iPhone app voor online radio tijdens fietsen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoulGuy
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 30-04-2019
Heb sinds kort een iphone 5, terwijl ik naar m'n werk fiets zou ik naar online radio willen luisteren. Nu valt het me op dat ik telkens op dezelfde plaatsen de connectie verlies. Het volstaat dan eigenlijk om even de app te stoppen en terug te starten en ik heb terug muziek. Heb al diverse apps geprobeerd, maar geen enkele werkt goed. Zoals TuneIn radio geprobeerd o.a. in lage kwaliteit stream + car mode, werkt niet. Dan de Radio.be app ook niet. Geprobeerd via de safari browser link ingeven, ook niet. De app van de vrt, ook niet. Iemand ervaring, die een oplossing weet ? Of probeer ik iets te doen dat niet mogelijk is ? :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:43

Cyphax

Moderator LNX
Als je steeds op dezelfde plaats je connectie verliest kan je denk ik maar twee dingen doen: een nieuwe mast neerzetten zodat je daar bereik hebt, of proberen anders te fietsen zodat je overal dekking hebt. :P

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoulGuy
Als ik een app zou vinden die meer buffert, misschien lost dit mijn probleem ook op.
Het rare is, er komt een melding 'no data from server'. Aanvaard ik die, duw weer op 'play' kan ik weer een tijdje verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12:34

Osxy

Holy crap on a cracker

In TunIn kan je de buffer verlengen.

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
  • Registratie: November 2011
  • Nu online
Let je wel op je dataverbruik? ;)
Ik luister iedere dag de Qmusic app. Die slurpt data als dat het water is, 1mb per minuut. Ben je zo door je databundel heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoulGuy
Bedankt Osxy voor de tip, had niet gezien. Zal dit proberen komende week.
Heb 2G/maand is voldoende. 20 werkdagen en 35min per dag, kom ik nog maar aan de helft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mag
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-10-2020

Mag

Een andere tip: Als je een headset met remote hebt dan kan je met één klik ook weer je muziek aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14-07 09:19
Dit is nu precies de reden waarom ik graag FM radio op mijn iPhone zou willen hebben. Iedere oude (en ook nieuwe) Nokia heeft het, ideaal, ook in het buitenland. Ik snap dat het misschien wat ouderwets is, maar ik moet nu een steeds een aparte mp-3 speler met radio meenemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erulezz
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15-07 20:54
coenox schreef op maandag 26 november 2012 @ 15:33:
Dit is nu precies de reden waarom ik graag FM radio op mijn iPhone zou willen hebben. Iedere oude (en ook nieuwe) Nokia heeft het, ideaal, ook in het buitenland. Ik snap dat het misschien wat ouderwets is, maar ik moet nu een steeds een aparte mp-3 speler met radio meenemen.
Ik zou dit ook enorm graag willen... En Apple heeft het gedaan bij een van de recentere iPods. :/

In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
Erulezz schreef op maandag 26 november 2012 @ 15:52:
[...]

Ik zou dit ook enorm graag willen... En Apple heeft het gedaan bij een van de recentere iPods. :/
Ja, de Nano heeft het. Mijn dochter heeft die van de vorige generatie en die doet het prima. Gebruikt ze iedere ochtend tijdens haar krantenwijk. Maar om nu 169 euro voor alleen de radiofunctionaliteit te betalen... Ik denk dat ik mijn Nokia 5800 als radio/mp3 speler ernaast ga gebruiken. Die heb ik toch liggen en heeft geweldig geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoulGuy
Heb in TuneIn de buffering verlengd. Maar dit lost niks op. Audio stopt in toestand 'connecting...' Na lange tijd wachten, op stop duwen en weer start, kan ik weer voor een tijd verder. Jammer, ik probeer hier iets te doen, dat niet mogelijk is. Misschien in eens stadsomgeving met meer zendpalen dat dit wel lukt. Ik zit hier in een landelijk gebied. Optie zou zijn een FM radio module die je onderaan inklikt. Dit bestaat tem iPhone 4 zie ik bij Amazon, nog niet voor iPhone 5. Teleurgesteld. Zou 4G beter zijn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 26-06 11:55

Pat-Juh

Patrick

Ik denk dat je gewoon voor die paar centen TuneIn Pro moet aanschaffen. Deze kan maximaal 30 minuten radio opnemen per keer. oftewel: bijna genoeg voor je ritje op de fiets. daarna kan je weer verder real life luisteren :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online

vhal

ಠ_ಠ

Niet echt iOS gerelateerd maar ik gebruikte voorheen ook TuneIn Pro voor zowel Android als WP en had ook vrij regelmatig last van buffer problemen. Nu ik Nokia Music (WP) gebruik heb ik zeer zelden uitval problemen. Lijkt mij een app gerelateerd probleem en niet zozeer aan het netwerk of phone

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
Pat-Juh schreef op woensdag 28 november 2012 @ 08:17:
Ik denk dat je gewoon voor die paar centen TuneIn Pro moet aanschaffen. Deze kan maximaal 30 minuten radio opnemen per keer. oftewel: bijna genoeg voor je ritje op de fiets. daarna kan je weer verder real life luisteren :).
Dus dat betekent dat je naar een uitzending van een half uur geleden luistert of begrijp ik het niet goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-07 19:36

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

coenox schreef op woensdag 28 november 2012 @ 14:32:
[...]

Dus dat betekent dat je naar een uitzending van een half uur geleden luistert of begrijp ik het niet goed?
Feitelijk wel. Een live-uitzending kan je immers niet 'vooruit bufferen' ;)

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoulGuy
Probleem is opgelost => een andere provider. Zonder uitval naar online radio kunnen luisteren op de fiets.

Eerst Base --> slecht
Dan Mobistar --> iets beter, maar nog uitvallen
Als laatste Proximus --> Perfect ! :*)
Pagina: 1