Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop 550 euro advies (lenovo g580, asus k55a?)

Pagina: 1
Acties:

• _se_bas
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11-05 19:04
Dag allen,

Ik wil een laptop aanschaffen om simpelweg beneden eenvoudig de pc te gebruiken voor internet/office/muziek/video, etc. etc.

Ik zoek een laptop voor zo 500-600 euro die lang meegaat, dus redelijk in de cpu en ram zit zonder al te speciaal te zijn, en een aardige schijf heeft (minimaal 500gb, liever meer). Het liefst een 15 inch scherm.

Mij valt op:

Lenovo g580 - Intel Core i5 3210M dual core 2,5ghz - 6gb ram - 750gb HD - 1x usb2 1xusb 3 - 550 euro
pricewatch: Lenovo G580-MBBF2MH
Asus k55a Intel Core i5 3210M dual core 2,5ghz - 4gb ram - 500gb HD - 2x usb2 1xusb 3 - 550 euro
pricewatch: Asus K55A-SX007V

Nu weet ik dat merken als Asus en Samsung OK zijn. Die Asus kan dus zeker geschikt zijn. Lenovo is nieuw voor me. gezien de specs / prijs verhouding lijkt dat de beste optie. Is dat een goed merk en dus een goede keuze? De pricewatch geeft geen reviews.

Enige review die ik vind is deze, dara lijkt de lenovo OK uit te komen: http://uk.hardware.info/p...0-mbbf2mh#tab:testresults

Dus vraag: Lenovo g580 kopen, toch de Asus k55a of een ander?

Hartelijk dank mensen voor jullie tijd. Gewaardeerd als altijd.

Groeten,
Bas

• zoek34
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-10 10:01
Als alternatief kan je voor de Dell Inspiron 15R SE gaan. Met kortingsbonnen, epp truc goedkoop te krijgen:

Als ik een snelle rekensom erop loslaat dan kan je het goedkoopste model krijgen voor ongeveer 620 euro

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10:47

Quad

Doof

zoek34 schreef op zondag 25 november 2012 @ 01:57:
Als alternatief kan je voor de Dell Inspiron 15R SE gaan. Met kortingsbonnen, epp truc goedkoop te krijgen:

Als ik een snelle rekensom erop loslaat dan kan je het goedkoopste model krijgen voor ongeveer 620 euro
638,- om preciezer te zijn.

Als het budget echt 550,- is, zal de Inspiron 15R SE toch buiten de boot vallen.

Echter is het wel een fantastische laptop met oa een FullHD mat scherm! Iets wat beide notebooks in de openingspost oa niet hebben.

Daarbij, mocht er ooit een keer een spelletje op gespeeld worden, bij de Dell kan dat, de types in de OP niet!

[ Voor 8% gewijzigd door Quad op 25-11-2012 02:07 ]

Alles went behalve een Twent.
🎯Psst.. Kans maken op 12 maanden Tweakers HERO abonnement?
nggyu nglyd

• _se_bas
Hmm, ik moet me eens in die kortingsmaterie verdiepen geloof ik.

550 euro is niet het budget maar meer de richting: voor ons gebruik is een siginificant duurdere laptop in mijn ogen geldverspilling. Ik had die Dell gezien maar die is 750 euro. Voor 100 euro minder is die wel interessanter.

Overigens ben ik nog wel benieuwd naar de kwaliteitservaringen met Lenovo, want die ziet er toch ook goed uit qua prijs/kwaliteit (heeft ook 6gb ram)

Verwijderd

-The_Mask- in "[NBBG] budgetnotebook december 2012" ?

RAM is overigens erg goedkoop, upgrade naar 12GB voor 3 tientjes, daar zou ik niet al te veel op letten.

• _se_bas
Overigens,

Ik zie ook een Dell Inspiron 15R - die is geen full hd maar heeft wel 1TB schijf en een 3.2ghz i7 processor ipv 750gb en een 2,5ghz i5. Zou dat niet ook een goede keuze zijn? Normale prijs 700 euro ipv de 749 van de 15r se

[ Voor 11% gewijzigd door _se_bas op 25-11-2012 13:02 ]

Verwijderd

Nee. Imo is alles rond de prijs van de inspiron 15R SE zonder 1080p scherm een miskoop. Het scherm maakt echt zoveel verschil.

• _se_bas
Helder. Dank je Darkstone. de 15r se wordt nu besteld via epp, dan via shopkorting en ander mandje selecteren en de kortingsbon toevoegen, dus moet goed gaan zou ik zeggen op basis van het kortingstopic.

• Quad

Quad

Doof

_se_bas schreef op zondag 25 november 2012 @ 13:39:
Helder. Dank je Darkstone. de 15r se wordt nu besteld via epp, dan via shopkorting en ander mandje selecteren en de kortingsbon toevoegen, dus moet goed gaan zou ik zeggen op basis van het kortingstopic.
Ik heb toen zo besteld:
- Via shopkorting naar Dell site
- De notebook kiezen
- In de URL NLDHS1 veranderen naar NLEPP1
- In winkelmandje plaatsen
- Kortingscoupon toepassen

Je moet wel even bij accessoires een neophreen hoesje bij bestellen om de EPP op 5% te houden ipv 2%. Uiteindelijk kom je op €638,- uit (als je shopkorting percentage erbij aftrekt). Anders een stukkie hoger.

nggyu nglyd

• _se_bas
Ik heb

- via dell/epp in mandje (met hoes voor laptop) plaatsen
- via shopkorting naar site en opnieuw in mandje plaatsen
- ander (nl het epp) mandje kiezen in menu
- coupon van 50 euro toepassen
- totaalbedrag is nu 672 (incl tas van 10 euro)
- daar gaat de 7% shopkorting nu nog van af. Ik neem aan dat het dan wordt 672x0,93= 625 euro?

Ik moet nog betalen per bank en zo de bestelling definirtief maken, kan dus nog eventueel opnieuw ;)

• Quad

Quad

Doof

7% shopkorting gaat over bedrag excl. BTW. :)

Dus je betaalt straks eerst wel de 672,- aan Dell, maar dan krijg je straks via shopkorting zo'n 34,- terug.

nggyu nglyd

• _se_bas
Prima, dank allen. :)
Pagina: 1