Toon posts:

Iphone gebruiken als router, maar 3g verbinding

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dag mensen,

Ik ben opzoek naar app die ervoor zorgt dat mijn iphone als een repeater/extender fungeert.
Natuurlijk weet ik van het verhaal persoonlijke hotspot, maar die gebruikt mobiel internet (Ik wil dat de iphone niet mobiel internet gebruikt.
Wat ik wil is dat het een verlengstuk wordt van mijn thuis wifi, zodat ik me laptop kan koppelen aan mijn iphone.

Zouden jullie mij graag willen helpen om dit op te lossen?

Met vriendelijke groet,

R-Dee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:09
Als je een jailbreak hebt kan je mywii installeren. Deze kan een wifi verbibding doorgeven via kabel/wifi/bluetooth :)

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• forzabesiktas
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 28-09 20:10
Als je met je iPhone verbind met je wifi en hierna tether over usb aanzet gebruik je dezelfde functie maar dan met een kabeltje :)

tikfouten? tjah..m..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:22
Waarom wil je je iPhone hiervoor gebruiken, en koop je niet gewoon een extra accespoint, of een wireless repeater?

Er zal vast iets bestaan, maar ik denk dat de troughput van de iPhone bedroevend laag zal zijn, waardoor het erg traag gaat worden

[ Voor 37% gewijzigd door ThinkPad op 26-11-2012 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-09 10:54

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Aangenomen dat mywii het ondersteunt (ik ken het niet), heb je 2 opties:

1. Leg je iPhone binnen bereik van je AP neer, en verbind met je Mac aan je iPhone via wifi.
Voordelen: groter effectief bereik
Nadelen: tenminste een halvering in theoretische throughput. Elke bit die verstuurd moet worden moet immers ontvangen en daarna weer verzonden worden door de iPhone. Ook latency zal hier onder te lijden hebben.

2. Hang je iPhone met USB aan je Mac, verbind je iPhone via Wifi aan je AP
Voordelen: -
Nadelen: -
Opmerkingen: waarom zou je beter bereik hebben via een iPhone die met een USB kabel aan je Mac hangt (en zich dus dichtbij je Mac bevindt), dan met je Mac zelf?

Ik zou persoonlijk investeren in een wifi extender of een extra/beter accesspoint.

Launching containers into space