Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Bedrijf gezocht voor plannen SMS berichten

Pagina: 1
Acties:

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:58
Mijn vriendin wil voor haar bedrijf klanten zo'n 8 weken lang elke dag een SMS sturen. We weten niet hoe je deze dienst noemt, en dat maakt het lastig met zoeken naar een leverancier.

De tekst van deze SMSjes staat van tevoren vast, de ingangsdatum kan per klant verschillen. Het is de bedoeling dat ze éénmalig de zaak instelt, dat het daarna gaat lopen. Dat je dus niet elke dag handmatig een SMSjes hoeft te versturen en niet voor elke klant de berichten opnieuw hoeft in te typen. Verder is het een vereiste dat je met de software 60 dagen vooruit kan plannen.

Kennen jullie bedrijven die deze diensten aanbieden? Is er misschien een naam voor deze dienst zodat we gerichter kunnen zoeken? Alle hulp is welkom!

• michiel_
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Ik ben er niet in thuis, maar volgens mij zoek je een 'SMS gateway'.

Meestal gaat dit door een e-mailtje te sturen. Het sturen van e-mailtjes is natuurlijk wel weer vrij gemakkelijk te automatiseren zoals jij dat wilt.

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

musicfreak schreef op zondag 25 november 2012 @ 12:19:
We weten niet hoe je deze dienst noemt, en dat maakt het lastig met zoeken naar een leverancier.
Een SMS provider? Of SMS gateway?
De tekst van deze SMSjes staat van tevoren vast, de ingangsdatum kan per klant verschillen. Het is de bedoeling dat ze éénmalig de zaak instelt, dat het daarna gaat lopen. Dat je dus niet elke dag handmatig een SMSjes hoeft te versturen en niet voor elke klant de berichten opnieuw hoeft in te typen. Verder is het een vereiste dat je met de software 60 dagen vooruit kan plannen.
Het lijkt me sterk dat aanbieders hier een kant en klare interface voor bieden, op een API na. Zelf wat scripten lijkt me dus wel een vereiste.
Kennen jullie bedrijven die deze diensten aanbieden? Is er misschien een naam voor deze dienst zodat we gerichter kunnen zoeken? Alle hulp is welkom!
Ik heb goede ervaringen met Mollie. Ze hebben een duidelijke, handige API, waaraan je je berichten per stuk of per batch kunt afleveren, inclusief aflevertijdstip.

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online

Osxy

Holy crap on a cracker

+1 voor Mollie.

Je kan ook via een email bericht een sms versturen.

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:58
Dank voor het meedenken! Zelf scripten lukt mij niet, dus ik ben toch meer op zoek naar een kant en klare interface. Ik zou denken dat hier wel meer vraag naar is.

Een gateway enkel het technische gedeelte, dus het afleveren van de SMS toch? Tenminste dat is wat ik bijvoorbeeld uit de site van Mollie haal. Weet eerlijk gezegd niet zo goed wat het verschil is met een SMS provider...

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

musicfreak schreef op zondag 25 november 2012 @ 13:20:
Dank voor het meedenken! Zelf scripten lukt mij niet, dus ik ben toch meer op zoek naar een kant en klare interface. Ik zou denken dat hier wel meer vraag naar is.
Mollie heeft wel een prima interface waarin je een of meerdere nummers, een (optioneel) aflevertijdstip en bericht in kunt vullen. Contacten kun je handmatig of middels CSV-bestanden importeren en berichten kun je eventueel aan de hand van sjablonen opstellen. Maar als het om grote batches gaat kan ik me voorstellen dat werken met een eigen script (en interface en database/geschiedenis - die wordt niet voor je bijgehouden) comfortabeler is.
Weet eerlijk gezegd niet zo goed wat het verschil is met een SMS provider...
Ik ook niet; ik riep maar wat. Maar met die termen kun je in ieder geval verder zoeken :)

Een andere mogelijkheid (er zijn er echt heel veel) is OVH. Ze zijn berucht om hun slecht vertaalde interfaces en e-mails (en waren berucht vanwege hun slechte netwerk, maar dat is in de loop der jaren flink verbeterd), maar ze zijn wel erg goedkoop en bieden bij veel van hun producten veel extra's, waaronder een desktopapplicatie om mee te SMSen. Maar met hun hele SMS-gebeuren heb ik geen ervaring...

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

Pagina: 1