• Rebbelx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18-11 15:07
Hallo,

Op dit moment zijn ik en mn vriendin een huisje aan het bouwen. In onze nieuwe woning wensen we een surround systeem te installeren. 5.1 setje. Het bedrag dat we hier maximaal wensen aan te besteden is 1200 euro, dit incl versterker. De set is bedoel om enkel films mee af te spelen via onze mediaplayer die aangesloten is op onze nas. Gisteren zijn we bij een speciaalzaak geweest. We hebben daar een paar sets beluisterd. Een kef set kwam hier als beste uit maar was te duur voor ons budget. De lagere reeks was wel goed voor ons budget en was volgens de uitbater ook een prima set. Dit is de kef KHT2005.3 set. Hier raadde hij ons een pioneer versterker aan. Dit samen zou op 1200 euro ongever komen. De kef set bij hem zou rond de 900 euro kosten. Achteraf zocht ik deze set op op internet en vond ik deze aan 600 euro. Nu goed de verkoper moet er ook wat aan verdienen. Volgens de verkoper was dit zo ongeveer het beste wat we voor ons budget konden krijgen. Klopt dit of zijn er alternatieven die beter zijn?

Bedankt.

• Nicklazzz
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:16
Is een Jamo set met een versterker geen optie? Zie ze hier vaak voorbij komen de laatste tijd.

• JPS
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

JPS

Tweedehands? Er is een boel moois te vinden.
Sowieso zou ik inderdaad voor een losse 5.1 set met actieve subwoofer gaan en dan een deftige receiver erbij. Ik heb zelf een Infinity Oreus 5.1 set. Oerdegelijk metaal uitgevoerd, voor de films en tv perfect. Voor stereo heb ik los audiofiel systeem, mooie muziek moet je niet via een surround set willen weergeven :X

Ik zie nu toevallig een mooie Infinity Oreus set op MP staan, zelfs met een receiver erbij. Geen geld voor het geheel. Receiver zou ik wel met HDMI nemen overigens.

• Rebbelx
2dehands is geen optie. We willen iets nieuws kopen. Verder willen we geen megagrote speakers. Graag kleine speakers

• JPS
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

JPS

Receiver snap ik, maar luidsprekers gaan lang mee. Zelf heb ik na allerlei plastic spul beluisterd te hebben voor de Oreus gekozen, omdat deze nog een zeer goed geluid geven voor het relatief kleine formaat. Op dat MP fotootje zijn de fronts op een statief geplaatst, die zijn er ook af te halen.

Je moet het zelf weten, maar een nieuw 5.1 setje van 600e haalt het bij lange na niet bij deze Oreus set... Besteed in ieder geval niet te weinig aan de luidsprekers, die zijn meer bepalend dan de receiver.

Verwijderd

Ik zou eens kijken naar de boston acoustics a 25 speaker.
Redelijk compact met toch een vol geluid.

• -NRG-
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13-11 22:05
Je kan ook eens kijken op WhatHiFi: http://www.whathifi.com/r...ma/style-speaker-packages

[ Voor 4% gewijzigd door -NRG- op 25-11-2012 23:10 ]

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:05

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

AUD > CEA

Wise enough to play the fool

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19:39
Naar mijn mening, *disclaimer* MENING, krijg je geen beter geluid dan door spreiding van het geluid. En dat wordt mede bepaald door hoveel ruimte de speakers in hun behuizing hebben, de kwaliteit en plaatsing van die speakers en een flinke dosis subjectiviteit.

Wat je nu precies moet nemen weet ik ook niet, maar wat ik eigenlijk wil zeggen is dat als ik jouw doel zou hebben ik zou zoeken naar optimale grootte/kwaliteit. Je hoeft niet meteen zuilen neer te zetten maar denk er wel over na, ja je moet er een tijd tegen aan kijken, maar ook naar luisteren. ;)

• Rebbelx
KnoxNL schreef op maandag 26 november 2012 @ 00:52:
Naar mijn mening, *disclaimer* MENING, krijg je geen beter geluid dan door spreiding van het geluid. En dat wordt mede bepaald door hoveel ruimte de speakers in hun behuizing hebben, de kwaliteit en plaatsing van die speakers en een flinke dosis subjectiviteit.

