Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• afca020
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23-08 15:28
Sinds enige tijd ben ik op zoek naar een low-budget smartphone, het liefste met Android. Na enig speurwerk ben ik uitgekomen bij de waarschijnlijke keuze tussen de Samsung Galaxy Y en de LG E400 Optimus L3.
Ik ben van de plan de telefoon voornamelijk te gebruiken voor Whatsapp, Facebook e.d., dus wat mij betreft hoeft hij geen high-end camera of iets te hebben. Als de telefoon lekker snel werkt en een helder en scherp, goedwerkend, beeld heeft ben ik al blij.

Kunnen jullie me één van deze twee, of wellicht een andere, aanraden? En op basis waarvan?

Alvast bedankt. :)

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Tja.... ligt er natuurlijk aan, wat je gewend bent, maar snel zijn deze budget androids sowieso niet, vergeleken met betere toestellen hebben ze allemaal meer of minder lag door te weinig geheugen en de LG heeft ook helemaal geen "helder en scherp" display (van de Samsung weet ik dit niet).
't Hangt er dus helemaal vanaf, wat je nu voor een telefoon hebt, is dat een nog goedkoper toestel, dan vallen deze twee misschien nog mee ;)

Verwijderd

Ik weet niet of je nog steeds twijfelt, maar ik zou ze beide gewoon eens in de hand nemen in een telefoonwinkel of de Media Markt. Dan kun je gelijk zien wat je van beide beeldschermen vindt. Ik heb gelezen en gehoord dat de Y een beduidend beter scherm heeft als de LG L3. Ikzelf heb de LG L3 voor een spotprijs kunnen aanschaffen dus ik ben er tevreden mee, maar als ik de volle mep er voor moet betalen zou ik niet erg tevreden zijn. Het scherm is voor het aantal pixels eigenlijk iets te groot waardoor je een pixelachtig effect krijgt. Daarnaast is het door een resolutie van 240x320 niet erg scherp en is de kijkhoek erg slecht. Het scherm van de Y is volgens mij iets kleiner met eenzelfde aantal pixels dus misschien gaat dat beter. Nog mooier is als je gewoon een telefoon koopt met een hogere pixeldichtheid zoals 480x320 / 320x480 of hoger :). Voorheen had je altijd de budget ZTE Blade bij KPN (niet de snelste) maar wel met een scherm van rond de 800x480 meen ik.