Toon posts:

Nieuwe configuratie voor Lightroom/photoshop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Allen,

Ik ben mij aan het orienteren naar een compleet nieuwe desktop. Doel is om veel data te kunnen opslaan (Hdd heb ik al) en een snel systeem om fotobewerking te doen van grote foto's (tig MB's). En voor de hobby af en toe een HD filmpje editen. Maar dat laatste is leuk, extra...

Ik heb de laatste 5 jaar geen systemen aangekocht (werk laptops gebruikt) waardoor ik niet alles scherp hebt. Via onderstaande link heb ik een systeem samengesteld. Budget is ongeveer 1000 euro. Zit ik goed?

Ik heb na de reacties en nog wat lezen de videokaart weggelaten, die schijn ik niet nodig te hebben.. klopt dat?

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7 3770K Boxed€ 298,-€ 298,-
1Gigabyte GA-Z77X-D3H€ 119,90€ 119,90
1Cooler Master Silencio 550€ 68,-€ 68,-
1Scythe Mugen 3 Rev. B€ 31,50€ 31,50
1KinKHX1600C9D3K4/16GX€ 59,95€ 59,95
1Corsair Builder CX500 V2€ 56,95€ 56,95
1Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB€ 92,40€ 92,40
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 726,70

[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2012 08:49 . Reden: Wensenlijstje vanuit Tweakers toegevoegd. (thanks to @bos97) ]

• michaelscott
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 01-11-2025
Videokaart is in ieder geval niet goed, neem de hd 7850, of als het een nvidia karat moet zijn een gtx 660. Volgens mij kan je echter ook rond met een videokaart van 100 euro->hd 7770. Zoek ook nog even uit of lightroom gebruikt maakt van hyperthreading, anders-> i5 3570k.
Hoop dat je hier iets mee kunt!

ps. Kijk of je een wenslijst kunt maken, dan genereer rml code, plak die code in dit topic, leest allemaal nog wat overzichtelijker!

Verwijderd

Topicstarter
Top! Dank! Ik zal morgen even een wensenlijstje maken.

Verwijderd

Als je geen games speelt heb je geen graka nodig en kun je de APU van de i7 gebruiken. Scheelt een behoorlijke slok op je budget.

Verder zou ik kiezen voor 16GB Ram aangezien fotobewerking geheugen kan slurpen en wellicht een 2e SSD waar je je WIP op kunt zetten (scheelt laadtijd).

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 25 november 2012 @ 23:30:
Als je geen games speelt heb je geen graka nodig en kun je de APU van de i7 gebruiken. Scheelt een behoorlijke slok op je budget.

Verder zou ik kiezen voor 16GB Ram aangezien fotobewerking geheugen kan slurpen en wellicht een 2e SSD waar je je WIP op kunt zetten (scheelt laadtijd).
Heb wensenlijstje toegevoegd en grafische kaart weggelaten. 2e SSD voor WIP? Die moet je mij uitleggen. Ik wil gewoon Windos + software erop zetten en de foto's op een 2x 2TB 7400rpm RAID zetten... Kan dat ook?

• funnyname
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-11-2025
moet deze niet naar DAA?

Ga je overclocken?

Verwijderd

Topicstarter
funnyname schreef op maandag 26 november 2012 @ 10:09:
moet deze niet naar DAA?

Ga je overclocken?
Overclocken is zeker iets wat ik wil proberen. Geen ervaring dus zal conservatief zijn...

DAA is inderdaad een betere forum-plek. Ik ben nieuw hier en weet nog niet hoe ik deze kan verplaatsen. Iemand?

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm en toen werd het stil in het forum...

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 01-05 14:32
Verwijderd schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 16:42:
Hmmm en toen werd het stil in het forum...
Met WIP wordt volgens mij Work In Process of Progress bedoelt... oftewel, de 'bewerkingschijf' is een andere schijf dan waar het OS op draait voor caching e.d. Of eigenlijk simpel gezegd, al je lopende projecten en objecten staan op de 2e SSD. Dat kan je idd een (kleine) boost opleveren mits je daar goed mee omgaat...

Als je wel eens rondsnuffelt op sites als DeviantArt of SketchFu e.d., dan kom je nog wel eens tekeningen tegen waar er met hoofdletters 'WIP' op staat, wat betekent dat de tekening nog niet af is. Daar komt de afkorting vandaan ;)

Topics moven is overigens een modjes job... je zou eventueel een topic report kunnen doen, of even wachten totdat het wordt opgepikt door een modje.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 26 november 2012 @ 08:51:

Heb wensenlijstje toegevoegd en grafische kaart weggelaten. 2e SSD voor WIP? Die moet je mij uitleggen. Ik wil gewoon Windos + software erop zetten en de foto's op een 2x 2TB 7400rpm RAID zetten... Kan dat ook?
Ja, dat kan ook, zolang je me belooft dat je niet 2 schijven in RAID 0 zet zonder je data op een andere schijf te backuppen. RAID-0 is een absolute no-go als het gaat om data veiligheid.

In LR is het geweldig als je je foto's kunt bewerken vanaf een SSD aangezien de laadtijden minimaal zijn. Helaas is een SSD als primaire opslag onbetaalbaar, dus vandaar om alleen je Work In Progress op een SSD te zetten en als je de platen bewerkt hebt te moven naar een HDD :)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor alle tips! Dan begin ik eerst maar eens met 1 SSD maar moet ik overwegen een andere later toe te voegen (budget).

De cooler voor de CPU is die goed genoeg om de CPU ook nog eens een keer een zetje te geven?

Dan ga ik vandaag maar eens even de order plaatsen

• funnyname
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-11-2025
ja de cooler kan prima gebruikt worden met een conservatief overclockte setup
Pagina: 1