Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Zakelijke notbook

Pagina: 1
Acties:

• Sanderbasketbal
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 28-11 15:33
Mijn vader heeft een 17 inch Samsung R700 notebook van 4 jaar oud, die hij dagelijks voor zijn werk op kantoor gebruikt. Doordat hij hem dagelijks intensief gebruikt wordt hij nu snel minder. Programma's zijn traag etc. etc. Daarom advies gevraagd voor een zakelijke laptop.

Wat ga je met je laptop doen (welke programma's wil je gebruiken)?
Dagelijks intensief gebruik van Outlook, Word en Excel e.d. op kantoor. Maar wordt ook regelmatig gebruikt voor presentaties tijdens vergaderingen of voor klanten.

Wat mag je laptop gaan kosten?
Budget is rond de €1000,- (incl. btw)

Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen? (gewicht, accuduur, grootte etc)
Ja, hij is regelmatig onderweg naar een klant. Hij gebruikt nu vaak pen en papier omdat de huidig laptop zo traag is met opstarten. Hij wil in plaats van pen en papier zijn laptop gebruiken waardoor een snelle opstarttijd een must is. Ik zat zelf te denken aan een notebook met SSD, maar dit past denk ik net niet binnen het budget.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Geen voorkeur.

Aanvulling:
Het liefst een zo'n dun mogelijke notebook, een ultrabook eventueel? 17 inch is nu te groot waardoor de voorkeur uitgaat naar een 15,6 inch. Nummeriek toetsenbord is ook een must, maar dit is eventueel ook los aan te schaffen.

Zelf gevonden:
Iets boven het budget: http://tweakers.net/price...0z5c-s02nl/specificaties/

[ Voor 48% gewijzigd door Sanderbasketbal op 25-11-2012 14:06 ]

• Orian
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Wellicht twee dingen die elkaar tegenspreken: aan de ene kant wil je hem dagelijks meeslepen, maar zijn oude laptop is 17 inch. Gaat hij met de auto van klant naar klant, of moet de nieuwe laptop kleiner zijn (en hoeveel inch dan)?

• Sanderbasketbal
Orian schreef op zondag 25 november 2012 @ 12:51:
Wellicht twee dingen die elkaar tegenspreken: aan de ene kant wil je hem dagelijks meeslepen, maar zijn oude laptop is 17 inch. Gaat hij met de auto van klant naar klant, of moet de nieuwe laptop kleiner zijn (en hoeveel inch dan)?
Excuus drukte al op Enter waardoor het al gepost werd.. 17 inch is te groot. De voorkeur gaat uit naar een 15 inch. Hij is vaak onderweg per auto van klant naar klant.

Verwijderd

Ehh. €1200 betalen voor iets met:
• een i5
• Een zeer slecht scherm
• geen GPU (al heb je dat waarschijnlijk niet nodig)

Niet bepaald een goede deal.

Als je iets lichts zoekt, dan zou ik kijken naar de sony S15. Als je iets goudkopers zoekt dan zou ik de pricewatch: Asus N56VM-S4107V halen met een SSD erbij.

Verwijderd

Met Dark: Voor dat budget en met mobiliteit in gedachten lijkt me de Sony S15 de beste deal. Vooral geen geheugen/SSD upgrade van Sony nemen. Dan betaal je 3 maal de hoofdprijs. Zelf upgraden is het meest voordelig als je meer geheugen en/of SSD wilt.

Verwijderd

Is het budget incl of excl BTW?

• Diedo70
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 30-11 19:30
Dit is voor zakelijk gebruik ook een aardig systeem. Is alleen een slagje kleiner (14") en heeft geen numeriek toetsenbord. Maar toch wel een flinke klap goedkoper.

http://tweakers.net/aanbo...ie-backlit-bluetooth.html

Redelijk licht, SSD, fatsoenlijke processor, goede garantie. Tenzij je per se "nieuw" uit de winkel wilt zou ik dit zeker overwegen.

• Sanderbasketbal
Het budget is inclusief btw, maar in het budget valt wel te schuiven.

• Sanderbasketbal
Dank voor de reacties, de laptops die jullie aangeven lijken mij allemaal vrij forse notebooks. Valt er binnen dit budget ook te kiezen voor een ultrabook gezien het gewicht? Of ga je dan al richting de €1.200 - €1.400?

Qua zelf inbouwen van een SSD in een laptop, kost dit veel werk?

