Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• 448191
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 06-09-2024
Hey,

Wat is de makkelijkste manier om stikstof te kopen? Is niet voor koeling, maar om mee te koken (chocoladekorst te laten stollen terwijl de binnenkant nog warm is) maar er is hier vast iemand die er ervaring mee heeft.

Makkelijk en kleine hoeveelheid heeft de voorkeur.

Dank!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:48
Laat zulke reacties in het vervolg maar achterwege.

[ Voor 78% gewijzigd door Rone op 25-11-2012 16:42 ]

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

• 448191
Die kende ik nog niet, hoe origineel. :O Natuurlijk heb ik gegoogled.

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:48
En van die zeer karige topicstarts kennen we er ook al genoeg van. Mensen die 1 minuut spenderen aan het maken van een topic kunnen antwoorden verwachten waar net zoveel moeite in is gestoken.
Wellicht dat je de talloze stickies gemist hebt, daarom hier punt 3 uit het CAA beleid:
3. Eigen onderzoek is nog steeds vereist (dit is en blijft GoT!) en we verwachten dat je zelf al een idee hebt opgedaan. Voor sommige componenten kun je in dit forum al beginnen met lezen van het *Algemeen Advies*. Doe dit dan ook voordat je hier post!
Post je zelf bedachte onderdelen met behulp van de wenslijst in de pricewatch hier. Dat geeft je mede-Tweakers inzicht in waar je zelf aan hebt gedacht en hoe er binnen je budget betere of andere keuzes te maken zijn.

Het is dus verplicht eerst zelf met een voorstel te komen en dit voorstel te onderbouwen. Een simpele opsomming van eisen/wensen is niet wenselijk; je topic wordt in dat geval dan ook gesloten. Je kan in dat geval contact opnemen met de moderator die je topic gesloten heeft om te vragen of hij weer open mag, mits je natuurlijk wijzigingen hebt aangebracht zodat het geheel wel aan de eisen voldoet.

Een simpel antwoord als 'Ik heb heb er niet veel verstand van!' óf 'Ik ben veel sneller klaar als jullie het doen!' is uit den boze. Niemand is geboren met die kennis; neem andere topics door, kijk naar de BBG en lees reviews. Zo leer je er zelf ook het meeste van.
De Pricewatch is hier wellicht niet direct van toepassingen, maar de rest wel. Dus het lijkt mij het beste dat je een overzicht maken van wat je al gevonden hebt, waarom je denkt dat iedere optie wel/niet voldoet en welke twijfels je nog hebt bij de verschillende dingen.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

• 448191
Ik kan googlen wat ik wil, maar het juiste advies ga ik niet vinden, dat heb ik uiteraard al geprobeerd. Ik hoop op iemand die hier ervaring mee heeft, zo niet, dan niet.

Als je het niet hebt (en mij dus niet kunt helpen), kun je twee dingen doen:

1) Het topic links laten liggen
2) Er op een puberale wijze tegen ageren

Jammer. Ik geef mezelf de schuld, ik wist dat dit soort figuren hier rondhangen, onterecht aangenomen dat het publiek hier met mij meegegroeid was.

Mocht iemand hier *wel* een zinnige bijdrage kunnen leveren en niet afgeschrikt zijn door meneer hierboven, houd ik mij nog steeds aanbevolen.

• SlowDown
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18-11 16:47
Jammer dat je zo reageerd.
meneer hierboven heeft namelijk een punt er wordt verwacht dat jezelf ook tijd en moeite in je
openingspost steekt.

Je hebt gezocht op Google maar iets gevonden ?
Zo ja waarom kan/kon je er niets mee, b.v. niet de juiste verpakking ik noem maar wat.
Nu ben ik dit bericht niet alleen begonnen om kritiek neer te pennen dus ik heb ook een link voor je misschien kan je er iets mee.
http://www.neoweb.nl/forum2/index.php?topic=4167.0

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Doe eens lief tegen elkaar. Hier wordt Sinterklaas niet gelukkig van. Als jullie dit willen voortzetten verzoek ik vriendelijk om dat via DM of mail te doen en geen verdere topicvervuiling te veroorzaken.

De eisen voor zowel goede topicstarts als goede reacties staan in Het algemeen beleid.

[ Voor 3% gewijzigd door Rone op 25-11-2012 16:58 ]

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

• Ikke_niet
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:17
Waarom wil je perse koelen met (ik neem aan) vloeibare stikstof?
Dit zal op zich wel te verkrijgen zijn, Maar dit zal in grote thermosfles vervoerd moeten worden.
Deze zul je moeten huren of kopen.
Is droogijs (vast co2) niet veel handiger qua transport en verwerking?

Heb je onderzocht of een simpel coldpack ook werkt?
Pas dan wel even op met het eventuele vocht en de chocolade.

