maximale resolutie videokaart

Pagina: 1
Acties:

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08-02 11:37
Hallo

Even een kort vraagje.
Ik zit te kijken voor een nieuwe computer en was nu aanbeland bij het grafische deel.
Voor monitoren ben ik redelijk geinteresseerd in de LG IPS277L-BN en LG IPS237L-BN.

Ik weet nog niet zeker wat ik ga doen, maar een van de opstellingen die me wel interessant lijken is 1 27" versie en aan weerszijde een 23 inch.

Qua videokaart zit ik te kijken in het HD7970, gt670/680 gebied.
Bij azerty zag ik bij bijvoorbeeld. de Gigabyte GV R797OC-3GD staat:
Max. resolutie: 2560 x 1600
Max. aantal ondersteunde monitoren: 4

Is die resolutie per monitor of in totaal?

In het laatste geval zou dat betekenen dat 3 1080p schermen niet tegelijk kunnen (3x 1920 = 5760).

Zo'n high end kaart trekt dat toch wel?

bedankt
Timberleek

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

het is maximaal 4x 2560x1600.

Je kan er dus prima 3 of 4 fullhd schermen aanhangen als je daar behoefte aan hebt.

Waar je natuurlijk wel rekening mee moet houden, is dat Eyefinity setups veel rekenkracht vereisen.

People as things, that’s where it starts.

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Max resolutie is per scherm idd.

Eyefinity hoeft heel niet veel power te hebben overigens. Ligt meer aan wat je op de schermen wil weergeven. Gamen is wel meer power nodig dan op 4 schermen een browser fullscreen draaien. Dan kost je amper wat rekenkracht.

Ey!! Macarena \o/

• timberleek
voor het systeem zat ik nu te denken aan een 3770k (met wat overclock natuurlijk), 16GB ram en een grafische kaart uit de 7970/gt670/gt680 regio.

Daarmee moet ik toch wel wat neer kunnen zetten?

• Oraijon
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-12-2025
Houd er ook rekening mee als je voor Nvidia gaat, dat je max voor 3 schermen in Surround kan gaan met een eventuele 4e er los bij (gamen gaat dan dus alleen op de eerste 3).
En de drie schermen die je in Surround zet moeten ook dezelfde resolutie zijn. Als je dus van plan bent om een 27" main screen te nemen met twee 23" in portrait aan weerszijden, kan je best voor een AMD kaart gaan want met Eyefinity ben je wat vrijer daarin :)

Tenzij je natuurlijk alleen gaat gamen op je center screen en de andere twee voor Skype/TS/etc gaat gebruiken, dan maakt dat niet uit :)

• timberleek
nu kunnen die lg's volgens mij niet draaien, maar dat is wel een beperking bij die nvidia's dan...
Pagina: 1