[ Voor 13% gewijzigd door Sanderbasketbal op 25-11-2012 14:05 . Reden: Aanvulling ]

Verwijderd

De S15 weegt 1.89kg, wat hem de meest mobiele 15.6" maakt die er bestaat. De N56 is wel relatief log, maar bied veel waar voor je geld.

Je budget verhogen heeft verder niet veel zin. Een latitude E6530 zou een optie kunnen zijn, maar weegt ook bijna 3kg. Met de 9-cel accu kun je wel een uur of 9 mobiel blijven.

• Sanderbasketbal
Verwijderd schreef op zondag 25 november 2012 @ 14:10:
De S15 weegt 1.89kg, wat hem de meest mobiele 15.6" maakt die er bestaat. De N56 is wel relatief log, maar bied veel waar voor je geld.

Je budget verhogen heeft verder niet veel zin. Een latitude E6530 zou een optie kunnen zijn, maar weegt ook bijna 3kg. Met de 9-cel accu kun je wel een uur of 9 mobiel blijven.
Als ik de goede bekijk zie ik hier: http://tweakers.net/price...vs1512v1es/specificaties/

Onder specifiaties staat dat hij 3,25 kg weegt, of kijk ik nu naar de verkeerde?

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:48
http://www.sony.nl/product/vaio-s-serie/svs1512v1e
Gewicht met meegeleverde batterij (kg)
2
3,25 kg is érg zwaar voor een laptop, daar komt menig 17"-laptop niet eens aan. Dus dat zal een foutje in de specs op T.net zijn.

The devil is in the details.

Verwijderd

Dat is de goede, maar het gewicht staat fout in de pricewatch.

Je kan hem ook samenstellen op sonystyle.nl. Maar pas op: de service van sony is waardeloos.

• Sanderbasketbal
Verwijderd schreef op zondag 25 november 2012 @ 14:19:
Dat is de goede, maar het gewicht staat fout in de pricewatch.

Je kan hem ook samenstellen op sonystyle.nl. Maar pas op: de service van sony is waardeloos.
Dank, ben al aan het samenstellen wat er eventueel mogelijks is. Hierbij valt mij meteen al op dat een ssd een vermogen kost bij Sony zelf. Is dit makkelijk zelf in te bouwen? Zo ja, is er ruimte voor een ssd en een hdd of is de ssd ter vervanging van de hdd?

Standaard wordt er Windows 8 bijgeleverd, is dit voor zakelijk gebruik aan te bevelen?

Verwijderd

/me gebruikt al 3 maanden windows 8. Ik zie niet in waarom niet.

Je kan de schijf vervangen. Maar alleen als je hem niet met een SSD bij sony koopt. Als je een SSD erbij neemt krijg je een propetaire form factor, als je de standaard HDD neemt kan je hem vervangen door een willekeurige andere schijf.

Verwijderd

Bedenk daarnaast dat de Windows installatie verloren gaat als je een HDD vervangt door een SSD.

• Sanderbasketbal
Dat is inderdaad een nadeel, dat de Windows installatie weg is. Maar goed ik denk dat de vooruitgang in prestaties al zo enorm zal zijn, dat er misschien niet eens meer de behoefte zal zijn naar een SSD.

Via sonystyle.nl zou ik komen op € 968.99 inclusief btw. (Ik heb niet de Adobe software geselecteerd die er standaard al bij zit t.w.v € 50,-)
- Intel®Core(TM)i5-3210M, 2,5GHz
- Windows 8
- 500 GB Serieel ATA (7200 rpm) (actie tot 26/11/2012)
- 4 GB 1333 MHz DDR3L-SDRAM
- DVD-station
- 39,5cm LED, 1920x1080+camera
- Intel® HD Graphics 4000
- Zonder Draadloos WAN
- Standaardbatterij

De mobiliteit van de Sony spreekt mij erg aan en ik denk dat dit hem gaat worden. :)

Off topic: kan ik die gruwelijke typefout in het onderwerp van dit topic ook wijzigen? :D

[ Voor 6% gewijzigd door Sanderbasketbal op 25-11-2012 15:04 ]

Verwijderd

Sanderbasketbal schreef op zondag 25 november 2012 @ 15:00:

Off topic: kan ik die gruwelijke typefout in het onderwerp van dit topic ook wijzigen? :D
offtopic:
Klik bovenaan het topic even op 'Rapporteer'. Een mod in dit forum kan dan de titel voor je wijzigen. Ik heb die rechten niet, sorry.
Pagina: 1