Pc start niet met displayport ingeplugt

Pagina: 1
Acties:

• thechib12
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09-02 13:29
Beste mede-tweakers,

Ik heb nu een tijdje een nieuw systeem:
i5-3570k @ 4,5GHZ
Gigabyte Z77x-D3h
7950 WF3 in CF
De monitoren zijn 3x Dell U2312HM
Ik heb hierop 3 monitoren aangesloten, alle 3 op een videokaart. Ze zijn verbonden met een DVI-> DVI, DVI-> Hdmi en een Displayport-> Minidisplay port. Hier hoeft geen actieve adapter tussen, omdat de schermen al een displayport bezitten.

Nu start mijn pc niet op als de displayport is aangesloten, als ik hem eruit haal, de pc boot en daarna er weer inplug is er niks aan de hand. Maar dit gaat toch vervelend worden!

Ik heb de bios geupdate naar de laatste versie.

Ik heb uiteraard hierna gegoogled, en het ligt aan de kabel. Pin 20 zorgt ervoor dat mijn pc niet wil opstarten. Dus om het te verhelpen, moet dat pinnetje eigenlijk verwijderd worden.

En hier komt dus het probleem, Kan ik gewoon met een tangetje pin 20 uit de displayport knippen, en dan is alles weer goed? Of komt hier meer bij kijken? Moet ik ook nog wat doen met de Minidisplayport? Ik ben ten einde raad en ik zou graag dit vervelende probleem willen oplossen!

-ChiB

PS: Ik weet niet of ik het in het juiste topic heb geplaatst, het kan namelijk ook in Electronica omdat het probleem bij de kabel ligt!

[ Voor 5% gewijzigd door thechib12 op 25-11-2012 15:45 ]

• blackwolf40
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 08-08-2025
het is op te lossen om pin 20 uit de kabel te verwijderen dan zou hij weer normaal moeten werken of je moet op zoek naar een merk kabel waar de 20 pins niet is aangesloten.

• thechib12
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09-02 13:29
Dus het enige wat ik hoef te doen is Pinnetje 20 in mijn displayport weg te halen, en dat is alles? Ik hoef dus niks te doen met de mini displayport aansluiting?