Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Verwijderd

Topicstarter
Je kunt op hedendaagse dual-sim smartphones beide sims aanzetten, of een van de 2 op standby (bv. als je zakelijk even niet gestoord wilt worden), of instellen welke sim je voor welke mogelijkheden gebruikt. Over dit laatste heb ik een vraag. Dit laatste is op 2 manieren interpeteerbaar. Ik kan daar nergens concreet antwoord te vinden op internet.

Is het bij dual-sim mogelijk om de abonnementsmogelijkheden van beiden kaarten uit te wisselen op de volgende manier: Stel een sim in je telefoon is een nummer met bel/sms-only abonnement, en de andere sim is een nummer met een databundel. Is het dan mogelijk om over het nummer dat geen data-bundel heeft wel internetmogelijkheden te gebruiken (bv. whatsapp)?

Zou te mooi zijn voor woorden lijkt me. Ik bekeek o.a. een review van Acer Liquid Gallant Duo, daar werd duidelijk gezegd simdiensten zijn combineerbaar. Maar daar werd niet dieper op ingegaan.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:20

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Met mijn vorige telefoon (E-ten DX800, tegenwoordig Acer DX800) kon ik semi kiezen welk abo ik voor web wilde gebruiken. Van dat abo moest ik namelijk de SIM in de primaire simhouder doen. Hij pakte voro data altijd de sim nummer 1.
Ook logisch overigens, anders zou je telefoon lekker gek worden, want welke dataverbinding moet ie kiezen als ie er twee heeft? Dus standaard gewoon 1 gateway naar buiten - die van de primaire sim.
Nou was die E-ten een Win mobile 6.5 toestel, maar het zou me niks verbazen als het bij de hedendaagse android toestellen nog steeds zo werkt :)

Wat ze met "simdiensten zijn combineerbaar" denk ik bedoelen, is dat je bij bellen en sms'en kunt kiezen welke sim en dus welke provider je gebruikt.

[ Voor 11% gewijzigd door The Eagle op 25-11-2012 16:35 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-11 22:26
Ik heb een Samsung Galaxy S Duos, sim 1 = prive en sim 2 = zakelijk, beide active

Ik heb voor sim 1 whatsapp maar als ik sim 2 als data gebruik kan natuurlijk ook gewoon Whats app ontvangen; je kan immers ook via Wifi whatsapp ontvangen, zit namelijk gekoppeld aan de applicatie ID niet aan je sim kaart.

Ik heb altijd gezocht naar een fatsoenlijke dual sim android en dit is de eerste waar ik blij van ben geworden. :)

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

• MauvL
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 01-11 09:32
Ik stuit per ongeluk op een blije bezitter van de S Duos. En dat terwijl ik juist op zoek ben naar vervanging. Het enige dat deugt aan dit toestel is het dual sim systeem.
Geluid (microfoon) is slecht en single core in combinatie met Android 4, 512 mb intern geheugen en een overgevoelig aanraakscherm maakt werken met dit ding vaak een ergernis.

Ik heb gezien dat er nu een Samsung Grand is geïntroduceerd, waarvan de specs er veelbelovend uitzien, op de schermresolutie na. Er is alleen nog weinig gebruikservaring bekend en het is een stuk duurder.
Dual sim is nog geen gemeengoed en alleen via internet verkrijgbaar. Niet in de winkel waar je m even zou kunnen uitproberen.

Kortom @Ballebek, nog steeds blij?

• EverLast2002
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 08-11 18:19
Hier ook een S Duos bezitter. Met 1 sim werkt het toestel goed, maar sinds enkele weken heb ik er een 2e sim bijgestoken en sindsdien herstart het toestel spontaan minstens 1x per dag....

sim 1 = Telfort prepaid 500MB internetbundel
sim 2 = Vodafone bel/sms Scherp 110

sim 2 werkt dan enkel op GPRS.

De Acer Liquid had ik inmiddels ook al in het vizier, maar om na een paar weken weer van toestel te wisselen wordt me te gortig.
De HTC Desire V had ook mooi kunnen zijn, maar die komt niet uit in Europa...

[ Voor 8% gewijzigd door EverLast2002 op 06-05-2013 17:07 ]

• MauvL
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 01-11 09:32
De dual sim telefoons zijn, zo blijkt nu, onvoldoende van kwaliteit. Technisch.
Ook de nieuwe Samsung Grand komt er in de tests die wat verder gaan dan alleen het vergelijken van toestelspecificaties, onvoldoende uit.

Ik ben afgestapt van dual sim. Dan maar trucjes met *21* en/of een tweede telefoon. Jammer, maar er is geen andere keus.
Ben nu overgestapt naar een LG Optimus 4X HD. Enkele Sim, maar een heel fijn toestel. Alles loopt soepel en snel.

• EverLast2002
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 08-11 18:19
Dan is de Galaxy Core I8262D die in mei 2013 moet uitkomen ook niks ?
Lijkt me wel een mooi toestel, al lijkt ie erg op de S7562..
http://nl.gsmchoice.com/nl/catalogus/samsung/gti8262d/
Pagina: 1