• ötzi
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-11 15:57

ötzi

eclecticus

Volgens mij gaat dit hele principe niet werken, paar vragen ;
Hoe groot moeten de choco ballen worden?
Hoeveel ballen?
Tijd tussen bereiding en uitserveren?
Wanneer gaat dit topic verplaatst worden naar Stuffis Generalis :p

Ik denk dat je sowieso een probleem krijgt of met het (weer) smelten van de buitenlaag of het hard worden van de binnenkant.
Of je zou iets moeten bedenken in de trend van mini soufles en deze afbakken in de oven; krokant van buiten, lekker warm en smeuig van binnen... Mjam!

• Sibylle
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-07-2023
Je kunt het volgens mij gewoon als comsument bestellen:
http://www.airproducts.nl/bulkgases/bulkgassen/stikstof.htm

Er valt goed mee te koken als je weet wat je allemaal ermee kunt. Zorg ervoor dat je een goede handschoen hebt die geen vocht opneemt en die lekker lang is (je wilt niet dat er stikstof IN komt per ongeluk). Een ski want/handschoen is prima.

Verder voldoet een normale thermoskan meestal.
Het is koud spul en je moet er altijd mee oppassen, maar het is niet zo gevaarlijk als sommigen denken. Je kunt het prima over je hand gieten (als je maar geen kuiltje maakt) en je vinger er snel in/uit doen is ook geen probleem.
Het gevaarlijkste is om het te gebruiken in een afgesloten ruimte...het verdrijft zuurstof en is geur en smaakloos. Zorg dus dat er altijd een deur open kan/staat en dat je luchtstroom hebt.

Veel plezier ermee, en maak natuurlijk foto's en filmpjes :D

Ctrl+k

• Gebanned
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 08:17
Een tip voor de beginnes: schroef de thermosfles niet dicht! (tenzij je juist wel een bom wil creëren)

• hendrikjan
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online

hendrikjan

VOORMALIG STUNTMAN

• Decalies
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-11 17:07
Ook even gezocht voor je. Kwam deze webshop tegen: labshop.nl. Ze zouden de website vernieuwen, maar zie niks van een datum. De katalogus die nog te downloaden is, vermeldt vloeibare stikstof (artikel O293). Geen info. verder over levering, prijs, hoeveelheid, etc.

• Arthas
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01-09 11:14
Sibylle schreef op zondag 25 november 2012 @ 19:42:
Je kunt het volgens mij gewoon als comsument bestellen:
http://www.airproducts.nl/bulkgases/bulkgassen/stikstof.htm

Er valt goed mee te koken als je weet wat je allemaal ermee kunt. Zorg ervoor dat je een goede handschoen hebt die geen vocht opneemt en die lekker lang is (je wilt niet dat er stikstof IN komt per ongeluk). Een ski want/handschoen is prima.

Verder voldoet een normale thermoskan meestal.
Het is koud spul en je moet er altijd mee oppassen, maar het is niet zo gevaarlijk als sommigen denken. Je kunt het prima over je hand gieten (als je maar geen kuiltje maakt) en je vinger er snel in/uit doen is ook geen probleem.
Het gevaarlijkste is om het te gebruiken in een afgesloten ruimte...het verdrijft zuurstof en is geur en smaakloos. Zorg dus dat er altijd een deur open kan/staat en dat je luchtstroom hebt.

Veel plezier ermee, en maak natuurlijk foto's en filmpjes :D
Dit is wel een beetje van het kaliber "Don't try this at home". Als je nooit met vloeibare stikstof hebt gewerkt, zou ik toch eerst met een professional gaan praten en niet met de gemiddelde tweaker.
Die geintjes zou ik sowieso zelf niet eens proberen, als je niet weet wat je aan het doen bent. Het vloeibare stikstof over je handen gieten: de meeste handen hebben wel kuiltjes bij de gewrichten. Krijgt stikstof de kans hier te verdampen dan krijg je letterlijk brandwonden.

Voor de TS: http://www.hollandia.nl/H...er-een-techniek.aspx?id=9

"A person ignorant of the possibility of failure can be a halfbrick in the path of the bicycle of history" - Terry Pratchett

• Sibylle
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-07-2023
Arthas schreef op zondag 25 november 2012 @ 20:28:
[...]

Dit is wel een beetje van het kaliber "Don't try this at home". Als je nooit met vloeibare stikstof hebt gewerkt, zou ik toch eerst met een professional gaan praten en niet met de gemiddelde tweaker.
Die geintjes zou ik sowieso zelf niet eens proberen, als je niet weet wat je aan het doen bent. Het vloeibare stikstof over je handen gieten: de meeste handen hebben wel kuiltjes bij de gewrichten. Krijgt stikstof de kans hier te verdampen dan krijg je letterlijk brandwonden.

