Externe HD ziet eigen geheugen niet

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 428312

Topicstarter
Ik loop al een geruime tijd tegen een probleem aan, een probleem dat ik maar niet opgelost krijg.
Een paar maanden geleden wilde ik mijn externe HD gebruiken om Chrome OS te installeren op mijn netbook. Als leek dat ik ben faalde ik daar natuurlijk hopeloos in en wilde ik mijn externe HD weer in ere herstellen. Nadat ik dat had gedaan zag ik ineens dat de externe HD nog maar bestaat uit 1GB, terwijl dat 250GB moet zijn.
Formatteren van de HD heeft geen zin, het blijft 1GB. Nu zag ik op internet wel mensen die er ook last van hebben maar genoemde oplossingen heeft bij mij geen resultaat opgeleverd.
Hopelijk kent iemand het probleem zodat ik het eindelijk kan oplossen. Alvast bedankt :)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 15758

Allereerst: geheugen wordt mee bedoelt tijdelijk werkgeheugen ofwel RAM. Geheugen is iets anders dan opslag. Opslag blijft behouden nadat de stroom er af is geweest, bij het meeste geheugen is dat niet zo.

Om je te kunnen helpen met je probleem heb ik meer informatie nodig, zoals:
  • Wat voor operating system gebruik je?
  • Kun je een screenshot laten zien van hoe de schijf eruit ziet in Disk Management (start->uitvoeren->diskmgmt.msc)
  • Kun je de SMART gegevens laten zien met CrystalDiskInfo?
Dat is een goede start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik maak gebruik van Windows 7 64Bit en hierbij een screenshot van Disk Management:

Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/2d6uwav.jpg

De externe HD is zelfs opgedeeld in twee delen ( G van 1GB en H van 16MB ).
CrystalDiskInfo is mij niet helemaal duidelijk, zelf heb ik dat programma ook nog nooit gebruikt. Ik heb er wel alvast en screenshot gemaakt ( ben ik wel op de juiste plek in dat programma? ) maar zie schijf G en H nergens terug :$

Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/bfm3c.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 15758

SMART ziet er goed uit. Je hebt gewoon allemaal kleine partities op je schijf. Kortom: formatteer de schijf om hem te kunnen gebruiken in Windows.

Aangenomen dat er niets waardevols op de schijf staat:

1. rechts klik op alle partities (van de 2e regel waar jouw 250GB schijf staat) en kies voor Verwijder partitie of iets in die richting.
2. je hebt nu als het goed is één groot grijs blok 'unpartitioned' of niet-gepartitioneerd.
3. Rechts klik op dit grijs stuk en maak één grote nieuwe partitie van 238GiB / 250GB.
4. Drive letter geven en je kunt hem weer gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Het kan zo simpel zijn :$. Maar super, bedankt! Het is gelukt :D