Op een laptop draai ik Ubuntu 12.04 met daarnaast Windows+enkele NTFS datapartities. Interne partities kunnen conform de standaard polkit-regels van Ubuntu zonder verdere interacties via de gui worden gemount door admins, niet door reguliere users (die moeten zich dan als admin authentificeren). Nu wil ik de reguliere users de mogelijkheid geven één van die NTFS-partities te mounten zonder dat admin-rechten nodig zijn.
Voor zover ik weet moet ik daarvoor een nieuwe polkit-action aanmaken (voor het mounten van die bepaalde partitie) en dan rechten voor die actie toekennen aan de users waarom het gaat. Ik neem aan dat ik alle bestanden in /etc/polkit-1/localauthority/50-local.d moet plaatsen, maar ik moet zeggen dat het mij vooralsnog veel moeite kost om de benodigde bestanden te maken (de manpages bekijk ik natuurlijk wel).
Heeft iemand ervaring hiermee/kan iemand mij tips geven?
Voor zover ik weet moet ik daarvoor een nieuwe polkit-action aanmaken (voor het mounten van die bepaalde partitie) en dan rechten voor die actie toekennen aan de users waarom het gaat. Ik neem aan dat ik alle bestanden in /etc/polkit-1/localauthority/50-local.d moet plaatsen, maar ik moet zeggen dat het mij vooralsnog veel moeite kost om de benodigde bestanden te maken (de manpages bekijk ik natuurlijk wel).
Heeft iemand ervaring hiermee/kan iemand mij tips geven?