heb verder niet heel veel verstand hiervan maar ik las op internet dat audio een probleem ging opleveren?

Weet iemand misschien of dit zo is, en of er wat aan te doen is? Zou een videokaart met een HDMI output wel werken bijvoorbeeld (liefst niet natuurlijk...)

-Bedenk net, zou een mediaplayer (die wd live) ook een oplossing kunnen zijn? Die is 80 euro en nog altijd goedkoper dan een andere videokaart.

[ Voor 13% gewijzigd door Deruxian op 26-11-2012 01:57 ]

• Nightquest77
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 08-07-2025
Ik heb zelf een HD4870 met een 42 plasma televisie er aan hangen.

Ik gebruik een DVI-> HDMI converter, en ik kan geluid over de TV afspelen als ik dat wil. Ik heb dit getest, en weet zeker dat dit dus kan. Maar een surround setje van Logitech of iets dergelijks zorgt wel voor een veel betere geluidservaring, dus dit raad ik je dan ook aan!

LR AWD | WIT | WIT | 19" - Order 27 SEPT - RN 10 OKT - VIN 28 NOV - SMS 20 NOV - Delivery - 27 Dec 14:30 Amsterdam

• Deruxian
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Topicstarter
Ok, Bedankt. Maar zo'n speakersetje (logitiec z323 bv) kan ik direct aan mijn Panasonic Viera hangen?

Ik vond ook zogenaamde soundbars alleen ware deze een veelvoud duurder (200+) terwijl ik zelf een setje van creative heb voor mijn pc en die geeft echt goed geluid, ook als ik een film kijk. Bied zon soundbar dan zoveel meerwaarde?

edt: bedenk me net, zou dit ook mogelijk zijn:

WD TV LIVE mediaplyer - panasonic Viera - PC speakers op tv
of kan je de pc speakers op de mediaplyer aansluiten?

excuus voor vele vragen...

[ Voor 53% gewijzigd door Deruxian op 26-11-2012 12:13 ]

• Nightquest77
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 08-07-2025
Je hangt gewoon je surround geluidsset aan je computer. En de panasonic viera hang je ook aan de computer door middel van de dvi-> hdmi kabel.

Ik zou geen mediaplayer of soundbar kopen, voegt bij jou niet zoveel toe denk ik, want alles wat die dingen kunnen kan een computer met surroundsetje ook. Verbruikt wel iets meer stroom, maar dat merk je niet op de rekening.

LR AWD | WIT | WIT | 19" - Order 27 SEPT - RN 10 OKT - VIN 28 NOV - SMS 20 NOV - Delivery - 27 Dec 14:30 Amsterdam

• SpankmasterC
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 02-01 23:53
Nightquest77 schreef op maandag 26 november 2012 @ 11:17:
Ik heb zelf een HD4870 met een 42 plasma televisie er aan hangen.

Ik gebruik een DVI-> HDMI converter, en ik kan geluid over de TV afspelen als ik dat wil. Ik heb dit getest, en weet zeker dat dit dus kan. Maar een surround setje van Logitech of iets dergelijks zorgt wel voor een veel betere geluidservaring, dus dit raad ik je dan ook aan!
Even iets anders tussendoor, gebruik je een normale DVI -> HDMI converter of degene die bij je kaart zat?

Ik ben de meegeleverde namelijk kwijt en vraag me af of deze speciaal voor deze kaart is of dat iedere generieke converter werkt