Voor de TS: http://www.hollandia.nl/H...er-een-techniek.aspx?id=9
Tsjah, je moet je gezonde verstand blijven gebruiken, maar het is niet gevaarlijker dan koken met vuur of werken met lichte zuren/basen etc.
Je kunt bijvoorbeeld prima een beetje in de palm van je hand nemen en het rond laten gaan, de kiertjes rond je nagel of kleine sneetjes/wondjes zijn niet zo erg want het stikstof komt hier niet in.
De huid is ruim 230 graden boven het kookpunt, dus zodra je contact maakt gaat het stikstof verdampen en dit zorgt voor een laagje gas tussen je huid en het vloeibare stikstof. Daarom glijden druppels stikstof ook altijd zo hovercraft-achtig over gladde oppervlaktes.
Als je je huid lang genoeg laat afkoelen door dat koude gas dan krijg je blaren, en zodra er rechtstreeks contact is met de stikstof krijg je ook blaren...maar dat gebeurt niet zo snel.

Ik raad zeker niet aan te gaan spelen met het spul! Wees voorzichtig en altijd behoedzaam, zeker gezien het zuurstof verdrijft!
Maar je hoeft ook niet bang te zijn dat je gelijk naar de dokter moet als je per ongeluk iets over je krijgt of je uitschiet oid.

edit:
btw, ik ben misschien niet de gemiddelde tweaker want ik heb al veel van dat spul over mijn handen gehad, er veelvuldig mee gewerkt en geëxperimenteerd. Ik heb er nooit mee gekookt, maar wel bananen en ander eten mee bevroren.
Maar zelfs al heb ik genoeg ervaring mee, ik blijf altijd opletten en houd mijn verstand erbij! Een ongeluk zit in een klein hoekje, en met dit spul wil je liever geen serieus ongeluk!

[ Voor 10% gewijzigd door Sibylle op 25-11-2012 20:53 ]

Ctrl+k

• Boefmans
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 26-11 11:24

mixing a drink and music

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Weet niet of ze ook aan particulieren verkopen, maar misschien is Air Liquide iets? Die hebben ook stikstof in hun assortiment: http://www.airliquide.nl/...pharma/onze-gassen-3.html

Virussen? Scan ze hier!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Is co2 niet handiger/voordeliger/beter verkrijgbaar? Ook nog altijd -72 graden, dus vast wel genoeg koelend?
(aquaria, brandblussers en biertaps maken er gebruik van)

• ValHallASW
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Ja, of gewoon ijswater. Zolang je je chocola niet onder het vriespunt wilt hebben koelt dat een stuk vlotter - en dat lijkt me geen probleem voor het stollen van een chocoladekorst.

[ Voor 24% gewijzigd door ValHallASW op 26-11-2012 16:28 ]

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:00

ShadowBumble

Professioneel Prutser

ik heb dit ooit eens voor kerstdessert gemaakt, ik heb dit soort bollen gebruikt

Afbeeldingslocatie: http://www.installand.nl/SiteFiles/temp/6916f030638dda914cb1227536eccf80-500x500.jpeg

Alleen dan van RVS, goed op elkaar zetten isolatie tape over de sluiting en de bal met een tang zoals deze :

Afbeeldingslocatie: http://www.bridg.nl/images/shop/970/1.jpg

( Wel handschoentjes aan ivm koud toevoer door het metaal !!!!! )

Met droogijs.

Het is overigens wel even pielen om de ballen goed te krijgen, aangezien je de zijkanten wel dicht moet houden ( lekker chocolade handen ) ik gebruikte mijn vingers hiervoor ( rondje duim/wijsvingers om af te sluiten ) en dan stukje isolatietape eromheen. als hij goed dicht zit even een 30 seconden/klein minuutje in het droogijs en klaar is kees.

Klinkt natuurlijk heel makelijk maar voor de avond supreme heeft het me een week gekost om het goed te krijgen aangezien je dit natuurlijk niet kan voorbereiden.

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

• Mod_Aap
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-11 18:53
Hangt er een beetje vanaf waar je woont maar beste gok is Cryotrans in Rotterdam.
Anders kan je Linde proberen die bezorgen aan huis kost je wel 50 euro + de kosten voor de stikstof.

Probleem is dat je wel echt een dewar nodig hebt, die kan je bij Cryotrans eventueel huren bij Linde Gas weet ik niet zeker. Air Liquide levert trouwens niet aan consumenten.

Verwijderd

_ferry_ schreef op maandag 26 november 2012 @ 16:25:
Is co2 niet handiger .. ? Ook nog altijd -72 graden ... biertaps maken er gebruik van
Ja maar zo'n CO2fles is toch niet -72 graden?
Die CO2 is vloeibaar bij kamertemperatuur onder hoge druk.
(als je het mij vraagt)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2012 03:04 ]

Pagina: 1