Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hader
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 26-03 12:41
Hallo allemaal,

Ik ben net automatisch overgestapt naar Xs4all abbo Lite (20Mbit) naar Extra (40Mbit) Omdat ik altijd een behoorlijke tijd 20Mbit (Basic) had (ADSL2+) is sinds vorige maand (misschien langer) 40Mbit beschikbaar op mijn locatie. Dit kon nog niet op Februari 2011. (Ging van Basic naar Lite) Ik moest deze (Extra abbo) verandering opmerken via mijn Xs4all factuur. (Bedankt Xs4all voor het niet informeren) Gemaild en gebeld voor een nieuw modem (7360) die VDSL mogelijk maakte, en gekregen.

Nu merk ik iedere keer dat het modem er langer over doet om zich aan te melden. Op bij mijn oude modem (7170 & 20Mbit) duurde het aanmelden relatief kort; De cyclus was: Tijdje lang knipperen (Zoekt de centrale) vervolgens door kort knipperen (communicatie handshake centrale) om vervolgens online te gaan. Deze cylcus volgt mijn 7360 modem nu steeds 2x. (Het duurt dus langer voordat ik online ben) De splitter zit dicht op het modem, en de afstand tot de centrale is <500m. Ik dacht eerst dat de 1ste cycli (tijdens de 20Mbit periode) was dat deze eerst een 40Mbit verbinding tot stand wilde brengen (wat niet lukte) om vervolgens de 20Mbit probeerde. Nu ik wel de 40Mbit verbinding heb is de cyclus nog steeds 2x. :(

Iemand ervaringen op dit gebied?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VriezeNet®
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 25-04 08:24
Ik zou de splitter er maar eens tussenuit halen, ervan uitgaande dat je gebruik maakt van VOIP telefonie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hader
VriezeNet® schreef op zondag 25 november 2012 @ 15:37:
Ik zou de splitter er maar eens tussenuit halen, ervan uitgaande dat je gebruik maakt van VOIP telefonie.
Als ik een splitter gebruik, dan is die voor... Juist. Mijn telefoon. Dus.... ;) Het probleem zit hem in het inefficiënte verkeer met de centrale.

[ Voor 9% gewijzigd door hader op 25-11-2012 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Dus je hebt nog vaste telefonie naast je (ik neem aan) VDSL internet pakket?
Ik zou eens kijken of je misschien VoIP en internet van ze af kan nemen(dit kan) het is qua kosten stukken goedkoper, mits je natuurlijk geen alarmcentrale op je PSTN lijn gebruikt.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hader
True schreef op zondag 25 november 2012 @ 16:20:
Dus je hebt nog vaste telefonie naast je (ik neem aan) VDSL internet pakket?
Ik zou eens kijken of je misschien VoIP en internet van ze af kan nemen(dit kan) het is qua kosten stukken goedkoper, mits je natuurlijk geen alarmcentrale op je PSTN lijn gebruikt.
Als het modem eenmaal online is, is er geen probleem. Het gaat erom dat als hij aangezet wordt. VOIP is een mogelijkheid waarvoor in nu niet voor kies. (Dan is deze altijd aan) Als ik online wil (de PC gaat aan) gaat ook mijn modem aan. Het gaat om die opstart tijd t.o.v. mijn oude modem. Nu moet ik wachten vanwege het onnodig extra verkeer met de centrale terwijl ik denk dat alles nu sneller gaat.... Op dat gebied dus niet. :(

[ Voor 6% gewijzigd door hader op 25-11-2012 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:51

Speedmaster

Make my day...

Wellicht is het zinvoller om je modem continue aan te laten.
Beter voor updates uit het netwerk, minder kans dat je intrain snelheid omlaag wordt gezet, doordat je niet constant online bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

hader schreef op zondag 25 november 2012 @ 16:30:
[...]

Als het modem eenmaal online is, is er geen probleem. Het gaat erom dat als hij aangezet wordt. VOIP is een mogelijkheid waarvoor in nu niet voor kies. (Dan is deze altijd aan) Als ik online wil (de PC gaat aan) gaat ook mijn modem aan. Het gaat om die opstart tijd t.o.v. mijn oude modem. Nu moet ik wachten vanwege het onnodig extra verkeer met de centrale terwijl ik denk dat alles nu sneller gaat.... Op dat gebied dus niet. :(
Ik werk bij de helpdesk van KPN, ik snap je probleem. Maar de splitter er tussen zorgt gewoon voor (onnodige) vertraging van de DSL sync. met de centrale. Of dus je Modem niet telkens aan/uit schakelen(sowieso aan te raden) of de splitter er tussen weg halen en dan over gaan op VoIP en internet van XS4ALL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hader
True schreef op zondag 25 november 2012 @ 17:48:
[...]

