Onder IOS is het in de browsers niet mogelijk om video's automatisch te starten. Maar op de mobile versie van youtube heeft men blijkbaar wel een manier gevonden om video's te laten starten: Na een klik op een afbeelding wordt je doorverwezen naar de video pagina en begint de video automatisch te te spelen. De truc werkt niet wanneer je direct naar de mobiele videopagina surft. Dus ik heb de javascript ingedoken en gezocht naar wat men nu exact uitgespookt heeft. Maar verder dan dat de minified javascript code wordt opgeroepen om de pagina te laden kom ik niet. Heeft iemand hier ervaring mee hoe je de restricties van ios opheft?
Normaal gesproken gaat dat met een html-attribuut
En de reden dat iOS dit niet doet, is natuurlijk omdat je niet op een mobiel onnodig bandbreedte wilt gaan verstoken op een pagina waar "toevallig" een video op staat die je misschien helemaal niet wilt bekijken.
Ik zou hier niet omheen gaan hacken, want je loopt alleen maar het risico dat je bezoekers hier geïrriteerd van raken.
HTML:
1
| <video src="abc.mov" autoplay></video> |
En de reden dat iOS dit niet doet, is natuurlijk omdat je niet op een mobiel onnodig bandbreedte wilt gaan verstoken op een pagina waar "toevallig" een video op staat die je misschien helemaal niet wilt bekijken.
Ik zou hier niet omheen gaan hacken, want je loopt alleen maar het risico dat je bezoekers hier geïrriteerd van raken.
日本!🎌
ik denk dat ze eerder geïrriteerd raken van het feit dat ze nu 2x moeten klikken. Ik wil de video automatisch laten starten na een klik op een afbeelding/link.
Dan roep je toch de play() functie aan van dat video-element bij het klikken op die afbeelding/link? Dat zou hetzelfde meoten doen als de playknop.
日本!🎌
Dat is het probleem, de play functie van de youtube api werkt niet onder ios. Maar de mobiele website van youtube heeft er blijkbaar wel een hack rond, dat is wat ik net wil uitvogelen.
Niet van de YouTube API. play() is een functie van het <video> element, dat werkt ook zonder youtube of hun api.
Probeer het eens met een "kale" video. Gewoon een losse mp4 die je met het <video> element afspeelt.
Probeer het eens met een "kale" video. Gewoon een losse mp4 die je met het <video> element afspeelt.
日本!🎌
Pagina: 1