Wat je nu precies moet nemen weet ik ook niet, maar wat ik eigenlijk wil zeggen is dat als ik jouw doel zou hebben ik zou zoeken naar optimale grootte/kwaliteit. Je hoeft niet meteen zuilen neer te zetten maar denk er wel over na, ja je moet er een tijd tegen aan kijken, maar ook naar luisteren. ;)
Abolsuut, ik snap perfect wat je bedoeld. Moest het van mezelf alleen afhangen, ik zou me weinig van de looks van de speakers aantrekken. Enkel de kwaliteit van het geluid zou voor me van belang zijn. Echter, ik moet ook rekening houden met de mening van de vriendin. Uiteindelijk legt ze bij voor het surround systeem. Ik kan haar mening perfect begrijpen. Ze wil onze woning mooi inrichten en wil geen lelijke speakers in onze woonkamer. Zijn dit weekend naar een speciaalzaak geweest en ik kan je garanderen, bookshelf speakers vindt ze niet mooi, grote floorspeakers vindt ze te lomp overkomen. Dan schieten er dus enkel nog een beperkt aantal sets over. Dusja, is het een beetje de gulden middenweg vinden, tussen looks en kwaliteit van speakers. Zo kwamen we uit bij de Kef 2005.3 reeks. Betreft grootte van de speakers willen we echt niet groter gaan. Het is ook de bedoeling dat alles op / tegen de muren zal bevestigd worden. Op die manier hebben we ook geen last van kabels over de vloer. 1 vd voordelen als je zoals ons gaat bouwen, alles kan door de elektricien voorzien worden om in de muren te lopen :-)

Dusja, zit ik een beetje te twijfelen. Is dit het beste setje voor mijn budget of is er nog een beter merk dat ik zeker eens moet gaan beluisteren en dat buiten mooi geluid ook nog wat mooi uitziet en kleine speakers bevat ?

EDIT: Hier net de B&W MT-50 set gevonden voor 1550 euro. Wel pak boven mijn budget natuurlijk maar ook wel compacte speakers.Of deze beter klinken dan de Kef 2005.3 set laat ik buiten beschouwing

[ Voor 9% gewijzigd door Rebbelx op 26-11-2012 08:44 ]

• Mandrake466
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-07 09:44
Mischien de Focal Sib&Co 5.1 Speaker Pack nu voor € 699 bij Hificorner?

De Hip stands € 138 (p.p) zijn optioneel.

Ik heb zelf de Canton Movie 130 voor € 400 en dacht nu ook aan de 5.1 set van Focal aangezien de vloestaanders en boekenplank speakers van Focal nogal prijzig zijn.

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

• Rebbelx
Mandrake466 schreef op maandag 26 november 2012 @ 09:14:
Mischien de Focal Sib&Co 5.1 Speaker Pack nu voor € 699 bij Hificorner?

De Hip stands € 138 (p.p) zijn optioneel.

Ik heb zelf de Canton Movie 130 voor € 400 en dacht nu ook aan de 5.1 set van Focal aangezien de vloestaanders en boekenplank speakers van Focal nogal prijzig zijn.
Heb nu ook al veel goeds gelezen over de B&W MT-50 reeks. Wel pakken veel duurder dan mijn budget toelaat. Prijs van die set is rond de 1500 euro

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:35

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Welke speciaalzaken ben je nou allemaal geweest? Alleen die ene bij je in de buurt? Op basis van wat 1 verkoper heeft staan (die best wat mag verdienen, maar een verschil van 300 euro zou ik zelf lekker in mijn zakken steken of bij een goede versterker leggen) een knoop doorhakken? Bad idea ;)

Zoek eerst eens wat meer bedrijven in de regio en ga daar luisteren. Je zegt zelf dat zuilen gauw te komp worden...maar wat is te lomp :?
Ter vegelijking: mijn fronts zijn 108x25x40 cm, maar mijn rears twee maten kleiner en slechts 96x20x30. Dat is qua lompheid een verschil van hemel en aarde, en zo heeft eigenlijk elke producent wel grotere en kleiner speakers in het assortiment.

Ga dus vooral niet over 1 dag ijs :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Rebbelx
The Eagle schreef op woensdag 28 november 2012 @ 13:24:
Welke speciaalzaken ben je nou allemaal geweest? Alleen die ene bij je in de buurt? Op basis van wat 1 verkoper heeft staan (die best wat mag verdienen, maar een verschil van 300 euro zou ik zelf lekker in mijn zakken steken of bij een goede versterker leggen) een knoop doorhakken? Bad idea ;)

Zoek eerst eens wat meer bedrijven in de regio en ga daar luisteren. Je zegt zelf dat zuilen gauw te komp worden...maar wat is te lomp :?
Ter vegelijking: mijn fronts zijn 108x25x40 cm, maar mijn rears twee maten kleiner en slechts 96x20x30. Dat is qua lompheid een verschil van hemel en aarde, en zo heeft eigenlijk elke producent wel grotere en kleiner speakers in het assortiment.

Ga dus vooral niet over 1 dag ijs :)
Ben ik ook niet van plan. Wat idd voor de ene een grote speaker is, is voor de andere klein. Dat is allemaal relatief. Maar wij zoeken dus echt iets zoals de Kef of B&W reeks zoals ik hierboven gepost heb.
Pagina: 1