Ik werk bij de helpdesk van KPN, ik snap je probleem. Maar de splitter er tussen zorgt gewoon voor (onnodige) vertraging van de DSL sync. met de centrale. Of dus je Modem niet telkens aan/uit schakelen(sowieso aan te raden) of de splitter er tussen weg halen en dan over gaan op VoIP en internet van XS4ALL.
Een typisch sales talk waar ik niet op zit te wachten. Een "oud" ADSL2+ modem ziet de centrale eerder, dan een "nieuw" modern VDSL modem. Whats up with that? Ik gebruik gewoon de nieuwe splitter die mee geleverd werd, dan de "oude" Alcatel splitter. (Beiden geprobeerd. Het maakt niets uit) Als ik er een verklaring voor krijg, dan heb ik er vrede mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

hader schreef op zondag 25 november 2012 @ 19:29:
[...]

Een typisch sales talk waar ik niet op zit te wachten. Een "oud" ADSL2+ modem ziet de centrale eerder, dan een "nieuw" modern VDSL modem. Whats up with that? Ik gebruik gewoon de nieuwe splitter die mee geleverd werd, dan de "oude" Alcatel splitter. (Beiden geprobeerd. Het maakt niets uit) Als ik er een verklaring voor krijg, dan heb ik er vrede mee.
Lol, dat je het even weet ik werk helpdesk en niet verkoop hé. Bij 95% van mijn klanten zijn ze goedkoper uit met internet + VoIP in plaats van internet EN PSTN. Vaste kosten van PSTN zijn hoger en variabele kosten ook nog. En daarom raad ik jou dat ook aan, en dan ben je gelijk ook van die lange opstart af. Maar als jij zo graag telkens je modem uit wil zetten 8)7 Dan sta ik je niet in de weg hoor, maar ja dan moet je de opstart tijd maar accepteren.

Is je modem sneller klaar met de DSL sync. als je de splitter er tussen weg laat?

[ Voor 4% gewijzigd door True op 25-11-2012 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hader
Helaas. De splitter er tussenuit halen helpt ook niet. Het aanmelden duurt dan zelfs langer. Ik heb nagedacht over je suggestie om gewoon VOIP erbij aan te schaffen (nadeel modem staat dan altijd aan) Je hebt gelijk. Is wel een stuk goedkoper, en komt qua infrastructuur in huis ook beter uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

hader schreef op maandag 26 november 2012 @ 20:06:
Helaas. De splitter er tussenuit halen helpt ook niet. Het aanmelden duurt dan zelfs langer. Ik heb nagedacht over je suggestie om gewoon VOIP erbij aan te schaffen (nadeel modem staat dan altijd aan) Je hebt gelijk. Is wel een stuk goedkoper, en komt qua infrastructuur in huis ook beter uit.
Met de fritzbox kun je je dect toestellen aansluiten via de WiFi(heb ik tenminste). Werkt prima bij mij. Wat is echt aanraad is om er inderdaad VoIP bij aan te schaffen, dan zit je qua prijs ook veel beter en zoals jij zegt qua infrastructuur meestal ook.
Ik snap overigens niet waarom je het vervelend vindt dat je FB altijd aanstaat.

Als je VoIP er bij aanschaft, zorg indien mogelijk voor een ronde telefoonkabel tussen je IS/RA punt(waar het signaal je huis binnen komt) en je FB van maximaal 2 meter. Dit om signaal verlies te verkomen. Ook kun je dan je splitter er dan tussen weg laten wat ook voor signaal verlies zou kunnen zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 5089

Dit is een bekend probleem waarvoor een nieuwe firmware in ontwikkeling is. Kijk maar eens op de nieuwsgroep xs4all.adsl (https://groups.google.com.../N1TVUgC9gGo/1u9s1xy5EiwJ).

Kans dat wanneer je daar post, je de link doorgestuurd krijgt naar de firmware. Bij mij ging de connect-time van 10 uur naar 7 minuten.
Pagina: 1