Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• svvner
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 09-11 20:30
Hallo,

Ik heb voor het eerst een systeem gebouwd. Dit systeem wil ik gaan gebruiken voor school en daarnaast wat gamen. Nu loopt alleen het systeem elke keer vast. Dit gebeurd op verschillende momenten, er is dus geen structuur in te vinden. Het complete beeld bevriest dan en de computer reageert nergens meer op. Het enigste wat dan nog werkt is de aan/uit knop indrukken. Hieronder wat gegevens van de producten.Ik dacht eerst dat het aan de SSD lag, maar dit is nu uitgesloten doordat ik windows ook op de HDD heb gezet en de SSD heb afgekoppeld. Dan gebeurd ook exact hetzelfde. De temperatuur is van de CPU is gewoon goed tussen de 40/45 graden. Het moederbord rond de 28 graden. Waar kan het nog aan liggen :? ? Ik weet het in ieder geval niet meer, gigantisch frustrerend. Hieronder al wat dingen die ik zelf heb gedaan.

Memtest86 gedaan deze verliep gewoon goed.
Drivers geupdate.
De instellingen van de SSD op AHCI gezet

Intel i7 3770K
Corsair 2x8GB, DDR3, PC12800, CL11, XMS3
Samsung SSD 2.5", 128GB, SATA600, 830 Series
Maxtor 256GB HDD
600watt cooler master

hier komt nog bij een Gainward GTX580 1536MB

• svvner
Kan het eventueel liggen aan de geïntegreerde HD4000 grafische?

• svvner
Het moederbord heeft trouwens een 8 pins connector en de voeding maar 4. Kan het zo zijn dat hij op bepaalde momenten te weinig krijgt?

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Je vorige post aanpassen als je binnen 24 uur weer op jezelf reageert is beter...

Ik denk niet dat het aan je onboard GPU ligt, dat maakt namelijk gebruik van je normale werkgeheugen. Het ligt misschien aan je videokaart, probeer eens een andere videokaart?
Dat je moederbord een 8 pins connector heeft en je voeding een 4 pins heeft geen invloed, je pc werkt namelijk normaal, totdat ie vastloopt. Je zou kunnen kijken of je lokale computerboer een verloopje heeft liggen, kan nooit kwaad natuurlijk.

Wat je kunt proberen, is om in Windows je onbaord GPU niet te belasten, dat wil zeggen dat je in de instellingen van je videokaart zegt dat al je beeld opgebouwd moet worden door je videokaart en niet door je onboard GPU.

• svvner
Videokaart zit nog niet in de PC, omdat ik geen DVI kabel heb. Dus inprincipe kan die er niks mee te maken hebben. Ik zou eventueel kunnen proberen om de GPU onboard uit te zetten... Zal het eens uitzoeken hoe dit moet. Volgens mij kan dit ook via het moederbord. Bestaat er misschien een programma die logjes maakt als de pc bevriest? Dat zou het zoeken wat vergemakkelijken.

Oke Ik heb de pc achter een tv gehangen via HDMI, Ik heb de videokaart aangezet, maar ook hier weer hetzelfde resultaat.

[ Voor 14% gewijzigd door svvner op 25-11-2012 20:14 ]

• svvner
Kan niemand me helpen?

• SupremeRick
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09:39

SupremeRick

Muse Fan

probeer is ander Ram geheugen als je dat hebt liggen. kan zijn dat dit instabiel is. als je dit niet hebt liggen zou ik is kijken met memtest86 als ik jou was.

PC: CPU: i9-10900KF @ 4.8GHZ | GFX: MSI Gaming X GTX1080Ti | RAM: GSKILL TridentZ 4x16GB @ 3600MHz | SSD: 2TB | HDD: 1TB | Mobo: Asus Strix Z470-e | Case: Corsair 500D SE | Cooler: Corsair H150i

• svvner
Oke ik zal dit nog eens proberen. Heb dit al een keer gedaan, maar ik laat hem morgen wel een hele werkdag draaien kijken of er errors zijn

• svvner
Geen errors en geen vastloper...

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Maakt je systeem geen logboek entry aan, of een dmp file?

Als hij bevriest, reboot hij dan ook binnen afzienlijke tijd daarna, of geeft hij een blauw scherm?

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

• svvner
De computer reboot niet en geeft ook geen blauw scherm. Het beeld en het hele proces blijft dus hangen.
hoe kan ik zijn of er dmp files aanwezig zijn?

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Kijken in het logboek, krijg je bij het opstarten niet nog een melding dat Windows is hersteld van een fout o.i.d.?

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

• Care
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 18-11 14:38
Tijdens memtest heb je dan beiden geheugen bankjes erin zitten?

Zoja probeer ze is 1 voor 1 en dan laat je de test gewoon 6/7 keer voltooien( Per Bankje).

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:04

Shunt

Boe

Je geeft aan dat er via de voeding slechts een 4 pins kabel in een 8 pins aansluiting zit. Ja dit kan voor problemen zorgen zorg er voor dat je een passende voeding hebt bij het moederbord. controleer ook of je wel echt de juiste stekkers overal in hebt zitten.

Verder kun je een tooltje als Speedfan gebruiken om te kijken wat je temperaturen zijn en je voeding spannings waardes gemeten door het moederbord.

[ Voor 22% gewijzigd door Shunt op 28-11-2012 09:51 ]

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• Kalief
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15-11 19:10
Wat is je moederbord (merk en type)?

Niemand wordt Kalief in plaats van de Kalief!

• svvner
moederbord type is Asrock b75 Pro3-m. Ik heb nog even in de handleiding gekeken van het moederbord en hierin staat dat 4 pins moet werken op dit moederbord. Temperatuur heb ik gecheckt via de bios en deze is goed. Ik heb windows ook al een keer gestart met 1 geheugen bankje en heb deze daarna nog een keer omgewisseld met de ander. Ook dan loopt hij elke keer vast.

Als ik in de bios kijk zie ik wel een hele lichte spanningswisseling deze veranderd soms met 0.08V lijkt me verwaarloosbaar toch?

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-11 21:35

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Bij deze het stappenplan dat iedereen op GoT in dit geval zou moeten doorlopen: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Ik zeg success, en laat ons het resultaat weten. Da's wat handiger als dat iedereen zijn glazen bol voor je aan probeert te slingeren ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• svvner
Oke bedankt zal eens kijken

• Kalief
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15-11 19:10
En?

Niemand wordt Kalief in plaats van de Kalief!

• svvner
Ik ben er achter. Je raadt het nooit, de boosdoener is wifi kaart. Nu zal ik dus een kabeltje naar boven moeten trekken. Zul je altijd zien,ben je van alles aan het controleren zie je zoiets simpels over het hoofd.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-11 21:35

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Dan zou ik eerst eens even kijken of er geen nieuwere drivers voor die wifi-kaart te vinden zijn ;)
Alhoewel een draadje trekken natuurlijk wel een stuk snellere en stabielere verbinding oplevert :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• svvner
Heb de nieuwste driver van de firma gedownload en hij loopt als een zonnetje. Eerst werd de standaard wifi driver van windows gebruikt.

• oosterhofjf
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10:57
Bizar probleem zeg. mooi dat het opgelost is.

Mocht je nog problemen krijgen kan je eventueel ook een usb wifi stick gebruiken.

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Ik ging net zeggen dat het misschien de wifi kaart was :+
had vroeger ook eens zo'n probleem, merkte toen op dat mijn downloadspeed drastisch begon te dalen en dan stond alles stil..

vreemd probleem inderdaad
Pagina: 1